ad ad

دلیل طراحی لباس های عجیب فشن چیست؟

دلیل طراحی لباس های عجیب فشن چیست؟

در بسیاری از مراسم ‌‌های فشن، لباس ‌های عجیب فشن شو را مشاهده می‌ کنیم. بسیاری از این لباس ‌‌ها، به گونه ای طراحی شده که اصلا قابلیت پوشیدن را ندارد. طراحی این لباس ‌‌ها دلایل گوناگونی دارند که تمام آن ‌ها به طراح بستگی دارد. طراحان تمایل دارند با استفاده از لباسی که ایجاد می‌کنند، منظوری را بیان کنند یا اینکه قصد دارند با استفاده از این لباس ‌ها کلیشه‌ شکنی کنند. شما باید با استفاده از درک هنری خود، از زوایا‌‌ی متفاوتی به لباس ‌های عجیب فشن شو نگاه کنید.

برخی از لباس ‌‌های اغراق آمیز، منبع الهام طراحی ‌های بعدی می شوند. با الهام از این ها می شود در استایل خود تغییر ایجاد کرد. مثلا لباس‌‌ هایی که آستین ‌‌های پفی دارند و در هفته مد لندن نمایش داده شدند، یکی از این گزینه ‌‌ها است و یا رنگ قرمز آن الهام بخش است. بنابراین، این لباس ‌ها، علاوه بر اینکه گران قیمت، غیرعادی و غیرقابل درک هستند، کاربرد‌‌هایی نیز دارند.
در مقاله زیر به دلیل عجیب بودن بعضی از لباس‌ های فشن اشاره می کنیم و مراسم ‌‌هایی که در آن لباس ‌های عجیب را ارائه می شود را شرح می دهیم. ژورنال بخوانید.

لباس فشن شو

خلاقیت طراح مد

دلیل عجیب بودن بعضی از لباس ‌های فشن به خلاقیت طراح بستگی دارد. احتمالا در مراسم‌ های مد، لباس‌ هایی را دیده ‌اید که از نظر شما غیرعادی نشان داده شود. طراحان با ایجاد این لباس‌ های غیرعادی و یا آرایش و گریم ‌‌های عجیب، می‌ خواهند خلاقیت طراحی خود را نشان ‌دهند. این لباس ‌‌ها مورد پذیرش عموم نیست و جزئیات آن ‌‌ها اغراق آمیز است. دلیل عجیب بودن برخی از لباس ‌های مد بسیار است. همچنین این لباس‌‌ ها خریدنی و یا پوشیدنی نیستند.
طراحان از این موضوع که فقط لباس ‌های عادی را برای فشن شو‌ها طراحی کنند خسته می ‌شوند؛ بنابراین هزینه زیادی می‌کنند و از اکسسوری‌های گران قیمت در طراحی ‌‌های خود استفاده می ‌کنند تا فقط خلاقیت خود را نشان دهند.
شاید برای شما این سوال ایجاد ‌شود که این لباس را چه کسی می ‌پوشد؟ باید به شما بگوییم این لباس برای پوشیدن ساخته نشده است. شما تنها زیبایی‌هایی را که طراح در لباس ایجاد کرده است را با اغراق می ببینید.

ایجاد تنوع در مد

لباس‌های عجیب و غریبی که شما می ‌بینید، طی سال ‌‌های طولانی به این نقطه رسیده‌اند. طراحان، برای آنکه مد را از حالت کلاسیک بیرون بیاورند، در لباس‌‌های خود تنوع ایجاد می‌ کنند. با طراحی ‌‌های عجیب و رنگارنگ خود، می‌خواهند مخاطبان بیشتری را برای مراسم ‌های خود جذب کنند. اگر شما تمایل دارید لباس‌هایی را که زیبا و در عین حال متفاوت و غیرعادی هستند مشاهده کنید، به یکی از این فشن شوها نگاهی بیندازید.
دلیل عجیب بودن بعضی از لباس‌های فشن ایجاد تنوع است. برخی از لباس‌‌های آن‌ ها به گونه ای هستند که هیچ‌گاه آن‌ ها را ندیده‌ایم. این لباس ‌ها فقط برای این ایجاد شده‌ اند که مخاطب را به خود جذب کنند. مدل‌‌ هایی که روی صحنه ظاهر می‌ شوند، با استفاده از لباس ‌‌های عجیبی که بر تن دارند، تمام سعی خود را می ‌کنند که چشم مخاطب را به خود میخکوب کنند. طراحی مد نیز همین است و قصد آن ‌ها این است که ما با دیدن این لباس ‌ها،متعجب شویم.

جلب توجه

یکی از روش ‌‌هایی که با آن افراد بسیاری را به خود جذب می کنید؛ متفاوت و عجیب بودن است. طراحان مد نیز برای اینکه بتوانند افراد را به خود جذب کنند، از لباس و اکسسوری‌‌های بسیار اغراق ‌آمیز در مراسم مد خود استفاده می ‌کنند. با استفاده از این کار، بدون کمترین هزینه ‌‌ای، برند‌های خود را در بین مطبوعات معروف می کنند.

لباس عجیب لیدی گاگا
دلیل عجیب بودن بعضی از لباس‌ های فشن جلب توجه افراد مختلف است. بسیاری از نشریات ممکن است به طراحی‌ های آن ‌ها جذب شوند و با استفاده از لباس‌‌ های غیرعادی خود، مخاطبان بیشتری را فراهم می ‌کنند. این خودش نوعی تبلیغ است که با استفاده از طراحی لباس ‌‌های مفهومی ‌انجام می ‌شود.

ایجاد ارتباط با مد

اگر شما یک هنرمند هستید و تمایل دارید حرف ‌‌های خود را با استفاده از هنر خود بیان کنید، پس احتمالا این موضوع باید برای شما آشنا باشد. برای مثال ممکن است شما شاعری را دیده باشید که با شعر خود قصد دارد چیزی را بیان کند و یا حتی مفهومی ‌تر از آن، ممکن است نقاشی را دیده باشید که با استفاده از طرح‌های خود و رنگ‌‌های زیبایی که ایجاد می‌ کند، موضوعی را برای مخاطبان خود به نمایش بگذارد. بسیاری از هنرمندان از زبان هنر برای صحبت با همنوعان خود استفاده می ‌کنند.
دلیل عجیب بودن بعضی از لباس ‌های فشن، صحبت به زبان هنر است. ما نیاز به درک هنری داریم تا از این طریق طراحی ‌‌های عجیب و به ظاهر اغراق آمیز را متوجه شویم. طراحان می‌خواهند به شما نشان دهند که یک موضوع چقدر ممکن است جذاب و یا زشت و زننده باشد. اختلاف ‌‌هایی که بین طبقات مختلف جامعه گذاشته می ‌شود، یکی از این موضوعات است. طراحی لباس ‌‌های عجیب فشن شو که از حالت کلاسیک خارج شده اند و قابل پوشیدن نیستند، می ‌خواهند موضوع‌‌ های مختلف را نشان دهند.
با توجه به اینکه این لباس ‌‌ها اغراق آمیز هستند، طراحی ‌‌های زیبا را با کمی ‌ذوق هنری به راحتی قابل درک است. فقط کافی است برای این کار آن ‌‌ها را از زاویه دیگری نگاه کنید.

طراحی لباسشکستن قوانین در هنر

دلیل عجیب بودن بعضی از لباس‌های فشن که شما مشاهده می ‌کنید، به دلیل این است که می ‌خواهند از حالت عادی و نرمال خود خارج شوند. این لباس ‌‌ها ممکن است با ظاهری زشت دیده شوند؛ اما بسیاری از افراد و کسانی که دوست دارند متفاوت دیده شوند، از این سبک پوشش استفاده می ‌کنند. این لباس ‌ها، برای افرادی که تمایل دارند مانند دیگران دیده نشوند، فرصتی را فراهم کرده تا از استایل آوانگارد در لباس ‌‌های خود استفاده کنند.
اگر پوششی را در فشن شو‌‌ها می‌ بینید و به نظر شما غیرقابل استفاده است، در اشتباه هستید. دلیل عجیب بودن بعضی از لباس ‌های فشن را در ادامه این استایل را بیشتر توضیح می‌ دهیم.

ماندگار شدن

دلیل عجیب بودن بعضی از لباس ‌های فشن ایجاد ماندگاری است. اگر به صحنه مد و لباس ‌‌های عجیب فشن شو آن‌ها توجه کرده باشید، ممکن است تا سال ‌ها، آن لباس ‌‌ها و برند معروف آن را در ذهن خود داشته باشید. مثلا شو زمستان ۲۰۱۲، یکی از مراسم ‌هایی بود که قطعا در ذهن باقی می ‌ماند.

فشن شو زمستان 2012

دلیل عجیب بودن بعضی از لباس ‌های فشن در این مراسم آشکار است. صورت‌های پوشانده شده در کنار تابوت ‌‌ها قرار گرفته شده بودند. این صحنه که قصد دارد موضوعات مختلفی را برای شما بیان کند.
با استفاده از ایجاد چنین شرایطی عجیب تر بودن را بیشتر به شما نشان می دهد و با استفاده از این کار تا مدت‌‌ها در ذهن باقی می ماند.

مد مفهومی

آیا لباس ‌‌های عجیب فشن شو قابل فروش هستند؟

نکته‌ای که نباید آن را نادیده گرفت، این است که برای این لباس ‌‌ها زحمت بسیاری کشیده شده است. شاید شما تصور کنید که لباس‌‌ ها قابل پوشیدن نیستند و آن ‌ها را روانه بازار نمی ‌کنند. برندهای معروف در دنیا همچون دیور، برخی از طرح‌های خود را به گونه ای انجام می ‌دهد که عجیب به نظر برسد. اما ممکن است شما هم دیده باشید که بسیاری از سلبریتی ‌‌ها و افراد معروف در مراسم‌‌های رسمی ‌مختلف این لباس ‌ها را استفاده می‌ کنند.
گاهی اوقات پوشش آن‌ها همچون لباس‌ های عجیب فشن شو است. سبک آرایشی که آن‌ ها استفاده می ‌کنند، مطمئنا مربوط به یک برند خاص است. سلبریتی‌ها، لباس‌‌هایی را که شما تصور می‌کنید غیرقابل پوشیدن هستند، در مراسم‌‌ های مختلف استفاده می ‌کنند. سلبریتی‌ ها با این کار بیشتر دیده میشوند و همان طور که اشاره کردیم، چشمان بیشتری را به خود جذب می‌کنند.
دلیل عجیب بودن بعضی از لباس‌ های فشن در ایجاد تفاوت‌ها است. مردم جامعه متفاوت هستند و برخی از آن‌ ها ممکن است این سبک پوشیدن را بپسندند و برخی دیگر خیر. چیزی که مهم است خاص دیده شدن است و چیزی که یک سلبریتی نیاز دارد همین است.
بنابراین با لباس ‌هایی که کسی تا به حال آن ‌ها را در تن ‌هیچ فردی ندیده است، جذاب دیده می شوند و چشمان بیشتری را به خود جذب می کنند. آن طور که متوجه شدیم، این لباس ‌‌ها خیلی هم غیرقابل پوشیدن نیستند و توسط افرادی خاص استفاده می ‌شوند.

لباس فشن عجیب

استایل آوانگارد را بهتر بشناسیم

در ادامه تمام مباحثی که به شما توضیح دادیم، استایل عجیبی به نام آوانگارد که ریشه فرانسوی دارد ایجاد می ‌شود. با استفاده از آداب سنتی هر فرهنگ و هنری و ترکیب آن ‌ها با فشن، می شود یک استایل روزانه متفاوت را ایجاد کرد. توضیح دادیم آوانگارد برای از بین بردن قوانین ایجاد شده است.
دلیل عجیب بودن بعضی از لباس‌ های فشن در این استایل نهفته است. از مهم ترین نکته ای که در این استایل باید آن را جدی گرفت، این است که، هر چقدر شما از حالت نرمال و کلاسیک خود فاصله بگیرید به استایل آوانگارد نزدیک ‌تر شده‌اید.
برای مثال می شود از اکسسوری‌‌های بزرگ و قابل رویت استفاده کنید. اگر شما قصد دارید متفاوت به نظر برسید، پس دلیل عجیب بودن بعضی از لباس ‌های فشن را درک می کنید. شما باید از رنگ‌‌ های عجیب استفاده کنید؛ رنگ ‌‌هایی که کسی از آن ‌ها استفاده نمی‌ کند و غیرعادی هستند.

مت گالا

یکی از مراسم ‌‌هایی است که در آن، استایل ‌‌های ویژه سلبریتی ‌‌ها دیده می شود، مت گالا است. این مراسم برای این برگزار می‌ شود تا بتواند برای پیشرفت مد، کمکی کرده باشد. این مراسم در موسسه لباس متروپولیتن نیویورک برگزار می‌ گردد و از سال ۱۹۴۵ تاکنون، لباس ‌‌های ویژه و تاریخی را که طراحان آن ‌ها را طراحی کردند، حفظ کرده است.
این مراسم تم مخصوص خود را دارد و با توجه به این، سلبریتی ‌ها استایل ‌های اغراق آمیز خود را به نمایش می‌ گذارند تا با استفاده از این کار، در مطبوعات و رسانه ‌‌ها معروف تر شوند و نگاه ‌های بیشتری را به خود جذب ‌کنند.
مثلا لیدی گاگا، یکی از افرادی است که در مراسم مت گالا ۲۰۱۹ توانست نگاه ‌ها را به خود جلب کند.
او یک لباس صورتی اغراق آمیز بر تن کرده بود. مراسم مت گالا یکی از مراسم‌ هایی است که هر سال در آن، لباس‌‌ های گران قیمت برند‌های مختلف بر تن سلبریتی‌‌های معروف مشاهده می شود.
دلیل عجیب بودن بعضی از لباس ‌های فشن، توجه مخاطبان را جلب می کند. مهمان ‌‌هایی که در این مراسم حضور دارند، سعی دارند لباس ‌‌هایی با تم مراسم، اما خارق ‌العاده بر تن کنند.

فشن شو

هفته مد لندن

هفته مد لندن، یکی دیگر از مراسم‌‌ هایی هست که در آن لباس‌‌ های اغراق آمیز را به وضوح مشاهده می شود. لباس ‌‌های عجیبی که مدل‌‌ ها، آن را بر تن می‌ کنند و به نمایش می‌ گذارند. آستین‌ های بزرگ در هفته مد لندن سال ۲۰۲۰ یکی از منابع الهام است که نشان می ‌دهد هر چه آستین ‌ها بزرگ‌ تر باشند، وضعیت بهتری دارند. بنابراین طراحان بعدی سعی دارند، روی آستین ‌‌های بزرگ تمرکز بیشتری داشته باشند.
دلیل عجیب بودن بعضی از لباس‌ های فشن را در این مراسم بهتر درک می‌ کنید. این آستین‌ ها توجه بسیاری را به خود جلب می‌ کند. یکی دیگر از مواردی که در هفته مد لندن سال 2020 به چشم می ‌خورد، استفاده از رنگ ‌های قرمز است. کیف‌‌ های سایز بزرگ نسبت به کیف‌ های سایز کوچک در این هفته مد بسیار بیشتر به چشم می ‌خورد. کیف‌‌ های بزرگ اغراق آمیزی که الهام بخش استایل ‌‌هایی در این زمینه است.
یکی از موارد اغراق آمیزی که باید به آن اشاره کرد، استفاده از لباس‌ های براق و پرزرق و برق است که یکی از گزینه‌‌ هایی است که غیرعادی بودن آن را نشان می دهد. اما همان ‌طور که می ‌ببینیم، یک منبع الهام مناسب برای لباس ‌های براق است. یکی دیگر از مواردی که در این هفته مد به چشم می ‌خورد، استایل بریتانیایی است که اغراق زیادی ندارد؛ اما منبع الهام برای استایل‌‌ های بسیاری از افراد است.

هنر خوب یا بد؟

شاید تصور کنید لباس‌‌ های اغراق آمیزی که در فشن شوها می‌ بینید، زیبا هستند و زبان هنری آن ‌ها قابل ستایش است. اما نکته ‌ای که باید به آن توجه شود، این است که لباس ‌هایی که ما بر تن می‌کنیم، یکی از مهم ‌ترین عوامل تخریب کره ما هستند. کیفیت لباس ‌ها، هر سال کمتر شده و باعث می‌ شود که ما بیشتر از پنج بار، نتوانیم از این لباس ‌‌ها استفاده کنیم.
فرم آن به راحتی از بین می ‌رود. از طرفی مد، روز به روز تغییر می ‌کند و این اتفاق آن‌ قدر سریع است که ما باید همچنان به خرید کردن لباس ادامه دهیم تا بتوانیم استایل ‌‌های خود را به روز نگه داریم. یکی دیگر از مواردی که باعث می ‌شود لباس ‌‌ها، به تعداد زیاد خریداری شوند، تولید لباس ‌‌های یکبار مصرف است.
در واقع دومین منبع آلودگی بزرگ جهان، صنعت مد است که ضرر زیادی ایجاد می ‌کند. هر چقدر این صنعت رشد بیشتری داشته باشد، آسیب بیشتری به محیط زیست وارد می ‌شود. اما راه حل ‌‌هایی برای این اتفاق نیز وجود دارد که مهم ‌ترین آن، ایجاد آگاهی برای افرادی است که اطلاع ندارند.

آلودگی آب

فاضلاب صنعتی حاصل از تولید پارچه، نقش زیادی در آلودگی محیط زیست دارد. کشورهایی که در این صنعت فعال هستند و به میزان بسیار بالایی، پوشاک تولید می ‌کنند، فاضلاب ‌‌های سمی‌ که تصفیه نشده‌اند را از کارخانه‌‌ های پارچه سازی مستقیما به رودخانه می ریزند. فاضلاب مواد سمی‌ بسیاری همچون سرب، جیوه و آرسنیک دارد.
این مواد برای زندگی آبزیان و سلامت افرادی که در کنار آن رودخانه ساکن هستند مضر است. این آلودگی به دریا نیز می رسد و از طریق آن در سراسر جهان پخش می‌شود. این اتفاق روی حیوانات، درخت‌ها، گیا‌هان و آب و هوای کره زمین موثر است و در زمان کوتاهی در انقراض بسیاری از حیوانات را تاثیرگذار است.

مصرف بالای آب

این صنعت که پرزرق و برق است، در آن اسراف بسیار زیادی نیز می‌شود. میزان بسیار بالای آب شیرین در فرآیند تولید رنگ در کارخانه‌جات استفاده می ‌شود. به صورتی که هر تن پارچه رنگی، ۲۰۰ تن آب شیرین مصرف می ‌کند و این میزان بسیار بالایی است؛ به خصوص برای کشور‌هایی که با کمبود آب روبرو هستند.
پنبه ‌هایی که این پارچه‌‌ ها را تشکیل می‌دهند برای رشد به آب بسیار زیادی احتیاج دارند. آن ‌ها در مناطق گرم و خشک کاشته می‌شوند و این در حالی است که آب زیادی نیز لازم دارند. ۲۰ هزار لیتر آب فقط برای تولید یک کیلوگرم پنبه استفاده می ‌شود. این میزان آب، فشار بسیار زیادی به منابع آب شیرین وارد می ‌کند و پیامد‌های زیست محیطی آن مانند افزایش بیابان‌ زایی و دریاچه ‌‌های شور را نباید نادیده گرفت.
۸۵ درصد از نیاز روزانه آب کل جمعیت هند، برای پرورش پنبه در این کشور هدر می ‌رود؛ به صورتی که ۱۰۰ میلیون نفر در این کشور به آب آشامیدنی دسترسی ندارند. با این حال باز هم پنبه در حال پرورش است و منابع آب شیرین را از بین می ‌برد.

سخن آخر

در این مقاله متوجه شدید که مد یک صنعت پیچیده است. دلیل عجیب بودن بعضی از لباس ‌های فشن را متوجه شدید. طرح‌ های آن گاهی عجیب است؛ اما متوجه هستید که چقدر به طبیعت زیان وارد می ‌کند. لباس ‌های عجیب فشن شو مفاهیم جذابی دارند و نشان دهنده خلاقیت طراح هستند. امیدوارم که از این مقاله استفاده لازم را ببرید.

Close Bitnami banner
Bitnami