ad ad

انتخاب مدل لباس عروس 2020

انتخاب مدل لباس عروس 2020

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که علت سفید بودن رنگ لباس عروس چیست؟ در گذشته در کشور انگلستان، در زمان ازدواج ملکه ویکتوریا با شاهزاده آلبرت که در سال 1840 انجام شد، ملکه رنگ سفید را برای مدل لباس عروس خود انتخاب کرد. کم‌کم از آن زمان این رنگ رواج پیدا کرد و به رنگ اصلی برای عروسی در جهان تبدیل شد. در گذشته مدل لباس عروس وجود نداشته و بسیاری از خانم‌ها، بهترین و زیباترین لباس خود را برای عروسی انتخاب میکردند و می‌پوشیدند. اما رفته رفته به مرور زمان لباس عروسی سفید جایگاه خود را پیدا کرد. البته در کشورهای مختلف ممکن است این رنگ تحت تاثیر فرهنگ، سنت آن کشور تغییر کند.

اگر بخواهید لباس عروسی انتخاب کنید، بر اساس چه نکاتی تصمیم به انتخاب آن میگیرید؟ در ادامه ما برایتان به طور مفصل شرح میدهیم که چه نکاتی میتواند در این انتخاب لباس عروسی و انتخاب رنگ آن تاثیرگذار باشد. ژورنال بخوانید.

انتخاب لباس عروس

انتخاب لباس عروس برای عروس خانم‌ها بسیار مهم است، زیرا فرصت این انتخاب یک بار ممکن است برای هر کسی پیش بیاید پس بهتر است با دقت انتخاب کنید.

لباس عروس 2020

  • یکی از عوامل مهمی که قبل از انتخاب لباس عروسی بهتر است حتما آن را بررسی کنیم، بودجه خرید لباس عروسی است.
  • از دیگر عوامل تاثیرگذار در انتخاب لباس عروسی میتوان به مقدار زمانی که صرف میکنید تا لباس خود را انتخاب کنید اشاره کرد. نباید انتخابتان را سرسری بگیرید. بهتر است وقت بیشتری صرف خرید لباس عروسی خود بکنید.
  • قبل از اینکه لباس عروسی خود را انتخاب کنید، بهتر است سالن برگزاری مراسم جشن را ببینید.
  • حتما لباس را پرو کنید، هیچ وقت لباس عروسی که پرو نشده را انتخاب نکنید.
  • افراد قد بلند فقط میتوانند مدل لباس عروس پرنسسی را انتخاب کنند، این مدل لباس کوتاهی قد شما را بیشتر نشان میدهد.
  • حتما در انتخاب رنگ لباس عروسی به رنگ پوست خود هم توجه کنید.
  • در انتخاب لباس عروس حتما به فرم اندام خود دقت کنید.
  • تجربه ها نشان میدهد که هیچ وقت با آقایان به خرید لباس عروسی نباید رفت.

حال در این مقاله میخواهیم شما را با رنگ های مختلف لباس عروس، و اینکه چه چیزهایی میتواند در انتخاب رنگ لباس عروسی تاثیر بگذارد صحبت کنیم.

نکاتی که میتواند در انتخاب رنگ لباس عروسی مهم و تاثیرگذار باشد :

  • قد عروس
  • رنگ پوست
  • جنس پارچه
  • لباس داماد
  • فصل عروسی
  • سنت ها

قد عروس

در انتخاب رنگ لباس عروسی یکی از تاثیرگذارترین نکات، قد عروس است. اگر شما قد کوتاهی دارید بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا کوتاهی قد شما را نشان ندهد، اما انتخاب رنگ‌های تیره یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که میتوانید انجام دهید زیرا این کوتاه بودن قد شما، مخصوصا در برابر داماد را به طور آشکار نشان میدهد. پس بهتر است در انتخاب مدل لباس عروسی از انتخاب رنگ های تیره پرهیز کنید.

رنگ پوست

اگر رنگ درستی را برای لباس عروسی خود انتخاب کرده باشید میتواند هارمونی خوبی با رنگ پوستتان داشته باشد، اما یک انتخاب اشتباه کافی است تا شکوه و جلوه لباستان را از بین ببرد. همانطور که میدانید رنگ پوست‌های مختلفی وجود دارد که متناسب با آن هم رنگ‌های مختلفی را میتوانید برای لباس عروسی خود انتخاب کنید.

انواع رنگ پوست

انتخاب لباس عروس بر اساس رنگ پوست

رنگ پوست تیره

این دسته از افراد بهتر است از انتخاب رنگ هایی همچون زرد، نباتی دوری کنند بهترین رنگ برای پوست های تیره رنگ سفید خالص است اما رنگ های صورتی، آبی روشن، طوسی روشن هم میتواند انتخاب مناسبی برای این دسته از افراد باشد، سعی کنید رنگی را برای لباس عروس خود انتخاب کنید تا با رنگ پوست خودتان اندکی تضاد داشته باشد تا زیبایی لباس عروس شما را به طور واضح نشان دهد.
اما از انتخاب رنگ هایی با تنالیته‌های مشکی، زرشکی، قرمز تیره، آبی فیروزه‌ای، قهوه‌ای دوری کنید زیرا اشتباه ترین کار انتخاب این رنگهاست. سعی کنید مدل لباس عروسی را انتخاب کنید که متناسب با رنگ پوستتان باشد.

رنگ پوست معمولی

اگر رنگ پوست معمولی دارید شما در انتخاب رنگ آنچنان محدودیتی ندارید و تقریبا از تمامی رنگ‌ها میتوانید استفاده کنید، اما پرطرفدارترین رنگ‌ها برای این دسته از افراد،میتواند رنگ‌های کرم و پوست پیازی و یاسی باشد. اما افراد دارای پوست معمولی هم بایددر انتخاب رنگ لباس عروسی خود از سری رنگ‌های مغزپسته‌ای ، قهوه‌ای تیره دوری کنند زیرا این دسته از رنگ‌ها برای این گروه انتخاب اشتباهی است.

مدل لباس عروس جدید

رنگ پوست روشن

بهترین رنگ لباس عروس برای پوست های روشن میتواند رنگ‌های زرد، لیمویی، نباتی، طلایی، سفید‌های دارای تناژ گرم باشد. این دسته از افراد به دلیل روشن بودن پوستشان نمیتوانند از رنگ‌های سفید خالص استفاده کنند زیرا شباهت بسیار شدیدی بین رنگ پوست و رنگ لباس عروس ایجاد میشود که زیبایی و شکوه لباس را از بین خواهد برد. این دسته از افراد که دارای رنگ پوست روشنی هستند باید از انتخاب رنگ‌های نارنجی، صورتی، ارغوانی و قرمز برای مدل لباس عروس خود دوری کنند.

پس قبل از انتخاب رنگ لباس عروس حتما به رنگ پوست خود دقت کنید، علاوه بر رنگ پوست سرد و گرم بودن (تناژ) آن هم میتواند در انتخاب رنگ لباس عروس تاثیرگذار باشد. در ادامه راه‌هایی را برایتان توضیح میدهیم تا بتوانید علاوه بر رنگ پوست خود تناژ آن را هم مشخص کنید.

ترند مدل لباس عروس

تناژ سرد لباس عروس

  • افرادی که چشمانی به رنگ آبی، طوسی و سبز دارند و موهایی به رنگ قهوه ای، بلوند و دودی دارند.
  • افرادی که در قسمت ساعد دستشان رگ‌ها به رنگ آبی و بنفش دیده میشوند.
  • افرادی که در حین قرار گرفتن در معرض خورشید پوستشان به سرعت قرمز میشود.

این سه دسته از افرادی هستند که تناژ پوست آن‌ها سرد است و بهترین انتخاب رنگ برای لباس عروسی این دسته از افراد میتواند رنگ های؛ هلویی، آبی روشن، سبز آبی، مرجانی، سبز روشن باشد. این دسته از افراد باید از انتخاب رنگ‌های تیره برای لباس عروسی که باعث تضاد بین رنگ پوست آنها و لباس میشود بپرهیزند تا بتوانند انتخاب درستی را داشته باشند.

تناژ گرم لباس عروس

  • افرادی با رنگ چشم‌های قهوه ای و عسلی و رنگ موهای نارنجی، مشکی، زرد، قرمز و بلوند.
  • افرادی که در قسمت ساعد دستشان رگ‌های به رنگ سبز دیده می‌شوند
  • افرادی که وقتی در معرض آفتاب قرار میگیرند پوست آن‌ها طلایی، قهوه‌ای می‌شود

این سه دسته از افراد دارای تناژ پوستی گرم هستند، و بهترین انتخاب رنگ برای مدل لباس عروس این دسته از افراد میتواند رنگ‌های زرد، طلایی، قرمز، آبی، بنفش، کهربایی باشد. افراد در انتخاب رنگ‌های تیره محدودیتی ندارند و به راحتی میتوانند از رنگ‌های تیره برای لباس عروسی خود استفاده کنند. اما دسته دیگر از افراد وجود دارند که تناژ پوستیشان بین این گرم و سرد قرار گرفته است، دارای تناژ پوستی مختلط هستند و بهترین انتخاب رنگ لباس برای این افراد میتواند رنگ های آبی، صورتی، رنگ های براق و درخشان باشد و باید از انتخاب رنگ های خیلی تیره همانند دودی، قهوه ای، خاکستری به عنوان رنگ لباس عروسی بپرهیزند.
شما با انتخاب یک رنگ مناسب میتوانید هارمونی رنگ لباس عروسی خود را با رنگ پوستتان به زیبایی نشان دهید. پس در انتخاب رنگ لباس عروسی خود دقت کنید تنها یک اشتباه کافی است تا بهترین شب شما را تبدیل به بدترین خاطره کند.

دسته‌بندی رنگ سفید

همانطور که میدانید رنگ لباس عروسی در اصل سفید است، اما همین رنگ سفید خود دسته بندی‌های متفاوتی دارد، دسته بندی رنگ سفید برای لباس عروس را به طور کامل در این قسمت توضیح میدهیم.

مدل لباس عروس

لباس عروس سفید خالص

این رنگ سفید مخصوص کسانی است که پوست های تیره دارند، تا با تضاد بوجود آمده بین رنگ پوست و لباس، شکوه لباس نشان داده شود.

لباس عروس سفید طبیعی

این رنگ از سفید به اندازه ی سفید خالص براق نیست و مناسب برای کسانی دارای رنگ پوست روشن است.

سفید نباتی

این رنگ به دلیل داشتن تناژ گرمی میتواند بهترین گزینه انتخابی برای تمامی افراد است.

لباس عروس سفید یخی

این رنگ بسیار مناسب برای افرادی است که پوست زردی دارند، در این رنگ از سفید، شما تلالویی از طوسی را خواهید دید.

لباس عروس سفید بژ

این رنگ مناسب برای افرادی است که کمی رنگ پوستشان به تناژ سرد برسد.

جنس پارچه

علاوه بر نکاتی که درباره ی انتخاب لباس عروس گفتیم جنس پارچه هم میتواند در انتخاب رنگ لباس عروسی تاثیرگذار باشد. بسیاری از پارچه‌ها هستند که در تنالیته‌های گرم زیباتر دیده میشوند و بسیاری هم در تنالیته‌های سرد، به عنوان مثال استفاده از پارچه ساتن. بهترین رنگ‌های ساتن که جلوه‌ی براق تر و زیبا‌‌تری دارند رنگ‌های مشکی و سفید آن است. البته در لباس عروسی از رنگ سفید بیشتر استفاده می‌شود.

رنگ لباس داماد

رنگ لباس عروس در هند

در انتخاب لباس عروسی، رنگ لباس داماد هم میتواند دخیل باشد. اگر بخواهید رنگ لباس عروسی خود را با کروات و یا پیراهن آقا داماد ست کنید و یا درکل رنگ لباس عروس و داماد یکی باشد، بهتر است اول به سراغ کت و شلوار دامادی بروید. هماهنگ بودن رنگ لباس عروس و کروات داماد کار بسیار پسندیده و شیکی است.

فصل عروسی

شما میتوانید انتخاب رنگ برای لباس عروسی خود را بر اساس فصلی که قرار است مراسم در آن گرفته شود انتخاب کنید.

انتخاب لباس عروس بر اساس فصل

فصل بهار

اگر شما عروسی خود را میخواهید در این فصل بسیار زیبا برگزار کنید پس بهتر است از رنگ‌های پاستیلی و ملایم مانند سبز، صورتی، آبی روشن در لباس عروسی خود استفاده کنید، این رنگ‌ها بهترین انتخاب بر اساس فصل برای شما است.

فصل تابستان

برای برگزاری جشن خود در فصل تابستان بهتر است، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که قوی تر باشند تا حال و هوای گرم تابستانی را به شما منتقل کند انتخاب رنگ‌های آبی تیره، سبز، قرمز، زمردی میتواند بهترین گزینه‌ها برای انتخاب رنگ لباس عروسی متناسب با فصل تابستان باشد.

فصل پاییز

این فصل، فصل عاشقان است. بهترین گزینه‌ها برای انتخاب رنگ لباس در این فصل عاشق میتواند رنگ‌های زرد، نارنجی، قهوه‌ا‌ی روشن و قرمز پاییزی برای لباس عروسی شما باشد. با انتخاب این رنگ‌ها عروس پاییز میشوید.

فصل زمستان

فصل زمستان که از لحاظ رنگی تقریبا خنثی است انتخاب‌های بسیاری را پیش رو دارید. استفاده از رنگ سفید خالص، رنگ های سبز، قرمز بهترین گزینه‌های انتخابی برای لباس عروسی شما میتواند باشد.

سنت‌ها

لباس عروس حتما باید همیشه سفید باشد. این گفته نمی‌تواند درست باشد زیرا در بسیاری از کشورهای جهان سنت‌ها و رسومات بر رنگ لباس عروسی تاثیر دارد. لباس‌هایی رنگارنگ که هر کدام از این رنگ‌ها معنی و مفهوم خاص خود را نشان میدهد.

کشور هندوستان

لباس عروس الهام گرفته از رنگ‌های گوناگونی است، اما استفاده از رنگ قرمز و صورتی در لباس عروسی هندی نماد احساس، عشق، مهربانی است که عروس با پوشیدن این لباس مفهوم خود را از شروع زندگی جدید به داماد نشان میدهد.

لباس عروسی هندی
کشور چین

استفاده از لباس عروس سرتاسر قرمز باعث خوشبختی و سعادت برای زندگی جدید آن‌ها میشود.

لباس عروس چینی
کشور ژاپن

استفاده از رنگ سفید در کیمونو‌ها به عنوان لباس عروسی، نشان دهنده‌ی شروع زندگی جدید و نماد خوشبختی است. در گذسته در این کشور برای لباس عروسی از کیموتنو استفاده میکردند اما امروزه دیگر استفاده از آن منسوخ شده است.

لباس عروسی ژاپنی
کشور نیجریه

هر منطقه‌ای آداب و رسوم مخصوص به خودشان را دارد اما استفاده از رنگ‌های روشن برای لباس عروسی در این کشور بسیار رایج است.

کشور اسپانیا

برای لباس عروس از رنگ مشکی استفاده میکنند، در کمتر جایی استفاده از این رنگ به عنوان رنگی برای لباس عروسی استفاده شود. آن‌ها معتقدند که عروس و داماد تا آخرین لحظات زندگی خود با هم خواهند بود و هیچ وقت از هم جدا نمیشوند.

لباس عروس اسپانیایی

کشور آلمان

لباس عروس‌ اکثرا به دو رنگ سفید و سیاه دیده میشوند، در واقع همنشینی این دو رنگ در لباس عروس نشان دهنده‌ آن است که دو فرد با تمام تفاوت‌هایشان میتوانند در کنار هم قرار بگیرند و زندگی جدیدی را شروع کنند.

کشور مکزیک

که مردمانی بسیار شاد و خوشگذران دارد، مدل لباس عروس به رنگ‌های قرمز، زرد، آبی دوخته میشوند و روی تمام پارچه گلدوزی‌های رنگی رنگی ریز و درشت بسیاری قرار میگیرد که نشان دهنده‌ی همان شاد بودن و خوشگذرانی آن‌ها است.

لباس عروس مکزیکی

کشور مالی

لباس عروس و داماد باید هم رنگ هم باشند. در این کشور از لباس عروسی سفید استفاده میکنند و داماد هم رنگ لباسش باید با رنگ لباس عروس یکی باشد.

کشور آفریقای جنوبی

طبق سنت‌ها عروس با گذاشتن کلاه و آویز کردن گردنبندهای رنگی در جشن خود شرکت میکند.

لباس عروس آفریقا

کشور لهستان

به عنوان لباس عروسی استفاده میشود، لباسی است که گلدوزی‌های آن تماما با دست انجام شده و بار هنری بالایی دارد. در این مدل روی پارچه‌های رنگ کرم گل‌هایی با رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی گلدوزی می‌کنند.

کشور یمن

لباس عروسی، لباسی طلایی با جواهرات و زیورآلات طلایی رنگ است که برای روز عروسی خود به تن می‌کنند.

مدل لباس عروس در کشور یمن

رنگ های لباس عروس

همانطور که میدانید هر رنگی نشان دهنده ی معنی و مفهوم متفاوتی است، این مسئله درباره‌ی مدل لباس عروس هم صدق میکند. همانطور که در بالا توضیح دادیم در بسیاری از کشور‌ها بر اساس سنت و رسومات قدیمی خود لباس عروس را رنگی میدانند و از رنگ سفید استفاده نمیکنند. برخی از آن‌ها معتقد هستند همین احترام به آداب و سنت‌های گذشتگان است که باعث خوشبختی و سعادت برای عروس و داماد میشود. هر رنگی که در مدل لباس عروس استفاده شود نشان دهنده‌ی معنی و مفهومی است، حال میخواهیم رنگ‌ها و معنی و مفهومی که القا میکند را برایتان توضیح دهیم.

لباس عروس سفید

نشان دهنده ی خلوص، پاکی و صداقت است.

لباس عروس سیاه

انتخاب این لباس به عنوان لباس عروسی،نشان دهنده‌ی آن است که این زندگی دوام و بقای زیادی ندارد، از گذشته رنگ مشکی در بسیاری از کشورهای و اقوام مختلف نماد شوم بودن داشته است.

لباس عروس آبی

رنگ آبی نشان دهنده‌ی صداقت و راستگویی فرد است.

لباس عروس سبز

نماد بدشانسی و نحسی است.

بهترین رنگ های سال 2020

لباس عروسی در سال 2020

طبق نظر سنجی که در ابتدای سال 2020 مطرح شد، از بین تمامی رنگ‌ها، بهترین رنگ‌های سال برای مدل لباس عروس انتخاب شدند:

  • دارچین رز و داستی گل رز
  • مایل به زرد و سبز
  • صورتی سرخ، سبز و دارچین رز
  • سبک مدرن روستایی در سایه های خاکستری
  • آبی روشن، خاکستری آبی و بورگوندی
  • مریم گلی و روشن مایل به قرمز
  • بژ روشن و شامپاین

اما در نهایت طبق نظر کارشناسان و طراحان به نام فرانسوی رنگ هایی تحت عنوان مناسب‌ترین ر‌نگ‌های لباس عروسی انتخاب شدند، در معرفی این رنگ‌ها، رنگ پوست افراد نیز ملاک قرار داده شده است. تقریبا اکثر افراد یکی از این رنگ‌ها را مد نظر قرار میدهند:

  • زمرد، کرم و طلا. عکس توسط لی‌بنیک …
  • زرد و آبی
  • سفید خالص و مریم گلی
  • سبز، آبی کمرنگ و طلایی
  • شامپاین، سبز و سیاه
  • هلویی، مریم گلی و آبی روشن
  • طلا و صورتی
Close Bitnami banner
Bitnami