ad ad

هفته مد لندن برای پاییز و زمستان 2020-2021

هفته مد لندن برای پاییز و زمستان 2020-2021

همه علاقه‌­مندان به صنعت مد و فشن هفته مد لندن و وقایع آن را بررسی می‌کنند. جالب است بدانید که لباس‌های طراحی­ شده در فشن‌­شوهای مشهور، لباس‌هایی ساده و در عین حال سرشار از خلاقیت‌ها و ایده‌های باشکوه بوده­‌اند. الگوهایی که در هفته مد لندن به معرض نمایش درآمده­‌اند؛ ترند لباس‌ها برای پاییز و زمستان را تعیین می‌کنند. لباس‌ها و آیتم‌هایی که به عنوان ترندهای سال جدید پیش­بینی می‌شوند؛ تنوع و طراحی منحصر­به­‌فردی دارند که علاقه­‌مندان به مد و فشن را بر سر ذوق می‌آورد. راحتی، تناسب و زیبایی از مهم‌ترین فاکتورهای هفته مد لندن به حساب می‌آید. چنان­چه شما نیز در رابطه با ترندهای پاییز و زمستان در هفته مد لندن کنجکاو هستید؛ با ما همراه باشید که شما را به سفری از رنگ‌ها و لباس‌هایی با طراحی بی­‌نظیر ببریم. ژورنال بخوانید.

در هفته مد لندن شاهد چه ایده‌هایی بوده‌ایم؟

همانطور که می‌دانید؛ کت‌ها گزینه‌ای ایده‌­آل جهت پوشش در فصل‌های سرد هستند و آنچه ما در هفته مد لندن شاهد آن بودیم؛ استفاده از کت‌های سنگین با سبک‌های مختلف بود. به طور کلی اکثر پالتوهای ترند در فشن­ شوهای مختلف، راحت، پف­‌کرده و بیش از حد بزرگ بودند. این نوع پالتوها به راحتی پوشیده می‌شوند و از جسم افراد در برابر سرما محافظت می‌کنند. افزایش حجم نه تنها در پالتوها بلکه در سایر لباس‌ها، دامن‌ها و آستین‌ها دیده می‌شود و بسیاری از طراحان لباس‌های مختلف را بر این اساس طراحی کرده‌­بودند.

برای خرید انواع پارچه کلیک کنید

خرید پارچه
خرید آنلاین پارچه

البته لازم به ذکر است که افزایش حجم لباس‌ها به صورت افراطی و ناخوشایند نبود. تصور تحلیل­‌گران از این نوع طراحی، نمایش ترس و اضطراب جمعی است. در واقع طراحان سعی کرده‌­اند که تاثیر فعالیت تجاری خود در بهبود وضعیت جهان جهت زندگی را اثبات کنند. اما به دلیل اینکه این افراد در رابطه با بهبود اوضاع جهان قانع نشده‌­اند؛ تلاش کرده اند که به نوعی خود را زیر حجم انبوهی از لباس‌های اورسایز پنهان کنند. بنابراین لباس‌های نمایش داده‌­شده در هفته مد لندن، به ما کمک خواهند­کرد که بدون هراس یا استرس به استقبال پاییز و زمستان سال جدید برویم.

مد و فشن لندن

ترندهای پاییز و زمستان در هفته مد لندن

طرح‌های SHES A LADY

یکی از دیدنی­‌ترین اتفاقات هفته مد لندن برای پاییز و زمستان، تمرکز طراحان مد بر لباس‌هایی به سبک زنانه بود. در نمایش Shrimps که لباس‌های موجود در آن توسط مدیر خلاق آن یعنی هانا ویلاند طراحی شده‌­­بود؛ با توجه به معیارهای زیبا شناختی، اکثر مدل‌های لباس بازوها را می‌پوشاندند. همچنین که در طراحی آن­ها از دانه‌های مرواریدی استفاده شده‌­بود. در فشن­‌شوی Rejina Pyo نیز پیراهن‌هایی با آستین‌های پف­دار و دامن‌های براق که بلندی آن­ها تا زانو بود؛ دیده می‌شد که استایلی خاص و شیک را برای خانم‌ها به همراه دارد.

کت‌های حجیم و بزرگ

مدل لباس فشن

بی­‌شک یکی از اصلی­‌ترین ترندهای پاییز و زمستان سال جدید، استفاده از کت‌های حجیم و بزرگ است. این نوع کت‌ها که با آن­ها راحتی را تجربه خواهید­کرد؛ جهت حضور در دورهمی‌­های دوستانه یا پنهان­ کردن لباس‌های پر زرق و برق جهت حضور در جشن‌ها، ایده‌ای فوق‌العاده هستند. برند ورساچه در طراحی‌های جدید خود، کت‌هایی را در معرض نمایش گذاشته‌­است که در قسمت شانه بسیار پهن‌تر هستند. این نوع طراحی نشان­گر قدرت است و به پوشش افراد جلوه­ای بی­مانند می­دهد.

در حالی که از برخی از کت‌ها به صورت جلو باز استفاده می­شود؛ به­‌کارگیری یک کمربند شیک بر پالتو نه تنها جلوه آن را بیشتر می‌کند؛ بلکه لباس‌های زیر پالتو را پوشش می­دهد. برند Maison Margiela نیز کت‌هایی اورسایز با آستین‌های بسیار بلند را به دوست­داران مد و فشن پیشنهاد می‌دهد. در نهایت نیز برندهایی همچون Chanel، Isabel Marant و Marc Jacobs پالتوهایی پر زرق وبرق را در معرض نمایش گذاشتند که پیش‌­بینی می‌شود با استقبال بسیار خوبی مواجه­ خواهند­شد.

برای خرید پارچه پاییزه کلیک کنید

خرید پارچه پاییزه

پالتوهای Figure-Hugging

پالتوهای فیگور هاگینگ از دیگر ترندهایی هستند که در هفته مد لندن به معرض نمایش درآمده‌­اند و با تمام قوا در مقابل پالتوهای اورسایز قرار گرفته­ است. این کت‌های زیبا در قسمت کمر تنگ‌تر می‌شوند؛ اما همچنان راحتی را برای علاقه‌­مندان به همراه خواهد­داشت. چنان­چه پالتوهای پف‌­دار و اورسایز ترند مورد علاقه شما نباشد؛ چنین پالتوهایی جایگزین بسیار مناسبی خواهد­بود. برند شنل پالتوهایی را به معرض نمایش درآورده است که کمی بزرگ هستند و با برخورداری از جیب‌هایی به رنگ مشکی و قرمز هارمونی فوق‌العاده­ای را ایجاد می‌کنند

این پالتوها در قسمت کمر و سینه تنگ‌تر می‌شوند و تاکید زیادی بر منحنی‌­های بدن دارند. برند Giambattista Valli نیز پالتویی خاکستری رنگ را به معرض نمایش قرار داد که این پالتو در آیتم‌هایی خاص تزیین و به گل‌هایی به صورت سه­بعدی مزین شده­‌بود. بنابراین تنگی این نوع پالتوها در قسمت کمر جلوه‌ای خیره­کننده به این لباس‌ها می­‌بخشد.

پالتوهای خزدار

پالتوهای خزدار در مد

اگرچه در هفته مد لندن شاهد کت‌های خزدار بزرگ و پرتراکم بوده­‌ایم؛ اما توجه به حقوق حیوانات سبب شده‌­است که استفاده از این ترند در هاله‌ای از ابهام قرار­گیرد. البته برندهایی نیز وجود داشته‌­اند که از خز مصنوعی در طراحی لباس‌های خود استفاده کرده­‌بودند. به عنوان مثال برند Miuccia Prada، پالتوهایی به سبک فانتزی Miu Miu را طراحی کرده­‌بود که این کت‌ها رنگ قهوه­ای داشته و بسیار نرم و دوست­‌داشتنی به نظر می‌آمدند.

از آنجا که خز به­‌کاررفته در دوخت این لباس‌ها، مصنوعی است؛ همه گیاه‌­خواران و طرفداران حقوق حیوانات این امکان را خواهند داشت که با اطمینان خاطر این نوع پالتوهای ترند را انتخاب کنند. کت‌های خزدار Faux که توسط Shrimps طراحی شده‌­است؛ لباس‌های لوکس و شیکی هستند که با الهام از ملکه الیزابت طراحی شده‌اند. کت‌های طراحی‌شده توسط این برند رنگ قوه­ای دارند و بلندی آن­ها تا سر زانو است. همچنین که با دکمه‌های نگین‌دار تزئین شده‌­اند. از دیگر برندهایی که در هفته مد لندن، به ارائه کت‌هایی از جنس خز پرداخته‌­اند؛ باید به Givenchy، کلکسیون Michael Kors اشاره کرد.

برای خرید پارچه زمستانی کلیک کنید

خرید پارچه زمستانی

 

کت‌های سبک Trench

انتخاب از بین ترندها با حضور کت‌هایی به سبک ترنچ کار بسیار دشواری است. در حقیقت این نوع کت‌ها سال‌های بسیاری است که در فشن‌شوهای هفته مد لندن برای پاییز و زمستان قرار دارند؛ اما چه چیز جدیدی در رابطه با آن­ها برای پاییز و زمستان سال ۲۰۲۱ وجود دارد؟

کت ترنچ

در پاسخ باید بگوییم که طراحان تلفیقی از طرح‌های ساده گذشته و طرح‌های جدید را ارائه کرده‌­اند. به طور مثال در طرح‌های ارائه‌شده توسط Haider Ackermann، بیشتر پالتوهای سبک ترنچ بلندی­ای تا مچ پا و سبکی مینیمالیستی دارند. در طراحی‌های ارائه­شده توسط برند Burberry، کت‌های ترنچ از پارچه‌هایی از جنس فابریک در کنار پارچه‌هایی لطیف‌تر دوخته شده‌­بودند که ظرافت بی­نظیری در آن­ها مشاهده می­شود.  به طوری که قرارگیری این دو نوع پارچه در کنار یکدیگر، به ویژه در قسمت کمربند شکوهی ویژه به این پالتوها بخشیده­‌بود.

پالتوهای کوپ

خرید پالتو مد

پالتوهای کوپ از دیگر ترندهای در معرض نمایش در هفته مد و فشن لندن است. پالتوهای کوپ اگرچه ترندهایی قدیمی هستند اما شروع یک ماجراجویی را نشان می­دهند و برای افرادی که می­خواهند جسور به نظر برسند؛ ایده‌آل خواهند­بود. طراحان در هفته مد لندن، مدل‌ها و سبک‌های متنوعی از این پالتوها را ارائه‌کرده­‌اند که صحبت در رابطه با کلیه آن­ها بسیار طولانی خواهد­­­­­­شد. در شوی Celine، پالتوی کوپ بلند در کنار دامن بلند قرار گرفته‌­بود که منجر به ایجاد استایلی کژوال می­شود. چنان­چه به پالتوهای کوپ مانند آنچه در درام ها وجود دارد؛ علاقه­‌مند هستید اما راحتی و دکمه پالتوها برای شما حائز اهمیت است؛ به دنبال پالتوهایی از برندهای Givenchy، Jason Wu و Salvatore Ferragamo نباشید.

این سه مجموعه پالتوهایی بلند و به رنگ خاکستری را در معرض نمایش قرار داده­اند. پالتوهایی که در آن­ها به جای آستین از برش‌های کوپ استفاده شده­است. البته باید بدانید که برندهای دیگری همچون Michael Kors، Ports ۱۹۶۱ و Marc Jacobs نیز صدها طرح از پالتوهای کوپ را برای پاییز و زمستان ۲۰۲۰ در مجموعه خود قرار داده­اند.

فشن دهه ۶۰ و ۷۰

برای سومین سال پیاپی، دهه ۷۰ از جمله کلیدی­‌ترین دوره‌ها به عنوان منبع الهام بوده ­است. اگرچه الهام­‌گیری از دهه ۶۰ نیز در بسیاری از مجموعه‌های هفته مد لندن دیده می‌شود اما بسیاری از تحلیل­‌گران منبع الهام اصلی را برآوردی از این دو دهه می‌دانند. در این نوع سبک بیشتر از شلوارهایی گشاد با لباس‌های کوتاه و تنگ‌تر استفاده می‌شود و باید گفت که طرفداران مخصوص به خود را دارد. استایل دهه ۷۰ در مجموعه Celine قابل مشاهده است که در آن از شلواری دم پا گشاد و یک لباس پولو استفاده شده­‌بود.

Silhouettes مختص به دهه 40

لباس‌ها و سبک‌های مورد استفاده در دهه ۴۰، یادآور ظرافت و زیبایی زنانه هستند که هر چند سال یک بار آن­ها را در کنار دامن‌های حجیم می‌بینیم. به طوری که امسال نیز در هفته مد لندن، در معرض نمایش بوده‌­اند. یک لباس شیک به سبک دهه ۴۰ در کنار دستکش و کمربندی محکم منجر به ایجاد استایلی بی­نظیری شده بود که زیبایی مدل مشهور بلا حدید را بیشتر می­کرد. روسری و آستین‌های پف­دار از دیگر فاکتورهای این سبک هستند که به ­خوبی در مجموعه Erdem بدان پرداخته شده­‌بود. حتی برند Marc Jacobs نیز گذری بر این سبک داشته­‌است و این سبک را با طراحی لباسی به رنگ سبز و بلند، در کنار کلاه قرمز کوچک به نمایش درآورده‌­بود.

لباس‌های الهام از سوارکاری

خرید لباس سوارکاری

لباس‌هایی که در آن­ها از سبک سوارکاران در گذشته الهام گرفته شده­بود؛ به نوعی نشانگر ثروت و جایگاه اجتماعی زنان هستند. این سبک از لباس‌ها که در پاییز و زمستان سال جدید ترند خواهد­بود؛ دل بسیاری از علاقه­مندان به مد را ربوده است. بوت­‌های چرم بلند و تنگ در کنار کت‌های دارای سرشانه به همراه جوراب شلواری‌های بلند از دیگر سبک‌هایی است که در فشن­شوهای متعلق به برندهایی همچون Chanel، Michael Kors و Roland Mouret قابل مشاهده‌ بود.

لباس‌های سبک ویکتوریایی

خرید لباس جدید 99

لباس‌هایی که در قسمت گردن به سبک ویکتوریایی طراحی شده ­اند از دیگر ترند­هایی بوده­ اند که در هفته مد لندن برای پاییز و زمستان به معرض نمایش درآمده­ بود. در حقیقت در طراحی این نوع لباس‌ها، قسمتی که بر لبه گردن لباس است؛ به وسیله روبان­ های بسیار ظریف بسته می‌شوند.

علاوه بر طراحی منحصر­به­ فرد یقه گردن، لباس‌های سبک ویکتوریایی در قسمت کمر نیز بسیار باریک می‌شوند. بیشتر این لباس‌ها به رنگ آبی روشن و قرمز تیره دیده می‌شدند که جلوه‌ای خیره­ کننده را به همراه داشتند. برخی از برندهایی که در مجموعه آن­ها لباس‌هایی با یقه ویکتوریایی به چشم می‌آید عبارتند از Ulla Johnson، Paco Rabanne و Dolce & Gabbana.

در نهایت باید بگوییم که در هفته مد و فشن لندن، لباس­هایی اورسایز و حجیم بیش از هر طرح دیگری به چشم می ­آمد. استفاده از آستین‌های پف­‌دار و پر زرق وبرق نیز از دیگر فاکتورهای این فشن­‌شوها است. در رابطه با رنگ‌ها نیز باید بگوییم که اکثر برندها بر رنگ‌هایی همچون خاکستری و قهوه‌ای تمرکز داشته­ اند. الهام از دهه‌های ۶۰، ۷۰ و ۴۰ میلادی نیز به وضوح در این طراحی لباس‌ها دیده می‌شود که مد لندن برای پاییز و زمستان سال ۲۰۲۰- ۲۰۲۱ را در کنار ظرافت زنانه سرشار از ماجراجویی و جسارت خواهد­کرد.

Close Bitnami banner
Bitnami