ad ad

برای محل کار چه لباس‌هایی بپوشیم؟

برای محل کار چه لباس‌هایی بپوشیم؟
راهنمای مطالعه

محل کار دقیقا جایی است که زمان بیشتری را در آن سپری خواهید کرد و مهم است برای داشتن پوششی مناسب تقلا کنید. احساسی که شما از استایل خود در محل کار خود داشته باشید حسی ماندگار است. پس بر آنچه که می‌پوشید مشرف باشید تا احساس بهتری داشته باشید.

اگر مدت طولانی‌ای در یک شرکت مشغول به کار هستید، یک مزیت مشخص دارید زیرا در معرض افراد و فرهنگ آن ها قرار گرفته‌اید؛ همچنین شما مشاهده کرده‌اید که افراد دیگر از چه پوششی استفاده کرده‌اند. این دانش را داشته باشید و بگذارید در انتخاب کمد لباس شما تاثیر بگذارد. در وهله‌ی اول باید شما درک این را داشته باشید که چه لباسی متناسب محل کار شماست.

توصیه‌ای عالی برای آن که همیشه شیک به نظر برسید، داشتن استایلی کلاسیک در محل کارتان است.

این موارد نکاتی کلی‌ست مربوط به همه محیط‌های اداری، از موارد فوق العاده معمولی تا رسمی:

1 – اطمینان حاصل کنید که با هر انتخاب خود، از نظر جسمی راحت هستید. اگر به هر دلیلی از انتخاب لباس خود ناراحت هستید، این نشان می‌دهد که با پوشیدن آن لباس اعتماد به نفس کافی را نخواهید داشت. این مسئله بیانگر این است که شما بهترین نوع پوشش ظاهری خود را ارائه نداده‌اید.

2 – ناگفته نماند که هر تکه‌ای از لباس باید به شکل بی‌عیب و نقصی باشد. ( بدون کشیدگی، نخ شده، لکه و … ) و همه چیز باید به درستی و به طور مرتبی باشد.

3 – لباس روزانه‌ی سرکار خود را نسبتا ساده بپوشید. قطعا زمان بیشتری نیاز دارید تا سبک شخصیت‌تان را در استایلتان به نمایش بگذارید.

4 – هرچند که می‌توانید از رنگ‌های دلخواه خود استفاده کنید؛ به خصوص اگر روز اول کاری شماست بهتر است رنگ‌های خنثی یا شاد را کنار بگذارید. گرچه رنگ‌ها و الگوهای پر رنگ می‌تواند سرگرم کننده باشد اما در این روز مهم نباید ظاهر بسیار شلوغی داشته باشید. به جای آن می‌توانید از اکسسوری‌های رنگی و شاد متناسب با لباس‌هایتان ترکیبی جالب بسازید.

یکی از مسائل پوشیدن لباس برای مرکز توجه بودن آن هم به طور متناسب این است که هم رنگ جماعت شوید. اما چگونه؟ با توجه به پوشش همکارانتان. مهم نیست در محل کاری حرفه‌ای هستید یا ساده. اما مهم است به اطرافتان توجه داشته باشید و با استفاده از قوانین و پوشش مناسب از همکاران خوش‌پوش خود با رعایت نکات ترکیب اکسسوری استایل بهتری را بسازید.

یک شاخص پایه و مناسب برای میزان رسمی و غیر رسمی بودن محل کارتان می تواند از همان ابتدا از مصاحبه هایی که می شود یا در طول زمان و حضورتان در آنجا باشد. اگرچه برخی از همکاران خود را با شلوار جین مشاهده می‌کنید، توصیه‌ای عالی است تا ظاهر خود را بهتر از آن چه که هست نشان دهید. تجربه نشان داده است زمانی که شما با ظاهری رسمی در محل کارتان حاضر می‌شوید، اصطلاحا شما جدی‌تر گرفته می‌شوید و پرستیژ خود را بسیار بالا می‌برید.

به هر حال من توصیه می‌کنم از اصول استفاده کنید و سبک شخصی خود را با اکسسوری پیش ببرید. مانتوهای کتی و پیراهن‌های مردانه سفید می‌تواند بهترین گزینه برای ست شدن با شلوارهای پارچه‌ای باشد. استفاده از دستبند یا انگشترهای متناسب با استایل شما و متناسب با فصل می‌تواند به گران بها نشان دادن استایلتان کمک ویژه‌ای کند. اگر بانوان دیگری در محل کار شما مشغول به کار هستند با شما صمیمیت لازم را ایجاد خواهند کرد تا شما احساس راحتی بیشتری را داشته باشید. با توجه به بیشتر به اکسسوری‌ها می‌توانید لباس‌های سنتی مانند خامه‌دوزی شده‌ها گلدوزی‌ها ظاهر خود را سرزنده‌تر نشان دهید.

اگر می‌خواهید با مشتری‌ها صحبت کنید و بیزینس استارتی شما با افراد مختلفی سر و کار دارد، بهتر است یک کت با یک تاپ ساده و پوشیده، شلوارهای اسکینی، کفش‌های پاشنه بلند راحت و کیف به اندازه کافی بزرگ برای حمل لپ‌تاپ استفاده کنید. برای این کار آرایش صورت شما باید بسیار ملیح و متناسب با افراد مختلف باشد.

اگر ترجیح می‌دهید از جین‌های جذب استفاده کنید، آن را با مانتوهای زیبا و خوش دوخت که دارای آستین بلند متوسط است انتخاب کنید. روسری‌هایی را انتخاب کنید که دارای رنگ‌ها و طرح‌های متنوع است تا جو را هم به طور رسمی نگه دارد و هم احساس راحتی متقابل را به شما بدهد. استایل خود را همچنان زیبا و کلاسیک حفظ کنید.

در فصل‌های مختلف با استفاده از اکسسوری چرم می‌توانید به استایل خود نظم بی‌نظیری ببخشید. مهم نیست صندل چرم بپوشید یا بوت‌های زمستانه شما چرم باشد. با توجه به با وقار بودن و اصالت پارچه‌های چرم به هر رنگی که باشند، می‌توانید روی آن‌ها حساب ویژه‌ای داشته باشید. با توجه به قرارهای ملاقاتتان با مشتری‌ها یا برگزار کردن جلسه‌های کاری و برحسب این که شما می‌خواهید مرکز توجه باشید یا خیر، می‌توانید از هر رنگی که دلخواه شماست استفاده کنید اما دقت کافی را برای ست کردن با اکسسوری چرم‌تان داشته باشید. خواه لباس‌های شما نود و با چرم‌های قهوه‌ای ست شده باشد یا استایل شما تک رنگ و مشکی باشد. در ظاهر تک رنگ‌تان استفاده از اکسسوری‌ها را فراموش نکنید.

در آخر می‌توان گفت پرستیژ ظاهری خود را با رعایت این موارد حفظ کنید. تمیز و مرتب بودن را هیچ‌گاه فراموش نکنید. در همه‌ی موارد آرایش صورت خود را در ساده‌ترین حالت ممکن داشته باشید تا هم احساس سبک بودن و هم کلاسیک بودن خود را حفظ نمایید.

Close Bitnami banner
Bitnami