ad ad

داستان برند گوچی و مفهوم این برند مشهور

داستان برند گوچی و مفهوم این برند مشهور

گوچی یکی از برند‌های معروف ایتالیایی است که در حال حاضر در سر تا سر دنیا طرفداران بسیار زیادی دارند. تمامی دنبال کننده‌های مد و فشن روز دنیا، از یکی از محصولات این برند استفاده می‌کنند و با هر کدام از این محصولات لذت شیک پوشی و به روز بودن را تجربه می‌کنند.

این برند برای نخستین بار در سال 1920 در شهر فلورانس کشور ایتالیا توسط Guccio Gucci تاسیس شد. در حال حاضر برند گوچی یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین برند‌هایی است که تا به امروز در ایتالیا تاسیس و راه اندازی شده است و محصولات متنوع آن در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. ژورنال بخوانید.

برند گوچی

نخستین محصولاتی که توسط این برند برای شروع تولید می‌شد، انواع چمدان‌های لوکس مسافرتی و دیگر ابزار و کالاهای مسافرتی بودند که برای مسافرت مورد استفاده قرار می‌گرفتند. به تدریج تولیدات این برند گسترش یافت و محصولات متنوع و لوکسی توسط این گروه تولید شدند.

در نهایت در سال 1921 موسس این گروه، خانه مد گوچی را در Via Vigna Nuova و بعد از آن در Via del Parione افتتاح کرد. تخصص اصلی برند گوچی در زمینه چرم و محصولات تولید شده از چرم بود. محصولات و کالاهای چرمی ارائه شده در این فروشگاه‌ها مورد توجه اسب سواران بود.

برند و نام گوچی محبوبیت بسیار زیادی در بین اسب سواران داشت و شاید بتوان گفت که نماد اصلی شرکت در ابتدا بر اساس اسب سواری ارائه شده بود. اغلب محصولات چرمی تولید شده توسط برند گوچی در اوایل شروع فعالیت این برند توسط مردان اسب سوار خریداری می‌شدند.

برند تجاری گوچی

تبدیل شدن گوچی به برندی با آرم تجاری مخصوص

بعد از گذشت چند سال از تاسیس خانه‌های مد برند گوچی، فرزند بنیان گذار این برند، آلدو گوچی در سال 1933 به این مجموعه اضافه شد. در نهایت او این آرم تجاری مخصوص را به یاد پدرش اختراع کرد و به این ترتیب این آرم تجاری به عنوان شناسه و شهرت گوچی معرفی شد.

لوگوی گوچی کی از مشهور‌ترین آرم‌های تجاری در جهان است که می‌توان آن را به عنوان نماد یک کالای لوکس و ارزشمند در نظر گرفت. به تدریج اما در سال 1936، با اختراع و ابداع روش‌های چاپ لوگو روی چرم و دیگر محصولات برند، لوگوی مخصوص گروه تجاری گوچی روی محصولات قرار گرفت.

به تدریج با شهرت هر چه بیش‌تر برند گوچی و چرخش نام و آوازه محصولات آن، در سال 1938 برند تجاری گوچی وارد شهر رم شد و به همین ترتیب به شهرت و محبوبیت آن اضافه شد.

برند مشهور گوچی

استفاده از دیگر متریال اولیه به عنوان جایگزین چرم

همان طور که گفته شد، شروع کار گروه تولیدی گوچی، تولید محصولات چرمی بود و تنها از چرم خالص و مرغوب برای تولید محصولات لوکس استفاده می‌شد. اما این روند همیشه ادامه دار نبود و در ادامه با مشکلاتی که در مسیر پیشبرد اهداف شرکت ایجاد شد، گروه تولیدی به اجبار رویکرد خود را به استفاده از دیگر متریال اولیه تغییر دادند.

در سال‌های دهه 1940 بود که ایتالیا به دلیل مشکلات سیاسی و خصوصا به دلیل وجود دیکتاتوری فاشیستی در این کشور با مشکلات عدیده ای مواجه شد و مورد تحریم سازمان ملل قرار گرفت. در نتیجه این تحریم‌ها و همچنین وجود جنگ، شرکت تولیدی گوچی با کمبود متریال اولیه چرمی مواجه شد و چرم در ایتالیا کمیاب شد.

در نتیجه این اتفاق، گروه گوچی رویکرد خود را با تغییراتی مواجه کرد. آن‌ها به سمت استفاده از کتان و بامبو به عنوان جایگزینی برای چرم روی آوردند و به این ترتیب از این دوره به بعد کیف‌های از جنس بامبوی برند گوچی متولد و وارد بازار شد.

کمربند چرم گوچی

گروه تجاری گوچی به میلان رسید

به تدریج با پیشروی روز افزون برند گوچی در سرتاسر ایتالیا، سرانجام در سال 1951 یکی از فرزندان گوچیو، به نام رودلفو، اولین فروشگاه گوچی را در شهر میلان ایتالیا تاسیس کرد. امضای مخصوص سبز و قرمز برند گوچی نیز به تدریج به یکی از مشخصه‌های بارز برند تجاری گوچی تبدیل شد.

داستان برند گوچی

مفهوم گوچی در اجتماع چیست؟

نام و مفهوم گوچی برای سال‌های متوالی در بین جوامع مختلف رواج داشته است و این واژه به مفهوم فراوانی و به وفور یافته شدن رواج دارد. این واژه نه تنها به محصولات لوکس خانه مد و فشن اشاره دارد و مختص این بخش است، بلکه همچنین یک واژه با مفهومی عامیانه بوده و در میان عموم نیز رواج زیادی دارد.

این واژه بیش‌تر در عموم برای توصیف چیزی به کار می‌رود که به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود. پس می‌توان گفت که نام برند تجاری گوچی نه تنها الهام بخش صنعت مد و فشن است، بلکه همچنین در جوامع و در میان عموم مردم نیز الهام بخش بهترین‌ها است.

خرید لباس گوچی

و سرانجام در سال 1953…..

در نهایت اما موسس برند گوچی، گوچیو گوچی در سال 1953 درست 15 روز بعد از این که هتل ساوا پلازا خود را در شهر لندن افتتاح کرد، در سن 72 سالگی درگذشت. در ادامه فعالیت‌های برند دوست داشتنی گوچی، به پسر‌های گوچیو، یعنی آلدو، واسکو، اوگو و رادولفو واگذار شد.

آن‌ها در نهایت توانستند در سال 1955 لوگو و نام تجاری برند گوچی را به صورت یک برند معتبر به ثبت جهانی برسانند. لوگوی تثبیت شده گوچی از ادغام دو G در هم به دست آمد. این آرم به تمامی محصولات چرمی از جمله اولین خطوط تولید لباس‌های گوچی نیز اضافه شد.

گوچی

برند گوچی به تدریج پا به قاره آمریکا گذاشت…

با افزایش روز افزون محبوبیت برند گوچی و گسترش درخواست‌های جهانی برای محصولات شیک و لوکس مرتبط با این برند تجاری معروف، دیگر زمان آن رسیده بود تا گوچی سفر خود به ایالات متحده را نیز آغاز کند و فروشگاه‌های بزرگ مربوط به این برند در دیگر شهر‌های خارج از قاره سبز نیز بازگشایی شوند.

نهایتا در سال‌های دهه 1960، برند گوچی به شهر نیویورک رسید و اولین فروشگاه گوچی در این شهر افتتاح شد. در ادامه نیز فروشگاه‌های گوچی در شهر‌هایی نظیر فلوریدا، لندن و بورلی هیلز بازگشایی شدند و گوچی رو به جهانی شدن پیش رفت. تا جایی که جکی کندی با استفاده از کیف گوچی مشاهده شد و از آن جا کیف جکی مشهور شد.

لباس گوچی

گسترش خط تولید گوچی و تولید محصولات متنوع‌تر

تا این جای کار، محصولات تولید شده توسط برند گوچی به محصولات مسافرتی همچون انواع کیف‌های دستی، رو دوشی، چمدانی و مواردی از این دست به همراه یک سری محصولات جانبی محدود می‌شد. اما این انتهای خط تولید برند گوچی نبود و تولیدات این برند محبوب تجاری به همین جا ختم نشد.

به تدریج مدیران و تولید کنندگان در این گروه تجاری خط تولید عطر و ادکلن‌های گوچی را راه اندازی کردند. به این ترتیب نخستین عطر گوچی در سال‌های دهه 1970 تولید شد. با تولید این عطر، برند گوچی پا به فروشگاه‌های عطر شهر‌هایی همچون پاریس، بورلی هیلز، هنگ کنگ و توکیو گذاشت.

ادکلن گوچی

عطر و ادکلن‌های برند گوچی در حال حاضر یکی از بهترین رایحه‌ها را در میان عطر و ادکلن‌های دنیا دارد و عطر‌های این برند به صورت ویژه ای مورد توجه علاقه مندان به دنیای عطر و ادکلن قرار گرفته است. برند‌های بسیار معتبری در زمینه عطر و ادکلن نیز در این زمینه با گوچی همکاری و فعالیت داشته اند.

در ادامه همچنان فروشگاه‌های بیش تری از این برند تجاری بازگشایی می‌شدند که هر کدام بر تولید و فروش دسته ای از محصولات تولید شده توسط برند گوچی متمرکز بودند. در همین راستا فروشگاه دیگری در شهر نیویورک آمریکا بازگشایی شد که تخصص و تمرکز اصلی آن به صورت تخصصی روی لباس‌های تولید شده توسط گوچی بود.

به همین ترتیب محصولات متنوع برند گوچی با موفقیت تولید می‌شد و طرفداران زیادی را به خود جلب می‌کرد. تا جایی که برای نخستین بار در سال 1980، برند گوچی توانست با ارائه مجموعه ای بی نظیر از لباس‌ها و کالکشن‌های مد و فشن خود در نمایشگاه مد و فشن Florentine حضور یافت و در آن جا حضوری موفق و با شکوه داشت.

هم اکنون برند گوچی محصولات بسیار متنوع و لوکسی را در بازار ارائه می‌کند که با تمامی سلیقه ها، نیاز‌ها و هر گروه سنی و جنسی سازگار بوده و مطابقت دارد. علاوه بر تولید انواع کیف و محصولات چرمی و سفر، تولید انواع لباس‌ها و عطر، هم اکنون تولید انواع کفش‌های مارک گوچی، لوازم آرایشی و بهداشتی، عینک، جواهرات و بدلیجات و هر آن چه که در دنیای مد و فشن طرفدار دارد، توسط این برند صورت می‌گیرد.

لباس گران گوچی

استفاده از مدیران و طراحان معتبر و خلاق در ادامه راه

یکی از عمده دلایلی که می‌تواند در مسیر موفقیت هر شرکت و برند تجاری موثر باشد، بهره گیری از یک تیم مدیریتی و طراحی خوب و کار بلد است. در صنعت مد و فشن خصوصا، طراحی حرفه‌ای و درجه یک حرف اول را برای موفقیت هر برندی می‌زند.

تمامی محصولات تولید شده توسط برند تجاری محبوب و مشهور گوچی در سراسر دنیا، حاصل یک عمر تلاش و تجربه یک تیم حرفه ای و معتبر است. گروه گوچی با بهره گیری از بهترین طراحان و مدیران توانسته تا جایگاه امروزی خود را در دنیا به دست بیاورد.

برند گوچی نیز به خوبی به این امر واقف بود. آن‌ها در سال‌های 1990 از تام فورد به عنوان مسئول طراحی لباس‌های زنانه گوچی بهره بردند. در ادامه نیز در دهه 2000، برند گوچی از طراح معروف کیف به نام Friday Giannini به عنوان رییس بخش طراحی لباس‌های زنانه بهره برد. بعد‌ها او تبدیل به طراح اصلی و مدیر بخش طراحی برند گوچی شد.

تام فورد و گوچی

در ادامه کار در سال‌های 2010، Giannini از موقعیت خود کناره گیری کرد و به دنبال آن طراح ماهر و کاربلد معروفی به نام Alessandro Michele مدیریت تیم طراحی گوچی را بر عهده گفت. از زمانی که او مسئولیت طراحی محصولات گوچی را بر عهده گرفت، شاهد استفاده از رنگ‌های روشن‌تر و جسورانه‌تر در محصولات این برند بودیم.

او در تلاش بود تا از گنجینه‌های هنری و شاخص کلاسیک گوچی همچون گل‌ها و گیاهان و جانوران در طراحی تمامی کالکشن‌ها بهره ببرد. او به شدت به ترکیب استایل‌های خیابانی و مدرن در طراحی و تولید محصولات گوچی علاقه داشت.

با مدیریت جدید، رویکرد برند گوچی در طراحی و تولید محصولاتش روز به روز هنری‌تر و خلاقانه‌تر می‌شد. با وجودی که همچنان نیز در طراحی آن‌ها اصول کلاسیک و اصول مد و فشن رعایت می‌شود اما می‌توان آثاری از هیجان و بی پروایی را نیز در طراحی سبک‌های جدید محصولات گوچی شاهد بود که بیش از همیشه مورد توجه جوانان است.

طراحی لباس گوچی

گوچی اهداف بشردوستانه و اجتماعی را نیز دنبال می‌کند

با وجودی که برند گوچی از دنیای مد و فشن و لوکس گرایی منشا می‌گیرد و اساس رویکرد‌های آن بر اساس صنعت مد و فشن، به روز بودن و شیک پوشی است، با این حال اما این برند از وظایف انسانی و بشر دوستانه خود نیز غافل نبوده است.

این برند با تخصیص بودجه‌های مشخصی به حمایت از حقوق زنان و کودکان در سرتاسر جهان مشغول شده است و با یونیسف نیز ارتباط و همکاری نزدیکی دارد. همچنین این گروه در راستای حمایت از زنان و مقابله با خشونت علیه آن‌ها فعالیت می‌کند.

گوچی در حال حاضر به عنوان یکی از محبوب‌ترین و لوکس‌ترین برند‌های مد و فشن شناخته می‌شود و در سراسر دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد. در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، این برند دارای بیش از 30 میلیون فالوور است.

در حال حاضر این برند با بیش از 540 فروشگاه در سر تا سر جهان، یکی از معروف‌ترین و فراگیرترین برند هاست. در سال 2018، این برند به درآمدی بالغ بر 93.3 میلیارد دلار دست یافت که آن را به یکی از موفق‌ترین برند‌ها تبدیل کرد. دانستن تازیخچه و پیشینه تاسیس گوچی به ما در درک بهتر چگونگی موفقیت این برند کمک می‌کند.

در حال حاضر مرکزیت برند گوچی در فرانسه است و سهام دار اصلی این برند یک ثروتمند فرانسوی است. به صورت انحصاری برند تجاری گوچی در اختیار هولدینگ کرینگ می‌باشد. هم اکنون در شهر فلورانس ایتالیا، موزه ای تحت عنوان موزه گوچی وجود دارد که تاریخچه محصولات گوچی را می‌توان در آن جا مشاهده کرد.

Close Bitnami banner
Bitnami