ad ad

راهنمای استفاده از دستگاه اتو پرس-بخار

راهنمای استفاده از دستگاه اتو پرس-بخار

داشتن لباس‌هایی مرتب و اتو شده برای اکثر افراد مهم است. همه افراد می‌خواهند در بهترین حالت خود در جامعه ظاهر شوند. موضوع مهمی‌که باید به آن توجه شود اطمینان از اتوکشی مناسب لباس‌ها است. بعضی اوقات، مهم نیست که چقدر تلاش کنید. به هر حال لباس‌های شما چروک می‌شوند. خلاص شدن از شر چین و چروک روی برخی از پارچه‌ها، نیاز به کمی‌ تلاش اضافی دارد و اتوکشی آنها باید به روشی ملایم و کارآمد انجام شود. در ادامه در خصوص دستگاه اتو پرس-بخار می خوانید. ژورنال بخوانید

به جای اینکه مدام به خشک شویی مراجعه کنید با خرید یک دستگاه اتو پرس-بخار که یک وسیله کاربردی است این امکان به شما داده می‌شود که کار اتوکشی را خودتان انجام دهید. استفاده از این دستگاه دقیقاً مانند اتوهای معمولی خانگی است. با این حال، قدرت بخار بالاتر این دستگاه در دراز مدت باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می‌شود.

جدا از راندمان آن، اتو پرس-بخار به حفظ یکپارچگی و شکل پارچه، به خصوص پیراهن‌ها کمک می‌کند. مقاله آموزشی ما در هر مرحله از نحوه چگونگی استفاده از دستگاه اتو پرس-بخار ، جزئیاتی را ارائه داده است. پس از مطالعه این مقاله آموزشی، دیگر نیازی نیست که برای کارهای کوچکی که می‌توانید خودتان در منزل انجام دهید، به خشکشویی مراجعه کنید. بهترین بخش در مورد مقاله ما این است که به شما می‌آموزد که چگونه به صورت حرفه‌ای، فرآیند اتوکشی را انجام دهید.

کاربرد اتو بخار

چگونه اتوهای پرس-بخار کار می‌کنند؟

اتو پرس-بخار از ترکیبی از فشار و بخار استفاده می‌کند. هدف استفاده از بخار بر روی پوشاک، این است که پارچه نرم شود و فرآیند اتوکشی آسان تر شود. درواقع اعمال فشار زیاد باعث می‌شود هرگونه چین و چروکی به راحتی از بین برود و گرمای حاصل از بخار باعث می‌شود پارچه سریع تر خشک شود. در یک دستگاه اتو پرس- بخار، فشار از بالا وارد می‌شود و بخار از پایین آزاد می‌شود.

نکات ایمنی برای استفاده از دستگاه اتو پرس-بخار

  1. دستگاه اتو پرس-بخار را به صورت روشن رها نکنید.
  2. استفاده از اتو پرس-بخار زمانی که هر یک از اجزای آن مانند سیم هایش به درستی کار نکنند ، خطرناک است.
  3. وسایل دیگر را به غیر از لباس زیر اتو پرس-بخار قرار ندهید.
  4. توصیه می‌شود حدود 30 دقیقه تا یک ساعت اجازه دهید تا دستگاه اتو پرس-بخارتان خنک شود.
  5. نگه داشتن دستگاه در نزدیکی پوست یا چشم‌ها در حین آزادسازی بخار خطرناک است زیرا ممکن است منجر به سوختگی شود.
  6. قبل از کارکردن با اتو پرس-بخار ، مطمئن شوید که آن را کاملا با آب پر کرده‌اید.
  7. استفاده کردن از یک دستگاه ولتاژ بالای دیگر در همان مدار که اتو قرار دارد احتمال اضافه بار مدار را افزایش می‌دهد.
  8. توصیه می‌شود برای اتوی پرس-بخار به جای آب معمولی از آب مقطر استفاده کنید.
  9. قبل از استفاده از اتو پرس- بخار ، اطلاعات الکتریکی موجود در برچسب راهنما را به درستی مطالعه کنید تا اطمینان حاصل کنید که دستگاهتان متناسب با منبع تغذیه‌تان می‌باشد.
  10. قبل از شروع کار با دستگاه، دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید تا تمامی‌قسمت‌های دستگاه اتو پرس -بخارتان را به خوبی بشناسید.

نکات مربوط به استفاده از دستگاه اتو پرس-بخار

اول از همه نوع پارچه‌ای را که می‌خواهید اتو کنید را شناسایی کنید و دما را مطابق با آن انتخاب کنید. عموماً بهتر است برای اتو کردن پارچه‌های ظریف تر از درجه حرارت پایین تر استفاده کنید زیرا حرارت بالا باعث آسیب رسیدن به نایلون و ابریشم می‌شود. فشار دادن دکمه بخار، هنگامی‌که دستگاه بسته می‌باشد ممکن است به آن آسیب برساند. قبل از فشار دادن دکمه بخار، صفحه اتو را حدود 75 میلی متر بالاتر از صفحه دیگر اتو نگه دارید تا نتیجه بهتری بگیرید. با پایین آمدن صفحه اتو روی پارچه، لباس خود را صاف کنید. قبل از بلند کردن صفحه، آن را بین 6-10 ثانیه نگه دارید. این کار را تا زمانی که پارچه صاف و بدون چروک شود تکرار کنید.

کار کردن با اتو پرس-بخار

نحوه استفاده از اتوی پرس-بخار

امروزه دستگاه اتوی پرس-بخار محبوبیت زیادی پیدا کرده است و شما باید بدانید که چگونه می‌توانید از آن برای به دست آوردن بهترین نتیجه استفاده کنید. بهتر است دستگاه خود را روی سطحی صاف تنظیم کنید و اگر آن را روی یک سطح لیز یا صیقلی تنظیم کرده‌اید، حتماً پایه آن را با یک پارچه بپوشانید تا استفاده از آن ایمن تر شود. بعد از اینکه قفل را باز کردید، باید آن را روشن کنید و یک دقیقه یا بیشتر صبر کنید تا کاملا داغ شود. به روشی مشابه با نحوه ای که دما را برای اتوی معمولی تان تنظیم می‌کنید، باید میزان گرمای مورد نیاز را مطابق با پارچه‌ای که می‌خواهید اتو کنید، تنظیم کنید.

برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید لباس یا ملحفه خود را، با پاشیدن آب به کمک یک بطری اسپری آب، مرطوب کنید. اگر لباس هایتان را به کمک دستگاه اتو پرس-بخار اتو کنید، متوجه خواهید شد که تنها با صرف نیمی‌از زمانی که باید برای اتو معمولی بگذارید، لباس هایتان آماده پوشیدن خواهند شد. همچنین، یک دستگاه پرس-بخار عالی فشاری 5 برابر بیشتر از اتو‌های معمولی اعمال می‌کند که در نتیجه ظاهری صاف تر را به ارمغان می‌آورد. با این حال، درست همانطور که شما باید دستورالعمل استفاده از هر وسیله جدیدی که می‌خرید را مطالعه کنید، بهتر است همین کار را برای دستگاه اتو پرس-بخارتان نیز انجام دهید. این کار به شما این امکان را می‌دهد تا از این دستگاه به درستی استفاده کرده و طول عمر دستگاهتان را افزایش دهید.

رفع چروک لباس با استفاده از دستگاه اتو پرس-بخار

در اینجا مراحل لازم برای موفقیت در اتوکشی لباس‌ها با دستگاه اتو پرس-بخار آورده شده است:

  1. صفحه بخار را تا حدود 3 اینچ بالاتر از صفحه اتو پایین بیاورید.
  2. دکمه بخار که معمولا کنار دسته قرار دارد را فشار دهید. (جایگاه این دکمه بسته به طراحی متفاوت است.)
  3. چند دقیقه صبر کنید و دکمه بخار را دوباره فشار دهید‌
  4. سپس صفحه پرس را برای چند ثانیه روی لباس پایین بیاورید و سپس آن را بلند کنید.
  5. فرآیند بالا را تا زمانی که از نتیجه نهایی راضی شوید، تکرار کنید.

اتو پیراهن حرفه ای با دستگاه اتو پرس-بخار

برای اتوکشی پیراهن یا بلوز خود، باید بخش‌های مختلف لباس خود را به طور جداگانه اتو کنید. اول از همه، با آستین‌ها شروع کنید. آستین پیراهن شما کاملاً در فضای صاف دستگاه اتو پرس-بخارتان جای می‌گیرد. با اتو کردن هر بخش، پیراهن را به سمت خود بکشید. آخرین بخشی که باید اتو شود، یقه است.

مزیت اتو بخار پرس

اتو شلوار‌ حرفه‌ای دستگاه اتو پرس-بخار

شلوارها در سبک‌های مختلف و با انواع مختلف پارچه ساخته می‌شوند. با این حال، هیچ روش متفاوتی برای اتوکردن آنها وجود ندارد. همین که یک قسمت از شلوار را اتو کردید، آن را به سمت خود بکشید تا قسمت بعدی اتو شود. یک پد کوچک روی دکمه‌ها قرار دهید تا از آنها محافظت کنید. با قسمت کمر شلوار شروع کرده و اتوکشی را تا جایی که از نتیجه راضی شوید ادامه دهید. اگر شلوار شما زاپ‌دار است یا گلدوزی دارد، آن را طوری روی صفحه قرار دهید تا درز‌ها رو به پایین قرار بگیرند تا از آسیب دیدن به مناطق ظریف جلوگیری شود. هر نیمه شلوار را باید کم کم اتو کنید، مگر اینکه همه آن به یکباره روی صفحه جا شود.

نحوه اتوکشی انواع مختلف پارچه

همان طور که برای شستشوی لباس های مختلف دستورالعمل‌های متفاوتی وجود دارد، اتو‌کشی آنها نیز از قواعد مختلفی پیروی می‌کند بنابراین حتما قبل از اتوکشی باید برچسب موجود روی پارچه را مطالعه کنید. برای پارچه‌هایی که ترکیبی از آکریلیک و پشم هستند، نیازی به فشار زیاد نیست و یا زمان زیادی را نباید برای فشار دادن آن صرف کرد. علاوه بر این، بافتنی‌ها نیاز به فشار زیادی ندارند و مقدار گرما برای اتوکشی این الیاف کم خواهد بود و نیازی به استفاده از بخار نیست.

برای اتوکردن لباس‌های دِنیم، باید آن‌ها را با اسپری آب مرطوب کنید تا نرم شوند. همچنین اتوکشی این نوع پارچه نیاز به فشار طولانی تری نسبت به سایر پارچه‌ها دارد. برای جلوگیری از کشش ناخواسته در پارچه‌های الاستیک، آن‌ها را باید هنگام اتوکشی کاملاً محکم نگه دارید. همچنین ممکن است لازم باشد هنگام اتوکشی پارچه‌های ظریف ، بین پارچه اصلی و صفحه اتو یک لایه پارچه سفید و تمیز به عنوان محافظ قرار دهید.

برای پارچه‌هایی که دارای زیپ یا دکمه‌های پلاستیکی هستند، باید مراقب باشید تا هنگام اتوکشی این بخش‌ها ذوب نشوند. در صورت امکان، پارچه را به صورت برعکس قرار داده و قبل از شروع اتوکشی، روی دکمه / زیپ را با یک پد بپوشانید. برای از بین بردن چروک‌های سرسخت پارچه‌های خود، قبل از اتوکشی، پارچه ای مرطوب را روی پارچه اصلی تان قرار دهید. پس از اتوکشی، دستگاه خود را از منبع تغذیه جدا کرده و بگذارید کاملاً خنک شود. همیشه دستگاه اتو پرس-بخار خود را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

نحوه اتو کردن با اتو پرس

تفاوت اتوی پرس-بخار با اتوی معمولی

اتوهای خانگی/ معمولی برای تولید بخار به آب احتیاج دارند و نیز برای اتو کشی به میز اتو نیاز دارند. برای از بین بردن چروک از روی لباس ، باید صفحه فلزی یا سرامیکی گرم شده اتو را روی پارچه به‌ صورت دستی فشار دهید. این کار زمان بر است و می‌تواند کار سختی باشد و این واقعیت که شما باید اتو را به طور دستی روی لباس‌ها جابه جا کنید ، به این معنی است که شما باید انرژی زیادی صرف کنید.

اگر دوست دارید کار خود را آسان تر کنید می‌توانید با ارتقاء اتو معمولی خود به اتو بخار، سرعت اتو کردن را تسریع کرده و سهولت حرکت را افزایش دهید. اگر لباس‌های زیادی را بخواهید اتو کنید، به احتمال زیاد قبل از اتمام اتوکشی لباس‌ها مخزن آب اتوی معمولی شما خالی خواهد شد، بنابراین مجبورید آن را دوباره پر کنید.

اغلب اوقات، بعد از اتمام اتوکشی با این نوع اتو چروک‌ها هنوز هم روی پارچه باقی می‌مانند و کار شما نا تمام یا ناقص به نظر می‌رسد. اگرچه این نوع اتو‌ها کوچک به نظر می‌رسند اما انتخاب یک اتوی معمولی در واقع فضای بیشتری از آنچه فکر می‌کنید اشغال خواهد کرد زیرا این نوع اتو حتما باید به همراه یک میز اتو باشد. دستگاه اتوی پرس-بخار دارای سطح صاف و بزرگی است که باعث می‌شود لباس‌ها به راحتی صاف شوند. این نوع اتو‌ها دارای چندین بخش تنظیماتی هستند و به شما این امکان را می‌دهد که بهترین درجه حرارتی را برای انواع پارچه‌هایی که اتو می‌کنید، انتخاب کنید.

اتو پرس بخار

برتری‌های اتو پرس-بخار

اتوهای پرس-بخار 20 تا 30 پوند وزن دارند اما مانند میز اتو جمع و جور می‌شود. این اتو دارای برخی ویژگی‌های ایمنی است که اطمینان می‌دهد شما هیچ لباسی را نخواهید سوزاند. به طور مثال از ویژگی خاموش شدن خودکار و آلارم‌های هشدار دهنده برخوردار است که به شما می‌گوید چه موقع اتوکشی لباس شما کامل شده است.

در مقایسه با اتو‌های معمولی، مخزن اتوی پرس- بخار 10 اونس آب نگه می‌دارد. این امر باعث می‌شود تا لباس‌های بیشتری قبل از پر کردن مجدد مخزن، اتو شوند. شلوار و پیراهن را راحت‌تر می‌توان با این دستگاه اتو کرد زیرا بخش پایینی و بالایی دستگاه پرس-بخار اندازه‌های یکسانی دارند . همه انواع پارچه‌ها می‌توانند روی سطح تفلون این نوع اتو قرار بگیرند و هیچ پارچه ای به آن نخواهد چسبید.

در نهایت اتو پرس- بخار بهتر است یا اتو‌های معمولی؟

اتو پرس– بخار باعث صرفه جویی در وقت شما می‌شود. اتو‌های معمولی ارزان تر هستند اما اتو‌های پرس-بخار ارزش سرمایه گذاری دارند. شما مبلغ بالاتری را پرداخت می‌کنید اما این سرمایه گذاری در دراز مدت به نفع شما خواهد بود. اتو‌های معمولی معمولاً در طول زمان سطوح سرامیکی خود را از دست می‌دهند و باعث سوختگی لباس می‌شوند. اتوی پرس- بخار می‌تواند حتی ظریف ترین پارچه‌ها را اتو کند. اگر می‌خواهید با هزینه کمتر، بهترین نتایج اتوکشی را به دست آورید. این نوع اتو بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

Close Bitnami banner
Bitnami