ad ad

24 راز ناگفته لباس پوشیدن ؛ 5 سال جوان تر شوید

24 راز ناگفته لباس پوشیدن ؛ 5 سال جوان تر شوید
راهنمای مطالعه

هنگامی که نوبت به تعیین سن می‌رسد؛ چه ۲۵ ساله باشید و چه ۵۵ ساله، لباس پوشیدن متناسب با ظاهر شما که جوان‌تر به نظر برسید، مهم خواهد ‌بود. اگرچه پوستی شاداب و ظاهری بدون عیب، شما را جوان‎تر نشان میدهد اما نباید تاثیر لباس پوشیدن را نادیده گرفت. چنان­چه قصد دارید که جوان‌تر از سن فعلی خود به‌نظر برسید؛ اولین گام این است که تغییراتی در کمد لباس خود ایجاد کنید. استفاده از لباس‌های قدیمی را کنار بگذارید؛ پس از این خواهید ‌دید که این کار چگونه بر جوانی ظاهر شما تاثیر خواهد ‌داشت. اگر همچنان نمی‌دانید که لباس‌های متناسب با اندام تان کدام هستند؛ با ما همراه باشید. به طوری که به شما خواهیم ­گفت که از شر کدام یک از لباس‌های خود باید خلاص شوید. ژورنال بخوانید.

1- لباس‌های بد فرم

لباس‌های اورسایز و بدفرم، سن شما را بیشتر از آنچه که هست؛ نشان می­دهد. بسیاری از ما لباس‌های گشاد و راحت را دوست داریم اما به چه بهایی؟ این نوع لباس‌ها نه تنها جلوه خوبی ندارند؛ بلکه بدن شما را بزرگ‌تر نشان می­دهد. بنابراین که تمایل دارید که اندام مناسب و زیبای خود را در معرض نمایش قرار دهید؛ لباس‌های اورسایز (oversize) خود را کنار بگذارید و به جای آن از لباس‌هایی فیت با رنگ‌های جذاب استفاده کنید.

راز لباس پوشیدن

2- لباس‌های تکراری

این اتفاق برای همه رخ می‌دهد که در چرخه­‌ای از لباس پوشیدن های تکراری قرار بگیرند. جهت رفع این عادت نادرست، لباس‌های تکراری خود را در گوشه‌ای از کمد قرار دهید. این کار سبب می‌شود که این لباس‌ها از چشم شما دور بمانند و در‌نتیجه به انتخاب لباسی متفاوت روی‌آورید.

خرید لباس‌های جدید نوعی سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید که مزایای زیر را برای شما به همراه خواهد داشت:

  • ایجاد تنوع در کمد لباس‌ها
  • ایجاد حس خوب نسبت به خود
  • افزایش اعتماد به نفس

3- لباس‌های پرزرق و برق

اگرچه جلوه اعتماد به نفس با استفاده از لباس‌های جذاب امکان‌پذیر است؛ اما زیاده‌روی در این روش لباس پوشیدن نه تنها شما را جوان تر نشان نخواهد داد، بلکه سبب می‌شود که بزرگ‌تر از سن خود به نظر برسید. به جای استفاده از لباس‌هایی تنگ و نامتناسب سن خود، به دنبال لباس‌هایی باشید که شما را آنگونه که هستید. نه پیرتر و نه جوان­­­ تر نشان بدهد.

4- تاکید بر لباس‌هایی به رنگ مشکی

پوشش لباس‌های مشکی از دیگر عادات بد انتخاب لباس است. این رنگ خنثی چهره شما را گرفته‌تر و بزرگ‌تر از سن واقعیتان نشان می‌دهد. اگرچه دوری از لباس‌های مشکی کار ساده‌ای نیست اما ایجاد طیف رنگی در کمد لباسی خالی از لطف نخواهد بود. اگر تغییر در رنگ لباس‌ها برای شما بسیار دشوار است؛ این امر را با انتخاب لباس‌هایی به رنگ خاکستری آغاز کنید.

5- انتخاب شلوار جین بسیار تنگ

همانطور که انتخاب شلوار جین‌هایی که بیش از حد تنگ هستند؛ ظاهر مناسبی برای شما به همراه نخواهد داشت؛ در مقابل شلوار جین‌هایی که بسیار گشاد هستند نیز شما را بزرگ‌تر از سنتان نشان می‌دهند. بنابراین توصیه می‌کنیم که شلوار جین‌هایی را انتخاب کنید که اندازه­ای مناسب اندام شما داشته ­باشند و ظاهر شما را شاداب و با‌طراوت نشان دهند.

6- لباس‌هایی از جنس پارچه جیر

لباس‌های متناسب با سن

پارچه جیر یکی از انواع پارچه‌هایی است که از جنس پشم، ابریشم و الیاف مصنوعی تولید می‌شود. دلیل نمایش سن شما بیش از آنچه که هست با استفاده از این پارچه ها، افزایش برجستگی قسمت‌هایی از بدن خواهد­بود. منظور همان اندام‌­هایی است که معمولا قصد ندارید آن­ها را در معرض دید بگذارید.

8- لباس‌های یقه اسکی

اگرچه لباس‌های یقه اسکی جهت ایجاد گرما در فصول سرد بسیار مناسب برای لباس پوشیدن هستند؛ اما باید بدانید که استفاده مداوم از آن­ها، شما را بزرگ‌تر از سن واقعیتان نشان می‌دهد. با لباس یقه اسکی این حس را به دیگران القا می کنید که شما در حال پنهان­کاری مشکلی هستید.

9- لباس‌های تنگ

اگرچه تکراری به نظر می‌رسد اما لباس‌هایی که پیش از حد تنگ هستند و انحنای بدن شما را به صورت نامناسب نشان می‌دهند؛ افزایش سن شما را به همراه دارند. به منظور جلوگیری از چنین اتفاقی، از لباس‌هایی که با فرم ایستاده روی تن می­ نشینند؛ استفاده کنید. چنا­ن­که با این کار ظاهری آراسته‌تر خواهید­داشت. استفاده از لباس‌هایی که با اندازه‌­های بدن شما تناسب ندارند؛ ظاهر شما را بی‌­روح و پیرتر نشان خواهد ­داد.

10- کفش‌های پاشنه بلند

کفش‌های پاشنه بلند جهت استفاده در مجالس و مهمانی‌های خاص ایده‌آل خواهد بود. اما توجه داشته باشید که این نوع کفش‌ها در حالت عادی نشانگر این است که تمایل دارید که زمان را به عقب بازگردانید. علاوه بر این، استفاده از کفش‌های پاشنه بلند به صورت روزمره، نیمه پایینی بدن شما را پرتر نشان می­دهد.

11- عدم استفاده از کمربند

در حال حاضر استفاده از کمربند در انواع لباس‌ها بسیار ترند است. چنان­چه شلوار پارچه‌ای یا شلوار جین مورد استفاده شما به کمربند نیاز دارد؛ کاربرد یک کمربند شیک نه تنها بد نخواهد بود؛ بلکه جلوه لباس شما را دو چندان می‌کند. همچنین در رابطه با روزهایی که جرات استفاده از کمربند روی لباس ماکسی خود را پیدا کرده اید نیز باید بگوییم که این کار سن شما را جوان تر نشان خواهد داد.

12- لباس‌هایی متناسب با فرم بدن خود نمی‌پوشید

هر بدنی به فرم متفاوتی خلق شده‌­است و شناخت فرم بدن خودبسیار ضروری است. به عنوان مثال در صورتی که بدن شما فرمی به شکل گلابی دارد (نیم تنه پایینی بزرگ‌تر به نظر می‌رسد)؛ بهتر است که لباس‌هایی را انتخاب کنید که نیم تنه پایینی را کوچک­تر نشان دهد. جهت این کار از شلوارهایی با دوخت باریک و سایه تیره استفاده کنید و در نهایت به ظاهر خود تعادل بخشید.

13- استفاده از لباس‌هایی با رنگ‌های اشتباه

علاوه بر اهمیت شناخت فرم بدن و آشنایی با لباس‌هایی که فرم بدن شما را متعادل‌تر نشان می‌دهد؛ آشنایی با اینکه کدام رنگ‌ها چهره شما را روشن‌تر می‌کند نیز الزامی است. تست‌های بی­شماری وجود دارند که به کمک آن­ها رنگ لباسی متناسب با پوست خود انتخاب خواهید­کرد. چنین اقدامی نه تنها ظاهر شما را آراسته‌تر می­کند؛ بلکه نسبت به سن واقعی خود جوان­ تر به‌نظر می‌رسید. پس به لباس پوشیدن بسیار دقت کنید.

14- استفاده از گردنبندهای مروارید

اینکه از گردنبند مروارید خود جهت یک مهمانی یا قدم­زدن استفاده کنید؛ در خاصیت افزایش سن با این گردنبند تاثیری نخواهد ­داشت. بنابراین سعی کنید که به جای این نوع گردنبند، از ست نقره و جواهرات ظریف استفاده کنید. بدین ترتیب ظاهری جوان تر از سن واقعی خود داشته باشید.

15- لباس‌های اکلیلی

به طور کلی لباس‌های اکلیلی برای نسل جوان طراحی شده‌اند و استفاده از آن­ها توسط افراد میان­سال نه تنها آن­ها را جوان تر یا جذاب تر نشان نخواهد داد؛ بلکه به نوعی یادآوری می‌کند که شما قصد دارید سن خود را کم­تر نشان دهید. با این وجود چنان­چه به چنین لباس‌هایی واقعا علاقه­‌مند هستید؛ توصیه می‌کنیم که آن­ها را با لباس‌هایی به رنگ خنثی مانند رنگ سفید یا مشکی ست کنید.

16- لباس‌هایی با آرم برندهای مختلف

لباس‌هایی که بر آن­ها آرم برندهای تجاری مانند Hollister یا Abercrombie وجود دارد؛ معمولا برای جوانان مناسب است. در صورتی که قصد استفاده از این نوع تیشرت ها را دارید؛ توصیه می‌کنیم که در این باره کمی بیشتر فکر کنید. انتخاب چنین لباس‌هایی تنها تمایل شما به جوانی را نشان می‌دهد اما کاهش سن شما را به همراه ندارد.

17- انتخاب لباس های متناسب با اندام تان

استفاده از لباس های متناسب با اندام تان شما منجر به عدم جلب توجه سایر افراد به قسمت‌هایی از بدن شما می‌شود که قصد تاکید بر آن­ها را ندارید. اگر قصد دارید که لباس‌هایی متناسب با سن خود را به تن داشته باشید؛ قوانین زیر را دنبال کنید. در صورتی که بالا تنه بزرگ‌تری دارید؛ به دنبال لباس‌هایی گشادتر در این ناحیه باشید و چنان­چه پایین تنه بزرگ‌تری داشته ­باشید باید از لباس‌هایی استفاده کنید که در نیم تنه پایینی گشادتر باشند.

18- لباس زیر اشتباه

یکی دیگر از اشتباهات رایجی که سن شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد؛ عدم تناسب رنگ لباس‌های زیر با لباس‌های رویی است. در واقع انتخاب سینه بند نامناسب یا لباس زیر گشاد، نادرست است. به همین جهت توصیه می‌کنیم که در رابطه با این موضوع دقت بیشتری داشته ­باشید.

19- لباس‌های پشمی

لباس‌های پشمی به ­خصوص برای افرادی که قصد دارند ظاهری جوان ­تر داشته ­باشند؛ به هیچ ­وجه ایده خوبی نیست. این نوع پارچه نه تنها هیکل شما را حجیم‌تر نشان می‌دهد؛ بلکه ظاهری ناآراسته را برای شما رقم می­زند. بنابراین به جای استفاده از پارچه های پشمی سعی کنید که ژاکت یا کتی بپوشید که دقیقا فیت تن شما باشد.

۲۰- استفاده از کفش‌های راحتی

لباس‌های متناسب با سن

هیچ چیز به اندازه کفش‌های راحتی شما را پیرتر از سن واقعیتان نشان نمی‌دهد. اگرچه کفش‌های پاشنه تخت همواره کاربردی و مفید هستند؛ اما استفاده از کفش‌های پاشنه کوتاه و شیک تغییر شگرفی در استایل شما ایجاد می­کند.

21- استفاده مداوم از جوراب و کفش ورزشی

اگرچه استفاده از جوراب و کفش ورزشی در موقعیت مخصوص به آن کاملا مناسب است؛ اما نباید کفش ورزشی را با هر لباسی که در کمد شما وجود دارد؛ ست کنید. این نوع استایل از مد افتاده و دیگر طرفداری ندارد. علاوه‌بر این، ست‌کردن کفش‌های ورزشی با جوراب‌های بیش از حد بلند باعث می‌شود که مانند یک کودک به نظر برسید و به هیچ عنوان متناسب با سن شما نخواهد بود.

22- استفاده بیش از حد از زیورآلات

در حالی که استفاده از چند زیورآلات شیک، تکمیل‌کننده هر نوع لباسی است؛ استفاده بیش از حد از زیورآلات یا قرارگیری لایه‌هایی از آن­ها بر یکدیگر جلوه خوبی نخواهد‌ داشت. در واقع این کار سن شما را به طور چشم­گیری بیشتر نشان می‌دهد و اینطور به نظر می‌رسد که قصد دارید سن خود را زیر لایه‌هایی از زیورآلات گوناگون پنهان کنید.

23- لباس‌های طرح گل

لباس‌های طرح گل از نظر ظاهری بسیار شیک هستند اما لباس‌هایی که از سر تا نوک انگشتان پا دارای طرح گل باشد؛ جلوه خوبی ندارد. به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم که در کنار لباس‌های طرح گل، از لباس‌ها و جواهرات ساده نیز بهره بگیرید و در ظاهر خود تعادل ایجاد کنید.

24- شلوار جین کوتاه نپوشید

شلوارهای جین‌ کوتاه به هیچ ­وجه گزینه مناسبی جهت پوشش نیستند؛ چراکه این نوع شلوارها قد شما را کوتاه­تر نشان می‌دهند. در عوض سعی کنید که از شلوارهای جین راسته و به رنگ روشن استفاده کنید. شلوارهای جین‌ راسته نه تنها پاهای شما را باریک­تر نشان می‌دهند؛ بلکه توجه افراد را به سایر قسمت های بدن شما جلب خواهد­کرد. علاوه بر این، شلوارهای ۶ جیب نیز از مد افتاده هستند و استفاده از آن­ها ایده‌ای نادرست است. در نهایت باید بگوییم که رعایت اصول مطرح­‌شده در انتخاب لباس پوشیدن؛ نه تنها باعث می‌شود که استایلی متناسب با سن خود داشته باشید؛ بلکه منجر به افزایش اعتماد به نفس نیز خواهد شد. به‌طور‌کلی این اصول بیان می‌کنند که در هر زمینه‌ای از افراط خودداری کنیم.

استفاده از لباس های متناسب با اندام‌تان و لباس پوشیدن شیک در کنار انتخاب کفش مناسب موجب خواهد شد که همواره جوان تر به نظر برسید و روحیه خود را به دلیل انتخاب نادرست لباس از دست ندهید.

Close Bitnami banner
Bitnami