ad ad

13 ترفند لباس پوشیدن تا جوانتر بنظر برسیم

13 ترفند لباس پوشیدن تا جوانتر بنظر برسیم

در حالی که راحت بودن در لباس‌های خود یک ارزش است اما می‌توان گفت که تقریبا هیچکس نمی‌خواهد چیزی بپوشد که باعث شود پیرتر به نظر برسد. ظاهر جوان چیزی است که همه ما در تلاش هستیم آن را به دست بیاوریم. در مطلب زیر در خصوص چند ترفند لباس پوشیدن برای زیباتر شدن و جوانتر بنظر رسیدن صحبت کردیم. ژورنال بخوانید.

یکی از موثرترین راه‌ها برای دستیابی به ظاهر جوان‌تر، استفاده از رنگ‌های روشن یا سبک‌های خاص لباس پوشیدن است. در این مقاله به 13 ترفند لباس پوشیدن که باعث جوان‌تر به نظر رسیدن شما می‌شود اشاره خواهیم کرد:

1- کیف‌ دستی و کوله پشتی با طرح‌های هندسی خاص مثلا مربع یا مستطیل را به جای کیف‌های شل و بدون شکل انتخاب کنید.

کیف دستی شیک

کوله پشتی‌های بزرگ و کیف‌های دستی شل و بی شکل ظاهر شما را ساده می‌کنند. اگر لازم است وسایل زیادی را با خود به همراه داشته باشید، بهتر است یک کیف دستی یا کوله پشتی به شکل، اشکال هندسی را امتحان کنید.

2- تاپ‌های کوتاه را به همراه دامن‌های بلند امتحان کنید.

بله، تاپ‌های کوتاه شیک هستند. اما اکثر ما تنها در اوایل جوانی شکمی مسطح داشته‌ایم. بهتر است كه در سنین بالاتر انتهای تاپ شما تقریبا مماس با قسمت بالایی دامنتان باشد تا فقط یک خط باریک از پوست شما دیده شود و در نتیجه شکمتان صاف تر به نظر برسد. به هر حال این ترکیب شکل بدن شما را متناسب تر می‌کند: قسمت بالایی و پایینی بدنتان را متعادل می‌کند و باعث می‌شود پاهایتان بلند تر به نظر برسند.

3- شلوارهای جین چسبان را به همراه نیم بوت یا کفش پاشنه بلند امتحان کنید.

شلوار جین چسبان یا اسکینی برجستگی‌های بدن را به زیبایی نشان می‌دهد. بهتر است در این استایل یک تاپ اورسایز انتخاب کنید و هم چنین شلوار جین چسبان خود را با تاپ‌های تنگ یا کفش‌های مینیمالیستی ترکیب نکنید.

شلوار جین با بوت

بهتر است در این ترکیب از کفش‌های پاشنه بلند، نیم بوت، بوت‌های بلند یا کفش‌های ورزشی استفاده کنید.

4- لباس هایی را انتخاب کنید که دقیقا هم اندازه ی شما باشند، نه تنگ تر و نه گشاد تر

بهتر است به جای لباس‌های تنگ، یک لباس با سایز مناسب خود انتخاب کنید و اگر بخش پایینی بدنتان بزرگتر از بخش بالایی است. جزئیاتی-به عنوان مثال آستین‌های پفی –را به استایل خود اضافه کنید که باعث می‌شود تعادل مورد نظر در قسمت بالا و پایین بدنتان به وجود بیاید و بدن شما زیباتر به نظر برسد.

ترفند لاغر بودن

5- یک جفت کفش ورزشی را به همراه یک لباس یا کت ساده امتحان کنید

آیا به نظر شما یک لباس با طرح گل به همراه یک جفت کفش ورزشی ترکیبی مناسب است ؟ البته که خیر! بهتر است همراه با کفش‌های ورزشی، یک لباس با طرح ساده انتخاب کنید. علاوه بر این توصیه می‌شود به جای انواع کلاسیک کفش ورزشی، کفش‌های سبک و ساده ورزشی را انتخاب کنید. اما اگر تصمیم دارید که کفش ورزشی کلاسیک بپوشید، بهتر است چیزی مانند یک کت ساده و بدون جزئیات را برای همراهی با آن انتخاب کنید.

6- شلوارک‌های اورسایز با کمر تنگ را به همراه یک جفت کفش با کیفیت و فاخر امتحان کنید

شلوارک‌های اورسایز را از جنس پارچه‌های متراکم انتخاب کنید که فرم خود را به خوبی حفظ کنند. یک ایده خوب دیگر، پوشیدن شلوارک به همراه کفش و کیف دستی با کیفیت و فاخر است.

7- در انتخاب لباس هوشمند باشید

از 30 سالگی به بعد باید لباس هایتان را هوشمندانه تر انتخاب کنید. بعد از این سن، بهتر است هرگز دکولته، لباس‌های توری، دامن‌های کوتاه-را با هم ترکیب نکنید. ویکتوریا بکهام می‌داند که چگونه لباس بپوشد تا هم زیبا و شکیل باشد و هم جوان تر به نظر برسد، بنابراین شما با خیال راحت می‌توانید از سبک لباس پوشیدن او به عنوان نمونه الگو بگیرید.

8- لباس‌های پف دار را با لباس‌های ساده جایگزین کنید

لباس‌های پف دار به همراه یک کمربند تنگ فقط مناسب خانم‌های جوان است. بهتر است در سنین بالاتر لباس‌های صاف و ساده را انتخاب کنید.

9- دامن‌های کوتاه با پارچه متراکم را به همراه یک تاپ اور سایز امتحان کنید

اغلب می‌شنویم که زنانی که 30 ساله شده‌اند، نباید دامن کوتاه بپوشند. این درست نیست! تمام آنچه شما به عنوان ترفند لباس پوشیدن نیاز دارید پیروی از یک قانون است: هنگامی‌که دامن کوتاه می‌پوشید، قسمت بالایی بدنتان، باید کاملا پوشیده باشد.

یک نکته دیگر: بهتر است یک تاپ نسبتا گشاد انتخاب کنید تا شکمتان را پنهان کند و از پوشیدن دامن‌های بافتنی خودداری کنید. در عوض دامن هایی را انتخاب کنید که شکل خود را حفظ کنند به طور مثال از جنس کتان باشند.

10- دامن‌های کوتاه پف دار را با دامن‌های کوتاه ساده جایگزین کنید

بدون شک دامن‌های پفی کوتاه زیبا هستند ، اما تنها در صورتی که شما یک نوجوان باشید! بهتر است در سنین بالاتر دامن‌های کوتاه پفی را با دامن‌های کوتاه ساده جایگزین کنید.

11- به سبک زنان آسیایی از لباس‌های چند لایه استفاده کنید

زنانی که به 30 سالگی رسیده اند: اعتماد به نفس کافی دارند ، کمتر به عقاید دیگران وابسته هستند و توانایی مالی خرید لباس‌های مختلف و امتحان کردن آنها را دارند. پس می‌توانند به جای کپی کردن استایل‌های اینستاگرامی‌، لباس‌های سبک ژاپنی و کره‌ای، لباس‌های چند لایه، لباس‌های اورسایز و غیره را امتحان کنند.

12- به جزئیات توجه کنید

خانم‌ها می‌توانند به جای انتخاب لباس‌های عجیب و غریب، به جزئیات توجه بیشتری کنند. این جزئیات می‌تواند جنس پارچه، اضافه کردن یک توری نفیس یا ترکیب کردن رنگ‌های مختلف باشد. این جزئیات ،ظاهری دلنشین ایجاد می‌کنند.

13- یک ترکیب برد-برد: شلوار جین + ژاکت یا ژاکت + اکسسوری

شما می‌توانید استایل‌های جالبی را به کمک یک شلوار جین مناسب، چند تاپ و یک ژاکت ‌ایجاد کنید. اگر چند عینک آفتابی و روسری نیز خریداری کنید که متناسب با لباس هایتان باشد، مشکل “نحوه لباس پوشیدن” را برای کل بهار حل کرده‌اید.

چند ترفند لباس پوشیدن جالب دیگر که باعث می‌شود شما 5 سال جوان تر به نظر برسید

در اینجا چند روش عملی وجود دارد که می‌تواند ظاهر شما را به نحوی مثبت تغییر دهد:

جسور باشید

وسواس ما در مورد طرز فکر دیگران، گاهی باعث می‌شود که کسل کننده و پیر به نظر برسیم. سن شما هرچه که باشد، همیشه می‌توانید با استفاده از اکسسوری‌های جالب جسور به نظر برسید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک عنصر جالب و غیرمنتظره را به استایل خود اضافه کنید. این ممکن است یک روسری، دامن یا بلوزی با طرح غیر معمول باشد.

لباس لاغری

طرح‌های مختلف را انتخاب کنید

یک لباس ساده با طرح (راه راه) می‌تواند شما را شاداب تر و سرزنده تر جلوه دهد. در این حالت، اولویت شما باید انتخاب راه راه هایی با نوارهای باریک باشد، زیرا نوارهای پهن باعث می‌شود چاق تر به نظر برسید. لباس‌هایی با الگوی (نقطه نقطه) نیز همین تأثیر مثبت را در ظاهر شما خواهد داشت.

دینا شرر، استایلیست و صاحب مودنیتسا استایلینگ میگوید: مهم نیست که لباس شما چه الگویی داشته باشد. هر طرحی که شاد و سرگرم کننده به نظر برسد، مناسب است اما طرح‌های خاصی وجود دارد که تأثیر چشم گیر تری ایجاد خواهد کرد. خطوط صاف، زیگزاگ‌ها و الگوهای هندسی می‌توانند جدی و رسمی ‌به نظر برسند ، بنابراین به جای آنها طرح هایی با لبه‌های نرم تر انتخاب کنید. او در ادامه می‌گوید: طرح هایی که خمیده تر هستند و دارای رنگ‌های روشن هستند ، مناسب‌تر هستند.”

لاغری با لباس

منحصر به فرد باشید

از اکسسوری‌های مختلف استفاده کنید تا واقعا بدرخشید. یک گردنبند بزرگ، یک جفت گوشواره بزرگ یا یک دستبند می‌تواند استایل شما را خاص تر کند. در این حالت نباید از تعداد زیادی اکسسوری استفاده کنید. در عوض تنها تعداد کمی‌اکسسوری قابل توجه داشته باشید.

 رنگ‌های روشن را انتخاب کنید

هر چه رنگ‌های روشن تری انتخاب کنید چهره شما جوان تر به نظر می‌رسد. یک روش مؤثر برای جوان تر به نظر رسیدن، پوشیدن لباس هایی با یقه سفید است. شرر می‌گوید: “رنگ‌های تیره محافظه کارانه به نظر می‌رسند و دارای اقتدار زیادی هستند که این بد نیست اما می‌تواند باعث شود شما پیر‌تر به نظر برسید .”از طرف دیگر، رنگ‌های روشن تر باعث می‌شود سرگرم کننده تر به نظر برسید که در نوبه خود شما را جوان تر جلوه می‌دهد.

شرر می‌گوید استفاده از اکسسوری‌هایی با رنگ روشن مانند روسری و گردنبند که در نزدیکی صورت شما هستند روشی مناسب برای برجسته کردن ویژگی‌های مثبت صورت شما و ایجاد چهره ای بشاش است.

لاغر و بلند دیده شدن

لباس‌های مشکی خود را با لباس‌های روشن تر جایگزین کنید

رنگ مشکی بسیار محبوب است زیرا یک رنگ خنثی است و با همه ی رنگ‌ها به آسانی ست می‌شود، اما سادگی آن می‌تواند شما را پیرتر به نظر برساند. شرر می‌گوید: قهوه‌ای و خاکستری را به جای مشکی انتخاب کنید ، این رنگ‌ها نیز خنثی هستند و قابلیت ست شدن با سایر رنگ‌ها را دارند و علاوه بر این باعث می‌شوند جوان تر و سرزنده تر به نظر برسید.

لباس‌های رنگارنگ را امتحان کنید

از ترفند های لباس پوشیدن لباس های رنگ روشن هستند. لباس هایی با رنگ زرد لیمویی، سبز نعناعی و مرجانی باعث جوان تر به نظر رسیدن ظاهر شما می‌شود. این رنگ‌ها می‌توانند در لباس، دامن یا بلوز شما به کار رفته باشند. بهتر است با انتخاب این رنگ ها به سراغ طرح‌های ساده بروید.

لاغر به نظر برسید

شلوار جین بپوشید

شلوار جین گزینه ای مناسب برای پنهان کردن نواقص بدن شما است  و یک عنصر اساسی برای هر کمد لباسی محسوب می‌شود. این عنصر می‌تواند چند سال از سن واقعی شما را مخفی کند.

جین برای لاغری

از شلوار‌های لگ و کشی استفاده کنید

ممکن است با افزایش سن، وزن شما نیز بالا برود در برخی نقاط بدنتان تجمع چربی دیده شود. اگر این چربی‌ها در اطراف شکم شما هستند شلوار‌های تنگ و شلوار جین که با دکمه یا زیپ بسته می‌شوند می‌توانند آزار دهنده باشند. لورن روثمن، نویسنده و استایلیست مد می‌گوید: چیزی بپوشید که با آن راحت تر باشید به طور مثال به جای شلوار‌های بسیار تنگ، یک شلوار کشی انتخاب کنید.

از لباس هایی با یقه باز استفاده کنید

اگر سالهای جوانی خود را با لباس‌های یقه بسته بگذرانید ، پوست گردن شما آفتاب نمیخورد و سالم می‌ماند! روثمن می‌گوید: “اگر شما به اندازه کافی خوش شانس باشید که آفتاب به پوست گردنتان آسیب نرسانده باشد، در این ناحیه چین و چروک و لک نخواهید داشت، پس در سنین بالاتر می‌توانید از لباسهایی با یقه‌های بازتر استفاده کنید و ظاهری جوان تر داشته باشید.”

بنده ی مد نباشید

پجک پرنتر، بنیانگذار وب سایت معروف man.com می‌گوید: “اگر  آخرین ترندها را دنبال کنید، به طور خودکار بیش از حد تلاش خواهید کرد، این مهم است که سعی کنید جوان‌تر به نظر برسید ولی نه به سبک فرزندان یا نوه‌هایتان.” در عوض یک سبک خاص برای خودتان ایجاد کنید که تاریخ انقضا نداشته باشد.

ترند شلوار‌های کوتاه را دنبال کنید

حتی اگر دوست ندارید که کل ساق پایتان مشخص باشد، قوزک پا را پنهان نکنید. روثمن می‌گوید: “با افزایش سن ، ما احساس می‌کنیم که باید تمامی‌قسمت‌های بدنمان را بپوشانیم اما باید بدانید که بعضی بخش‌ها نیاز به پوشش ندارند.” کمی‌کوتاه بودن شلوارتان به شما این امکان را می‌دهد تا زیبایی کفش هایتان را بیشتر به نمایش بگذارید.

چند ترفند لباس پوشیدن دیگر

  • لباس‌های ساخته شده از مواد طبیعی را انتخاب کنید. لباس هایی با طرح چروک، به خصوص اگر در بلوز، ژاکت، روسری و چیزهای دیگری که به صورت نزدیک ترهستند باشند،سن شما را بیشتر نشان می‌دهند.
  • از ست کردن رنگ تمامی ‌لباس‌های خود خودداری کنید. تنها جایی که این نوع سبک مناسب است، دفتر کار است! در سایر شرایط، لباس هایی را انتخاب کنید که رنگ‌های شبیه به هم داشته باشند اما کاملا یکسان نباشند.
  • مشکی، خاکستری و بژ نباید رنگ‌های غالب استایل شما باشند. پوشیدن یک مورد از هر یک از این رنگها در هر استایل کافی است.
Close Bitnami banner
Bitnami