ad ad

در فصل تابستان چه رنگ لباس بپوشیم؟ | رنگ‌ لباس تابستانی

در فصل تابستان چه رنگ لباس بپوشیم؟ | رنگ‌ لباس تابستانی

کمد لباس اکثر افراد پر از لباس‌های سیاه و سفید و هم چنین تناژ خاکستری است. اما برای جذاب‌تر کردن کمد لباس تابستانه خود باید به نظر طراحان مد گوش فرا دهید و زیبا‌ترین رنگ لباس تابستانی برای این فصل در نظر بگیرید.

بسیاری از این رنگ‌ها توسط پنتون انتخاب شده اند و بسیار راحت با سایر رنگ‌ها ست می‌شوند البته که رنگ‌های پر جنب و جوش‌تر مانند سبز و قرمز باید محتاطانه‌تر انتخاب شوند. در حالی که هر رنگ منحصر به فرد است، اما ترکیبهای مختلف این رنگها، حالات متفاوتی ایجاد می‌کنند!

در این مقاله شما را تشویق می‌كنیم تا به دنبال راه‌هایی هوشمندانه برای اضافه كردن رنگ‌های بنفش و آبی به استایل خود باشید و چشم‌ها را مجذوب ظاهر خود کنید. در حالی که برخی از این رنگ‌ها ممکن است بیشتر از سایرین برای شما جذاب باشند اما مطمئن باشید هر رنگی که از لیست زیر انتخاب می‌کنید عالی به نظر می‌رسد! ژورنال بخوانید.

آب و هوای گرم تابستانی به معنای انجام دو کار با کمد لباس هایتان می‌باشد

  • زمان آن است که جنس لباس‌ها را تغییر دهید و لباس‌های نازک‌تر را جایگزین لباس‌های ضخیم‌تر  کنید.
  • زمان آن رسیده است که رنگ‌های تیره مانند مشکی را با رنگ‌های روشن‌تر جایگزین کنید.

یک دلیل وجود دارد که بیشتر مردان از پوشیدن رنگهای روشن خودداری می‌کنند و آن دلیل این است که آنها نمی‌خواهند جلب توجه کنند و البته که پوشیدن رنگهای خنثی مانند مشکی، خاکستری و آبی نفتی کمتر”ریسکی” هستند و مانند رنگهای پررنگ مثلا زرد و قرمز جلب توجه نمی‌کنند

اما باید بدانید، در حالی که ممکن است پوشیدن رنگهای روشن ریسک بالایی داشته باشند اما باعث می‌شوند ظاهری یکنواخت نداشته باشید و البته که باید باهوش باشید و به دنبال رنگ‌های متناسب با تناسب پوست خود بگردید تا جذاب‌تر به نظر برسید.

در این مقاله رنگ‌های زیبایی که برای فصول گرم‌تر به طور مثال تابستان مناسب‌اند معرفی خواهند شد:

صورتی هلویی

از قرن‌ها پیش رنگ صورتی، رنگ محبوبی برای زنان بوده است اما مردان رغبت کمتری برای انتخاب این رنگ از خود نشان می‌دادند ولی با این حال، نسل جدیدی از مردان با ذهن باز تصمیم گرفته‌اند که این موضوع را نادیده بگیرند و از این رنگ زیبا برای شاداب‌تر نشان دادن استایل خود استفاده کنند.

صورتی هلویی

اول از همه باید بدانید که ما در مورد چه نوع رنگ صورتی ای صحبت می‌کنیم ؟ صورتی ای که در هلو و ماهی سالمون دیده می‌شود برای استایل‌های تابستانی بسیار مناسب هستند. طراح لباس مردانه ،ناس ابراهام ، که با برند‌های بزرگی مثل هکت و آدیداس کار کرده است، می‌گوید:

“برای لباس‌های روزانه، به دنبال رنگ‌های ملیح‌تر بروید و آنها را با رنگ‌های زیتونی، برنزو قهوه ای روشن ترکیب کنید.”

یکی از بهترین ویژگی‌های رنگ صورتی، تطبیق پذیری آن با سایر رنگ‌ها است. یک پیراهن صورتی زیبا به راحتی با شلوار جین مشکی یا آبی، شلوارک آبی نفتی و حتی سبز لجنی ست می‌شود. مانند هر رنگ روشن دیگری، قبل از انتخاب صورتی نیز باید به تناژ پوست خود توجه کنید.

افراد با پوست تیره و برنزه می‌توانند اکثر تناژهای رنگ صورتی را بپوشند، اما افرادی که پوست روشن تری دارند، باید از صورتی‌های تیره ‎تر و پر رنگ‌تر استفاده کنند تا ظاهری شاداب‌تر داشته باشند.

سبز ارتشی

سبز ارتشی درست مانند رنگ مشکی عمل می‌کند و تقریباً به اندازه‌ی رنگ‌های خنثی کاربردی است و این رنگ با رنگهایی از قبیل سفید و آبی نفتی حتی زرد و صورتی به خوبی ست می‌شود و از آنجا که این رنگ، به اندازه‌ی رنگ‌های دیگر جلب توجه نمی‌کند به راحتی میتواند به کمد لباس‌های تابستانی شما اضافه شود.

سبز ارتشی

این رنگ برای تیشرت یا دامن بسیار زیبا خواهد بود اما یک ژاکت یا پیراهن جیب دار با این رنگ خیلی مناسب نیست: این رنگ برای فصل تابستان بسیار مناسب است و مخصوصا امسال بسیار ترند شده است. علاوه بر این ارزش هزینه کردن را دارد زیرا سالیان سال میتوانید این رنگ را بپوشید و این رنگ همواره زیبا به نظر خواهد رسید. پس شلوارهای مشکی و یکنواخت خود را با یک شلوار سبز ارتشی جایگزین کنید.

بیلی رینفورد، استایلیست‌ها روی نیکولز می‌گوید:

“من در حال حاضر عاشق داشتن کمدی پر از لباس‌های سبز ارتشی و رنگ‌های خنثی هستم زیرا ترکیب کردن این رنگ‌ها با یکدیگر بسیار آسان است.

رنگ زرد و خردلی

زرد و خردلی

ایده پوشیدن رنگ زرد برای بیشتر آقایان ناخوشایند است حتی آنها احساس می‌کنند که اگر قرار است این رنگ را انتخاب کنند باید به سراغ تناژ ملایم این رنگ بروند. در حالی که برخلاف این عقیده زرد پررنگ و حتی خردلی رنگ‌هایی کاملاً جسورانه هستند و جلوه ای با شکوه به استایل شما خواهد بخشید به همین دلیل است که این رنگ باید به کمد لباس‌های تابستانه شما اضافه شود زیرا به زیبایی تداعی کننده‌ی خورشید و گرما می‌باشد.

خرید پارچه نخی

لباس‌های زرد نیز مانند لباس‌های صورتی، بهترین انتخاب هستند اما باید بسیار محتاطانه استفاده شوند و در استفاده از این رنگ نباید زیاده روی شود. (مثلا اگر قرار است فقط چند اینچ از استایل شما به این رنگ باشد، میتوانید تناژ بسیار پررنگ زرد را امتحان کنید.)

نکته مهم انتخاب رنگ زرد

نکته بعدی برای انتخاب این رنگ برای لباس‌هایی که بیشتر در معرض دید هستند مانند جلیقه این است که تناژ تیره‌تر مانند رنگ عسلی را جایگزین زرد روشن و خردلی کنید. استفاده از رنگ زرد به تنهایی استایل زیبایی به ارمغان نخواهد آورد. نکته اصلی در ست کردن لباس، ترکیب هوشمندانه‌ی تناژو رنگ‌های مختلف است.

کریس گوو ، بنیانگذار برند لباس زنانه بریتانیایی Percival، توصیه می‌کند که در فصل تابستان رنگ زرد را برای روسری و پیراهن استفاده کنید.

وی می‌گوید:

“این رنگ به عنوان یک بخش از استایل ، می‌تواند به خوبی عمل کند و ظاهر شما را تقویت کند و از مدت‌ها قبل از این رنگ در استایل‌های تابستانی استفاده می‌شده است . البته باید توجه کرد که رنگ زرد توجه همه را به خود جلب می‌کند و در استفاده از آن نباید زیاده روی شود .”

همچنین گوو می‌گوید:

“می‌توانید یک پیراهن خردلی را با یک تی شرت سفید و شلوار جین مشکی و کفش ورزشی سفید برای داشتن یک استایل ساده و خلاقانه ترکیب کنید.” اخطار برای افراد با پوست روشن: قبل از پوشیدن رنگ زرد، آفتاب بگیرید یا حداقل از تناژ تیره ی این رنگ استفاده کنید.

قرمز

بر اساس تئوری رنگ، قرمز یادآور انرژی، قدرت و نیرو است. به همین دلیل است که می‌توانید آن را در کمد لباس تابستانه خود قرار دهید. اما این رنگ نیز درست مانند رنگ زرد باید هوشمندانه انتخاب شود. الکس فیلد ، طراحی لباس مردانه Reiss می‌گوید: “قرمز یک انتخاب پیشرفته است و نسل هاست که از این رنگ به خوبی در استایل مردان استفاده می‌شود.” مانند یک نوجوان هالیوودی باشید و یک ژاکت قرمز را با شلوار جین اسکینی روشن و یک تیشرت سفید ساده  امتحان کنید.

خرید پارچه ربانی

یا تیشرت قرمز رنگی را با یک شلوارک بژ ست کنید. البته باید بدانید که چون انتخاب رنگ قرمز ریسکی می‌باشد، در استایل مردان، استفاده از کت یا شلوار قرمز خیلی مناسب به نظر نمی‌رسد.

رنگ بنفش پاستلی

بنفش پاستلی

این تناژ ملیح از رنگ بنفش یکی از دوست داشتنی‌ترین رنگ‌ها است و این امر با توجه به انتخاب زیاد دیزنی و افراد ثروتمند و خانواده‌های سلطنتی از این رنگ اصلاً تعجب آور نیست. ابراهام طراح مد و لباس می‌گوید: “ترجیح من برای انتخاب رنگ بنفش استفاده از تناژ روشن‌تر این رنگ است که با انواع مختلفی از رنگ‌ها ست ‌شود.” البته این یک واقعیت است که رنگ بنفش را با هر رنگ دیگری نمی‌توانید ترکیب کنید، اما لازم نیست برای ست کردن این تناژ از رنگ بنفش خیلی محتاط باشید.

ژاکت‌های بنفش پاستلی بسیار زیبا هستند و با شلوار سفید به خوبی ترکیب می‌شوند همچنین برای زنده کردن خاطرات دهه 90 می‌توانید یک تیشرت بنفش پاستلی را به همراه شلوار یا شلوارک خاکی امتحان کنید. نکته اصلی در اضافه کردن این رنگ زیبا به کمد لباس‌های تابستانی شما توجه کردن به رنگ‌های دیگری است که می‌خواهید با این رنگ همراه کنید. یک شلوار یا یک پیراهن آستین کوتاه به رنگ بنفش پاستلی را می‌توانید به همراه رنگ‌های خنثی به طور مثال رنگ‌های مشکی، خاکستری، شنی، بژ یا سفید بپوشید.

رنگ‌های خنثی

شاید فکر کنید که رنگ‌های خنثی مانند مشکی بهترین انتخاب برای تابستان نیستند، اما اگر از این رنگ‌ها به عنوان چاشنی استفاده شود و با رنگ‌های دیگر ترکیب شوند، زیبا به نظر می‌رسند. رنگ‌های خنثی تابستانی شامل بژ، سفید و خاکستری کم رنگ هستند.

متیو براون، طراح لباس در ریور آیلند می‌گوید:

“رنگ‌های نوترال یا خنثی گزینه خوبی برای کسانی می‌باشند که مایل به استفاده از رنگ‌های بسیار شاد نیستند اما هنوز هم می‌خواهند ظاهری تابستانی داشته باشند.”

رنگ های خنثی

براون می‌گوید: “هوشمندی خاصی برای استفاده از رنگ‌های خنثی لازم است اما اگر نمی‌توانید این کار را به درستی انجام دهید تنها به یک قانون پایبند باشید:

سعی کنید رنگ کرم را به مجموعه  لباس‌های تابستانی خود اضافه کنید. مثلا می‌توانید این رنگ را برای لباس‌های روزانه، تاپ‌ها و یا تیشرت‌ها انتخاب کنید.”

اگر علاقه دارید کاملا از رنگ‌های خنثی استفاده کنید، مشکلی نیست و با ترکیب کردن صحیح این رنگ‌ها با یکدیگرهنوز هم می‌توانید ظاهری جذاب و مناسب تابستان داشته باشید.

رنگ پرتقالی

پرتقالی

پرتقالی روشن در دهه هفتاد بسیار محبوب بوده و اغلب با رنگ زرد و قهوه ای همراه میشده است. لباس‌هایی با رنگ زرد لیمویی و پرتقالی باعث جوان‌تر به نظر رسیدن ظاهر شما می‌شود. این رنگ‌ها می‌توانند در لباس، دامن یا بلوز شما به کار رفته باشند. بهتر است با انتخاب این رنگ ها، به سراغ طرح‌های ساده بروید.

پارچه تابستانه شانتون

مایکل تیلور، خریدار ارشد پوشاک مردانه در Urban Outfitters می‌گوید:

“استفاده از رنگ نارنجی همچنان در صنعت مد لباس‌های مردانه روند صعودی دارد زیرا افراد دوست دارند بیشتر دیده شوند. “رنگ‌های نارنجی که در دهه نود غوغا به پا می‌کرده‌اند اکنون نیز می‌توانند در استایل‌های مختلف مشاهده شوند.”

تقریباً هر تناژی از نارنجی و زرد یادآور مرکبات است. پارچه‌های سبک وزن با این رنگ‌ها به خوبی با شلوارهای کلاسیک سفید رنگ ست می‌شود. وقتی هوا گرمتر می‌شود، تناژ روشن‌تر نارنجی مناسب‌تر خواهد بود.

آبی کبالتی

اغلب مردان آبی کبالتی را برای تابستان مناسب می‌دانند . گوو می‌گوید: “با وجود پیشنهادهای بسیار زیاد برای این فصل، آبی کبالتی رنگ محبوبی است که می‌تواند کمد لباس قدیمی‌شما را سر حال‌تر کند.” “برای مردی که از انتخاب رنگ‌های شاد هراس دارد، آبی کبالتی  بدون اینکه بیش از حد جلب توجه کند بسیار مناسب و زیبا خواهد بود.

رنگ آبی کبالت

“قوانین طراحی لباس بسیار ساده است و رنگ‌ها را می‌توان به سادگی با هم ست کرد: فقط باید همه چیز در تعادل باشد. یک پیراهن آبی کبالتی با شلوارک مشکی را امتحان کنید تا یک شاهکار هنری خلق کنید همچنین می‌توانید شلوار سفید مورد علاقه خود را با یک پیراهن آبی کبالتی همراه کنید.

با اینکه این رنگ بیش از حد جلب توجه نمی‌کند اما محدودیت‌هایی نیز برای استفاده از این رنگ وجود دارد. همانطور که در مورد بیشتر رنگها صادق است، بهتر است از استفاده انفرادی این رنگ نیز اجتناب کنید: بنابراین چند رنگ پشتیبان را انتخاب کنید تا با آبی کبالتی همراه شود.

اگرچه در نگاه اول، پالت تابستانی عمدتاً از آبی و صورتی تشکیل شده است اما چنان طیف وسیعی از این رنگ‌ها وجود دارد که ممکن است انتخاب هر یک استایل کاملاً متفاوتی به ارمغان بیاورد. آنچه که استایل شما را یکپارچه‌تر می‌کند انتخاب یک تناژملایم از رنگ آبی یا خاکستری و حتی دودی روشن است.

رنگ‌ مناسب فصل تابستان بپوشید اما استایل خودتان را حفظ کنید!

این مهم است، هنگامی‌که رنگ مورد علاقه خود را پیدا کردید هنوز هم خودتان باشید!

این نکته را به خاطر داشته باشید که اکثر مردم به طور غریزی متوجه می‌شوند که رنگی که پوشیده‌اید مورد علاقه شما است یا صرفا متاثر از مد است پس کورکورانه از صنعت مد و رنگ‌های پیشنهادی پیروی نکنید.

Close Bitnami banner
Bitnami