ad ad

راهکارهای تمیز کردن کف اتو | چگونه کف اتو خود را تمیز کنیم

راهکارهای تمیز کردن کف اتو | چگونه کف اتو خود را تمیز کنیم

فرا رسیدن زمان تمیز کردن کف اتو به میزان استفاده شما از آن بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر به طور روزانه از اتو استفاده کنید، لازم است آن را مرتباً تمیز کنید. یک قاعده کلی خوب، این است که اگر اتوی شما روی لباستان لکه‌هایی به جا گذاشت بدان معناست که مقدار رسوب انباشته شده درون آن بیش از حد مجاز شده و زمان رسوب زدایی فرا رسیده است. ژورنال بخوانید.

نحوه تمیز کردن کف اتو با جوش شیرین و آب

جوش شیرین به دلیل توانایی شگفت انگیزش در گندزدایی به خوبی شناخته شده است و همچنین به عنوان یک ماده تمیز کننده طبیعی به خوبی عمل می‌کند و می‌تواند به پاک کردن صفحه اتو شما نیزکمک کند.

پاک کردن لکه با جوش شیرین

برای تمیز کردن کف اتو کار شما به موارد زیر نیاز دارید:

  • جوش شیرین
  • آب مقطر
  • یک کاسه کوچک
  • پارچه میکرو فیبر
  • گوش پاک کن

در یک کاسه، با ترکیب کردن جوش شیرین و آب مقطر، یک خمیر درست کنید. (از آب شیر استفاده نکنید زیرا این نوع آب به دلیل داشتن املاح می‌تواند باعث به وجود آمدن رسوب شود.)

  1. اطمینان حاصل کنید که اتو کاملاً خنک است.
  2. خمیر را روی صفحه اتو پخش کنید.
  3. برای پاک کردن خمیر، از یک پارچه میکرو فیبر مرطوب استفاده کنید.
  4. یک گوش پاک کن را درون آب مقطر فرو کنید.
  5. از گوش پاک کن مرطوب برای تمیز کردن سوراخ‌های بخار روی صفحه اتو استفاده کنید.
  6. اجازه دهید اتو قبل از وصل کردن به برق و استفاده ی مجدد کاملاً خشک شود.

تمیز کردن صفحه ی اتوی با سرکه تقریبا می‌توان از سرکه برای تمیز کردن هر چیزی استفاده کرد. اتو نیز استثنا نیست!

پاک کردن لکه با سرکه سفید

تمیز کردن کف اتو با سرکه

  • ½ فنجان سرکه
  • یک کاسه کوچک
  • یک بطری اسپری
  • پارچه میکرو فیبر

حال که این وسایل را آماده کردید، به سمت انجام کار میرویم:

  1. سرکه را درون کاسه بریزید و آن را حدود یک دقیقه در مایکروویو گرم کنید.
  2. با دقت سرکه را درون بطری اسپری بریزید.
  3. پارچه میکروفیبر را به سرکه داغ آغشته کنید تا مرطوب شود.
  4. صفحه اتو را با پارچه ی میکروفیبرتان پاک کنید.
  5. این کار را تکرار کنید تا اینکه صفحه اتوی شما عاری از رسوب شود.
  6. به مخزن آب اتوی خود، سرکه اضافه کنید.

 

پاک کردن اتواگر اتو بخار دارید، راه دیگر برای تمیز کردن دریچه‌های بخار اتوی شما، پر کردن مخزن آب با مخلوطی از سرکه و آب است. سپس یک پارچه یا حوله قدیمی‌ را اتو کرده و از دکمه بخار استفاده کنید. در این صورت همراه با بخار، باقی مانده رسوبات نیز از منافذ بیرون می‌آیند. یک حوله را با سرکه خیس کنید و از آن برای پاک کردن اتواستفاده کنید.

راه دیگر برای استفاده از سرکه برای تمیز کردن صفحه اتو، خیساندن حوله در سرکه و سپس قرار دادن آن حوله روی اتو است. بگذارید حوله‌تان 30 دقیقه کف اتو بماند و سپس آن را پاک کنید.

نکاتی در مورد نگهداری از اتو

نکات زیر می‌تواند به تمیز نگه داشتن صفحه اتو شما کمک کند، بنابراین لازم نیست که مرتباً آن را تمیز کنید.

  • در صورت امکان، در محفظه بخار از آب مقطر استفاده کنید تا از به وجود آمدن رسوبات معدنی جلوگیری شود.
  • مخزن آب را بعد از هر بار مصرف خالی کنید.
  • بعد از هر بار استفاده، بگذارید اتو کاملاً خنک شود و با یک دستمال میکرو فیبر مرطوب صفحه ی آن را پاک کنید.

همانطور که مشاهده می‌کنید، تمیز کردن صفحه اتو وقت و تلاش زیادی میطلبد، اما می‌تواند تفاوت زیادی در نحوه عملکرد دستگاه شما ایجاد کند.

پاک کردن اتو با روزنامه

شما می‌توانید برای تمیز کردن کف اتو از یک روزنامه استفاده کنید. اتو را روی بالاترین درجه حرارتی ممکن قرار دهید و دستکش بپوشید تا دستان خود را در برابر حرارت محافظت کنید. مقداری روزنامه مچاله کنید و از آن برای تمیز کردن صفحه اتوی خود استفاده کنید.

استفاده از استون یکی دیگر از روش‌های تمیز کردن اتو است. این یک روش عالی برای پاک کردن آلودگی از کف اتو است! اتو را روشن کنید و بگذارید گرم شود. یک توپ پنبه‌ای را به استون آغشته کنید. دستکش بپوشید و توپ پنبه ای آغشته به استون را روی سطح داغ اتو قرار دهید. در این صورت استون به سرعت تبخیر می‌شود و آلودگی‌های کف اتو را نیز می‌زداید .پس از اتمام کار ، سطح اتو را با آب و پارچه پاک کنید.

اسفنج‌های آشپزخانه می‌توانند آلودگی‌های کف اتو را از بین ببرند!

دیگر نکات مهم نگهداری اتو

با استفاده از اسفنج آشپزخانه می‌توانید بدون خراشیدن سطح اتو، آن را کاملا با آب و صابون تمیز کنید. پس از اتمام کار، باید اتو را با یک حوله تمیز کنید و اجازه دهید قبل از استفاده مجدد کاملاً خشک شود.

از ترکیب قدرتمند، سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. یک حوله را در محلول تهیه شده از سرکه و جوش شیرین خیس کنید. حوله خیس شده را روی اتوی خاموش بکشید و سپس آن را با یک حوله تمیز کنید.

به سادگی از مایع ظرفشویی استفاده کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای تمیز کردن کف اتو، ریختن چند قطره مایع ظرف شویی و مقداری آب روی سطح اتو است. سپس با استفاده از یک دستمال نرم، حوله یا دستمال کاغذی هر گونه لکه باقیمانده روی صفحه اتو را پاک کنید.

پاک کردن لکه با نمک

از نمک استفاده کنید!

مقدار زیادی نمک زیاد را روی یک کاغذ بپاشید. سپس اتوی گرم را روی آن ورق کاغذ بکشید. چند بار این کار را اجرا کنید، سپس اتو را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود. پس از خنک شدن اتو، نمک را با یک پارچه خشک و نرم پاک کنید.

تمیز کردن اتو با خمیردندان

ازخمیر دندان استفاده کنید. به سادگی مقداری خمیردندان سفید را روی صفحه اتو خود بمالید. سپس آن را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. به یاد داشته باشید قبل از استفاده مجدد اجازه دهید اتو کاملا خشک شود.

استفاده از تیلنول محلول در آب برای پاکسازی کف اتو

اگر کف اتوی شما ظاهری سوخته دارد یا چیزی به آن چسبیده است، احتمالاً این سوال برای شما پیش می‌آید که چگونه می‌توانید آن را تمیز کنید؟ این کار کاملاً قابل انجام است و می‌توانید کف اتوی خود را دوباره تمیز کنید.

پاک کردن اتو با قرص استامینوفن

یکی از بهترین راه‌ها برای تمیز کردن اتو با ظاهر سوخته تیلنول است. البته تیلنول یک نام تجاری نیست – هر قرص استامینوفنی دارای این ماده‌ی شیمیایی می‌باشد. حرارت اتو را تا بالاترین حد ممکن بالا ببرید و  قرص را مستقیماً روی قسمت سوخته فشار دهید. قرص ذوب شده به یک ماده ی ژل مانند تبدیل می‌شود که محل سوختگی را حل می‌کند.

برای تمیز کردن صفحه اتو از یک دستمال مرطوب یا دستمال کاغذی استفاده کنید و در صورت لزوم این کار را تکرار کنید. البته برای محافظت از انگشتان دست خود بسیار مهم است که هنگام استفاده از این روش یک دستکش محافظ در برابر گرما بپوشید.

با این وجود سعی نکنید قرص را با انبردست یا موچین روی صفحه اتو نگه دارید زیرا ممکن است دستتان بلغزد و صفحه اتو خراشیده شود و در این صورت هیچ راه حلی برای رفع این مشکل وجود نخواهد داشت.

برای تمیز کردن سوراخ‌های بخار اتو از یک گوش پاک کن پنبه ای استفاده کنید. گوش پاک کن‌های پنبه ای ابزاری مناسب برای ورود به داخل سوراخ‌های بخار و تمیز کردن آنها می‌باشد. قبل از قرار دادن گوش پاک کن درون سوراخ بخار، آن را به سرکه آغشته کنید تا قدرت مبارزه با آهک آن افزایش یابد.

تمیز کردن کف اتو

چگونه کف اتو خود را تمیز نگه داریم؟

از یخ و چاقوی پلاستیکی برای جدا کردن پلاستیک ذوب شده کف اتو استفاده کنید.

اگر اتو شما با الیاف پلاستیکی در تماس باشد، کمی‌مشکل ایجاد خواهد کرد! به محض تماس اتو با پارچه یا دکمه پلاستیکی، اتو را از برق جدا کرده و بگذارید خنک شود. یک کاسه فلزی را با یخ پر کنید و صفحه اتوی را روی یخ‌ها قرار دهید تا پلاستیک سخت شود (اگر پلاستیک از قبل خشک شده است می‌توانید از این مرحله صرف نظر کنید).

حالا یک چاقوی پلاستیکی بردارید و پلاستیک سفت شده را جدا کنید. سپس سطح آن را با اسپری سرکه و یک دستمال پاک کنید. مهم است که قبل از استفاده مجدد از اتو، پلاستیک را کاملا جدا کنید. در غیر این صورت پلاستیک ذوب شده به لباس‌هایی که اتو خواهید کرد، می‌چسبد.

دمای اتو را کم کرده و با پارچه مرطوب، کف آن را پاک کنید.

این کار بسیار آسان است: در حالی که اتو در پایین‌ترین درجه حرارت خود قرار دارد صفحه اش را با پارچه مرطوب پاک کنید. این کار را تکرار کنید تا اتو تمیز شود.

از قرص‌های ماشین ظرف شویی استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید از مواد ساینده مانند نمک یا جوش شیرین استفاده کنید، این روش را امتحان کنید. 2 پیمانه قرص ماشین ظرف شویی را در مقداری آب رقیق کنید. این محلول را  در یک کاسه بزرگ گرم کنید.

یک حوله یا پارچه قدیمی ‌را با این ترکیب خیس کنید و اتوی خود را روی آن حوله مرطوب بگذارید تا چند ساعت خیس شود سپس صفحه فلزی را با اسفنج پاک کنید و به آرامی‌مواد باقی مانده را  از کف آن پاک کنید.

نکته آخر برای تمیز کردن اتو لاک پاک کن است!

برای از بین بردن باقی مانده لکه‌ها از محلول لاک پاک کن استفاده کنید. یک تکه پنبه بردارید و آن را به محلول لاک پاک کن آغشته کنید . با استفاده از دستکش محافظت حرارت ، پنبه را روی سطح اتوی گرم بکشید. اگر قصد دارید از این روش برای تمیز کردن اتو استفاده کنید، باید آن را خارج ازمنزل انجام دهید تا خانواده تان یا حیوانات خانگی شما ذرات شیمیایی حاصل را تنفس نکنند.

روش تمیز کردن اتو

برای پاک کردن لکه‌های چسبنده

شاید باور نکنید اما روزنامه یکی از پاک کننده‌های خوب  لکه‌های چسبنده اتو است. (همچنین می‌توانید برای این کار از دستمال کاغذی یا یک حوله پنبه‌ای خشک استفاده کنید.)

با روشن کردن اتو و قرار دادن درجه حرارت روی بالاترین حد ممکن شروع کنید (دکمه بخار را فشار ندهید) و اتوی گرم و خشک را روی دستمال کاغذی یا روزنامه بکشید تا تمیز شود. در صورت نیاز به سایش اضافی، یک قاشق غذاخوری نمک را روی روزنامه بپاشید و این کار را تکرار کنید. برای پاک کردن باقی مانده لکه‌ها، اتو را پس از خنک شدن روی یک حوله مرطوب و تمیز بکشید.

برای از بین بردن لکه‌های روغنی

برای از بین بردن لکه‌های روغنی، کف اتو را به سرکه سفید آغشته کنید و سپس آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. اگر لکه‌های روغنی باقی مانده بود، با یک پارچه آغشته به آمونیاک  کف اتو را پاک کنید و سپس با یک پارچه مرطوب سطح آن را تمیز کنید و کاملاً خشک کنید.

برای از بین بردن رسوبات معدنی

برای جدا کردن رسوبات معدنی از کف اتو، یک خمیر از جوش شیرین و آب درست کنید و به مناطقی که رسوب دارد بمالید و سپس آن سطح را با یک دستمال مرطوب پاک کنید. اگر اتوی شما هنگام استفاده از بخار لکه‌های قهوه‌ای روی لباس بر جای می‌گذارد، این بدان معنی است که زمان تمیز کردن مخزنش فرا رسیده است.

  • مخزن را به طور کامل خالی کرده و سپس با 4/1 لیوان سرکه سفید و 4/3 لیوان آب مقطر مجدداً پر کنید.

سپس اتو را روشن کنید و آن را روی یک حوله قدیمی ‌بکشید تا مخزن کاملا خالی شود. سپس مخزن را با آب مقطر پر کنید و این کار را تکرار کنید تا مطمئن شوید تمام رسوب‌ها از بین رفته‌اند. برای جلوگیری از ساخته شدن مجدد رسوب، فقط از آب مقطر استفاده کنید (زیرا آب مقطر حاوی مواد معدنی حل نشده نیست) و پس از هر بار استفاده از اتو، مخزن را کاملاً خالی کنید.

تمیز کردن کف اتو


و در آخر یک نکته را باید به خاطر بسپارید

وقتی در مورد چگونگی تمیز کردن اتو فکر ‌کنید، ممکن است وسوسه شوید که از گیره‌های کاغذی، چاقو، سوزن یا سایر وسایل سخت برای این کار استفاده کنید. اما لطفا این کار را نکنید! با این کار می‌توانید خراش‌های ناخواسته‌ای روی صفحه اتو و سوراخ‌های بخار آن ایجاد کنید زیرا این خراش‌ها را نمی‌توان از بین برد.

Close Bitnami banner
Bitnami