ad ad

20 مدل مانتو تابستانی برای خانم‌های شیک‌پوش

20 مدل مانتو تابستانی برای خانم‌های شیک‌پوش

تنوع جنس، طرح و رنگ پارچه‌ها به قدری در بازار زیاد است که دست طراحان لباس در طراحی حسابی باز گذاشته و به همین خاطر تنوع مدل مانتو تابستانی از هر زمان دیگری بیشتر است. پس بهتر است مانتوهای ساده و مشکی را کنار بگذارید و فقط با کمی تحقیق، پیگیری دنیای مد و فشن و با چاشنی سلیقه و خلاقیت خودتان، یک استایل منحصربه‌فرد برای خود بسازید.

مهم‌ترین مسئله در انتخاب 1 مدل مانتو زنانه مناسب تابستان این است که سبک و راحت باشد و از جنسی دوخته شده باشد که در آن احساس گرما نداشته باشید. اما نباید این مسئله باعث شود که به فکر تنوع در استایل خود نباشید یا حتی نامرتب به نظر برسید.

ما در این مطلب گلچینی از شیک‌ترین و بروزترین انواع مدل مانتو تابستانه در سبک‌های مختلف را گردآوری کرده‌ایم که احتمالا هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. به عنوان مثال در چند سال گذشته، مدل‌های گشاد و بلند مد هستند و استقبال خوبی هم از آن‌ها در بازار شده است. اما ممکن است این مدل برای همه مناسب نباشد یا موردپسند همه قرار نگیرد. امیدواریم این مجموعه توجه شما را جلب کند و بتواند الهام‌بخش خوبی برای شما در انتخاب استایل تابستانه شما باشد.

مانتو تابستانی ابر و بادی

پارچه‌های ابر و بادی به دلیل بافت خاصشان، حالت سایه روشن دارند و بسیار خنک و سبک هستند. این پارچه‌ها می‌توانند انتخاب مناسبی برای انواع مدل مانتو تابستانی، شومیز و بلوز باشند.

مدل مانتو تابستانی

مانتو تابستانی کیمونو

مانتوهای کیمونو یا آستین کیمونو هم در تنه و هم آستین به صورت آزاد و گشاد هستند که باعث خنک ماندن بدن شما در گرما می‌شود.

مدل مانتو تابستانی

مانتو تابستانی لی

مانتوهای لی یا جین در بین علاقمندان تیپ اسپرت طرفداران زیادی دارند. پارچه‌های لی در 2 نوع ضخیم و کاغذی تولید می‌شوند و نوع کاغذی آن برای مدل مانتو تابستانی بسیار مناسب است.

مدل مانتو تابستانی

مانتو تابستانی نخی

خرید پارچه نخی

غالبا انواع مدل مانتو تابستانی از جنس نخی و به صورت گشاد دوخته می‌شوند؛ به همین خاطر شاید بعضی خانم‌ها علاقه‌ای به این استایل نداشته باشند. اما اگر 1 رنگ روشن آن را انتخاب کنید و با اکسسوری‌ رنگ مناسب ‌آن را هماهنگ کنید، قطعا از انتخابتان پشیمان نخواهید شد.

مدل مانتو تابستانی

مانتو تابستانی مدل چهارخانه

پارچه‌های چهارخانه همیشه برای دوخت انواع مدل مانتو زنانه مورد استفاده قرار گرفته و طرفداران خاص خودش را هم داشته است. تنها نکته مهم در انتخاب این مانتوها این است که به طور کلی پارچه‌های چهارخانه با طرح درشت، اندام را چاق‌تر نشان می‌دهند و در مقابل پارچه‌های چهارخانه ریز، اندام را ظریف‌تر نشان می‌دهند.

مدل مانتو تابستانی

مانتو تابستانی چین دار

مانتو‌های بلند چین‌دار هم برای افراد لاغر اندام گزینه‌‌های بسیار خوبی هستند که برای مناسبت‌های رسمی هم مناسبند. این مدل مانتو تابستانی خود را از رنگ‌های خنک یا حتی تند و جذاب مثل آبی ملایم یا زرد تیره انتخاب کنید. مانتو‌های چین‌دار با شلوارهایی که از قسمت بالاتر آزاد هستند، هم استایل قشنگی ایجاد می‌کنند.

مدل مانتو تابستانی

مانتو تابستانی آستین گره دار

امسال سالی است که هنگام خرید مانتو باید به مدل آستین‌ها کاملا توجه کنید. آستین‌های گره دار در عین حال که ظاهر متنوعی به مانتو می‌دهند، اما زیاد هم آن را شلوغ نمی‌کنند و برای استایل روزانه گزینه مناسبی به شمار می‌روند.

مدل مانتو تابستانی

مانتو تابستانی آزاد

گفتیم که 1 مدل مانتو تابستانی مناسب آزاد و گشاد است؛ اما این جمله به معنی تکراری یا خسته‌کننده بودن مدل شما نیست. با چند برش ساده می‎توانید مانتوی آزاد اما جذابی داشته باشید.

مدل مانتو تابستانی

مانتو تابستانی کتی

هرچقدر هم هوا گرم باشد، اما احتمالا در برخی مناسبت‌ها یا برای برخی جاهای خاص مانند محل کار دلتان یک مدل مانتوی زنانه رسمی‌تر می‌خواهد. مانتوهای کتی برای این موارد‌، می‌توانند انتخاب خوبی باشد، اما به شرطی که از پارچه سبک و خنکی دوخته شده باشند.

مدل مانتو تابستانی

مانتو تابستانی دامنی

ست کردن دامن با مانتو، یکی از ترندهای محبوب این سال‌ها به عنوان یک استایل‌ راحت، به ویژه در میان دختران جوان و نوجوان است. انواع دامن‌ مثل پلیسه، ساده، کلوش، راسته و سنتی را می‌توانید با یک مانتوی بلند ست کنید و بسته به تیپ خود یا جایی که قرار است بروید، کفش اسپرت یا پاشنه بلند بپوشید.

فقط دقت کنید که مانتوی شما ترجیحا بلند، ساده و جمع‌و‌جور باشد و بهتر است سراغ مانتوی پف‌دار یا مدل‌دار نروید.

مدل مانتو تابستانی

مانتو تابستانی حریر

بهترین فصل پوشیدن این پارچه‌های شیک و دلبر و لاکچری، برای فصل تابستان است. رنگ‌ها و طرح‌های این پارچه‌ها به قدری زیباست که وقتی وارد جمعی می‌شوید حتما نگاه‌ها را به سمت خود جلب خواهید کرد. پس پیشنهاد ما این است که در کمد خود برای مناسبت‌های خاص یک مدل مانتو تابستانی از جنس حریر داشته باشید.

مدل مانتو تابستانی

مانتو تابستانی گلدوزی شده

اگر زمینه گل‌گلی و شاد دل شما را می‌برد، فصل بهار و تابستان فصل شماست. اما فقط به دنبال پارچه‌های گلدار نباشید. بد نیست سراغ مانتوهای گلدوزی شده بروید. هم زیبا هستند، هم متفاوت و هم هنر دست یک بانوی هنرمند!

مدل مانتو تابستانی

سارافن های تابستانی

امسال سارافن‌های کوتاه و بلند، در صنعت مد غوغا کردند. تابستان و پاییز هم ندارد! مدل‌های مختلف آن با شلوار و دامن ست می‌شوند و البته که استایل بسیار متفاوتی هم ایجاد می‌کنند. شومیزهای آستین‌پفی، جین کاغذی و آستین کلوش با این سارافن‌ها ترکیب جالبی می‌‌شوند.

مدل مانتو تابستانی

مانتو تابستانی کوتاه

مدل های مانتو تابستانی که جدید هم هستند، شباهت زیادی به پیراهن‌های کلاسیک مردانه دارند! شومیزهای پرطرفدار اور سایز که قسمت پشت آنها کمی بلندتر از قسمت جلو است. در دوخت این مانتوها بیشتر از پارچه‌‌های سبک با طرح‌های ساده و رنگ‌های روشن استفاده می‌شود و معمولا هم با جین‌های مام استایل ست می‌شوند.

مدل مانتو تابستانی

مانتو تابستانی دانشجویی

مدل مانتو تابستانی که برای دانشگاه خود انتخاب می‌کنید، باید هم راحت باشد هم اسپرت و در عین حال جوان پسند و جواب. ترجیحا مانتوهای جلوبسته هم گزینه‌های بهتری هستند.

مدل مانتو تابستانی

مانتو تابستانی مجلسی

اگر در یک شب گرم تابستانی به یک مهمانی مهم در رستورانی لوکس دعوت شده‌اید و نمی‌دانید چه مدل مانتو زنانه ای مناسب این شرایط است؛ نگران نباشید! تور، حریر و گیپور ظریف گزینه‌های مناسبی هستند. با یک کفش پاشنه بلند و یک کیف مجلسی آن‌ها را ست کنید و از دیدن خود در آینه لذت ببرید.

مدل مانتو تابستانی

مانتو تابستانی سنتی

تنوع فرهنگی ایران در نوع پوشش بانوان ایرانی نمود زیبایی دارد و زنان هر منطقه سبکی از لباس محلی دارند که هر یک در نوع خود بی‌نظیرند. تنوع در طرح، نقش، پارچه و نوع دوخت این لباس‌ها بسیار است.

خوشبختانه امروزه با تلا‌ش‌های طراحان، این تنوع با طراحی مانتوهای معمول ترکیب شده‌اند و مانتوی سنتی را خلق کرده‌اند. تنوع مانتوهای سنتی باعث شده که بتوانید آ‌ن‌ها را در هر نوع مراسم و گردهمایی بپوشید.

مدل مانتو تابستانی

مانتو تابستانی بارداری

اگر در انتظار فرزند عزیزتان هستید، باید سعی کنید از همه دقایق این روزها لذت ببرید، عکس‌های زیبا بگیرید تا بتوانید بعدها خاطرات شیرین این روزها را مرور کنید. پارچه‌های نخی با رنگهای روشن همان چیزی است که برای مدل مانتو جدید تابستانی خود نیاز دارید تا در عکس‌هایتان بدرخشید.

مدل مانتو تابستانی

مانتو تابستانی آستین شیپوری

همان طور که گفتیم تنوع در مدل آستین‌ها بسیار زیاد شده است. آستین شیپوری مدلی است که یک مدل مانتو زنانه ساده را برای مناسبت‌های رسمی و خاصتر، گزینه بهتری می‌کند.

مدل مانتو تابستانی

مانتو تابستانی جلوبسته

بیشتر مدل‌هایی که دیدیم مانتو جلوباز بودند اما به این معنی نیست که مانتوهای جلو بسته جذاب نیستند یا طرفدار ندارند. یک مدل مانتو تابستانه جلوبسته که بسیار ساده اما در عین حال خاص است را ببینید.

مدل مانتو تابستانی

در این مطلب تلاش کردیم از انواع مدل مانتو تابستانی به شما عکس‌هایی نشان دهیم که بتوانید از آن‎‌ها ایده بگیرید. امیدواریم بتوانید با دیدن آنها استایل مورد علاقه خود را پیدا کنید و به تیپ خود در این فصل تنوع بدهید.

سوالات متداول:

پارچه های مناسب برای مانتوهای تابستانه کدام است؟

ابر و بادی، لی (جین)، چهارخانه، حریر، نخی و …

نام چند مدل مانتو تابستانی چیست؟

کیمونو، چین‌دار، آستین گره دار، کتی، آزاد، دامنی، آستین شیپوری، جلوبسته

برای مانتو تابستانی بارداری از چه رنگ‌هایی استفاده کنیم؟

رنگ‌های روشن برای مانتوهای بارداری در فصل تابستان انتخاب بهتری است.

سارافون‌های تابستانی را با چه لباسی ست کنیم؟

با انواع شلوار و دامن و انواع شومیزهای آستین پفی، جین کاغذی و آستین کلوش ست می‌شوند.

Close Bitnami banner
Bitnami