ad ad

لباس هایی که شما را چاق تر نشان میدهد

لباس هایی که شما را چاق تر نشان میدهد

رعایت اصول شیک پوشی و درست پوشیدن در آراستگی ظاهری فرد اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر می‌خواهید در حین چاق بودن همیشه خوش‌پوش و آراسته به نظر برسید بهتر است نکات مربوط به خوش‌پوشی برای افراد کمی چاق را بدانید، تا بتوانید تشخیص دهید که چه ‌رنگ‌هایی می‌توانند برای این افراد در کنار هم استفاده شوند، یا در مراسمات مختلف و در شرایط‌های متفاوت چه لباسی باید پوشید که چاق تر به نظر نرسید. شیک پوشی و داشتن ظاهری زیبا چه برای آقایان و چه برای خانم‌ها امری بسیار مهم است. فراموش نکنید که چاق بودن از هر انسانی یک تعبیری دارد.

این‌ها همه به آگاهی ‌شما درباره‌ی شیک پوشی و اصول پوشش در خانم‌ها و آقایان چاق برمی‌گردد. چه لباس‌هایی مناسب برای افراد چاق و یا لاغر هستند؟ چه لباسی را بپوشید چاق به نظر می‌رسید؟ چه رنگ‌هایی شما را چاق و یا لاغر نشان می‌دهد؟ این ها همه نکاتی هستند که شما باید برای خوش‌پوش بودن آن‌ها را در نظر بگیرید و بدانید. ژورنال بخوانید.

پوشش مناسب افراد چاق

چه نوع پوشش ظاهری مناسب آقایان و خانم‌های چاق است؟

شلوار مناسب

در افراد چاق و لاغر، استفاده از شلوارهایی که بسیار بلند هستند و در قسمت دم پا، چند لایه روی هم جمع می‌شوند اصلا اصولی و صحیح نیست، در مقابل این موضوع پوشیدن شلوارهای بیش از حد کوتاه هم اصلا اصولی نیست. بهتر است شلواری را انتخاب کنید که روی کفش شما قرار بگیرد به طوری که بخشی از جوراب شما مشخص باشد، و چین‌دار یا چند لایه نباشد.

کفش مناسب

انتخاب کفش شما باید مناسب با استایل شما باشد، جدا از بحث چاق بودن یا لاغر بودن شما. اگر از کت و شلوار استفاده می‌کنید بهتر است کفش‌هایتان رسمی و سر گرد باشد، براق بودن و تمیز بودن کفش‌های شما در استایل رسمی بسیار حائز اهمیت است. رنگ کفش‌هایی که در مراسمات رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد بهتر است از رنگ های تیره مانند مشکی و یا چرم‌های قهوه ای باشد که بسیار رسمی‌تر و شیک‌تر به نظر میرسد.

اما در مقابل در استایل اسپرت و معمولی بهتر است از کفش‌های اسپرت و کتانی استفاده کنید ولی در کل تمیز بودن کفش‌ها در تمامی سبک‌های لباس پوشیدن بسیار مهم است و به چاق یا لاغر بودن بستگی ندارد. اگر در مراسم رسمی می‌خواهید شرکت کنید بهتر است کفش خود را با کمربندتان ست کنید، انتخاب رنگ مشکی یا چرم قهوه‌ای می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

برای خانم‌هایی با اندام چاق تر انتخاب کفش بسیار مهم است، اگر در مراسم رسمی شرکت می‌کنید بهتر است از کفش‌های پاشنه بلند استفاده کنید، پوشیدن کفش‌های پاشنه کوتاه و تخت اصلا اصولی و پسندیده نیست. اما برای استایل‌های اسپرت و غیر رسمی می‌توانید از کفش‌اسپرت و کتانی استفاده کنید. این انتخاب‌ها برای افراد چاق و لاغر بسیار متفاوت است.
انتخاب رنگ کفش هم نکته‌ای است که باید به آن توجه کنید، بهتر است رنگ کفش خود را با کیف دستی و یا شال و روسری خود هماهنگ کنید، ست کردن رنگ کفش با کت و یا پیراهن خود کاری خارج از اصول است.

کفش مناسب برای لاغری

پیراهن مناسب

در انتخاب پیراهن خود باید دقت کنید، همیشه لباسی را انتخاب کنید که فیت و اندازه تنتان باشد متناسب با چاق و لاغر بودن اندامتان. لباس‌های گشاد و یا تنگ تر از اندام خودتان اصلا اصولی و مناسب نیست و باعث می‌شود شما ظاهری آراسته نداشته باشید. دقت کنید در انتخاب پیراهن سرشانه شما نباید افتاده باشد، پیراهن شما نباید در قسمت کمر و شکم چین خورده و جمع شده باشد، لباسی انتخاب نکنید که هنگام نشستن و برخاستن دکمه‌های آن باز شود.
هیچ وقت پیراهن‌های بلند را انتخاب نکنید، زیرا پیراهن مردانه نباید روی شلوار قرار بگیرند، پس بهتر است پیراهن‌هایی با قد کوتاه را انتخاب کنید.
اگر لباسی در زیر پیراهن خود پوشیده‌اید حواستان باشد که از یقه شما بیرون نزند، بهتر است پیراهنی را انتخاب کنید که یقه آن بالاتر از یقه پیراهن زیر شما باشد.

کت مناسب

افراد چاق؛ در پوشیدن کت هیچ وقت نباید تمامی دکمه‌های آن را ببندند، همیشه یک دکمه آخر کت باید باز باشد تا شما راحت تر باشید به خصوص در رابطه با افراد چاق، بستن تمامی دکمه ها باعث میشود دور کمر شما تنگ شود و به نظر می‌رسد که شما شکم بند بسته‌اید.
کت‌هایی را انتخاب کنید که در پشت آن‌ها تنها یک چاک وجود داشته باشد، وجود دو چاک در پشت کت‌های مردانه اصلا اصولی و درست نیست و باعث می‌شود شما چاق‌تر به نظر برسید.
همیشه توجه داشته باشید که کت را با شلوارهای مناسب آن بپوشید، پوشیدن کت‌های رسمی با شلوارهای جین و یا اسپرت اصلا کار پسندیده و زیبایی نیست.

کروات مناسب

همانطور که می‌دانید استفاده از کروات برای مراسمات رسمی بسیار مهم است، اما آنچه بیشتر اهمیت دارد انتخاب کروات است، باید کرواتی را انتخاب کنید که قد خیلی بلند و یا خیلی کوتاهی نداشته باشد. بهتر است انتهای کروات شما روی کمربندتان قرار بگیرد تا ظاهری آراسته و مناسب داشته باشید. برای گره زدن کروات راه‌های مختلفی وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید اما مدل گره کرواتی که در مراسمات رسمی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد گره ویندسور است.
در انتخاب کروات دقت کنید که پهنای زیادی نداشته باشد این مدل کروات‌ها برای دهه‌های گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفته و امروزه قدیمی شده‌اند. معمولا پهنای استاندارد کروات 5.5 الی 6.5 است اگر بیشتر و یا کمتر از این اندازه باشد اصولی و پسندیده نیست. پهنای بیشتر شما را چاق نشان می‌دهد.
در انتخاب گیره کروات دقت کنید که طول آن نباید بیشتر از پهنای کروات شما باشد، معمولا اندازه استاندارد گیره کروات 4 سانت است اما برای کروات‌های باریک 1 سانتی و برای کروات‌های پهن 6 سانتی هم وجود دارد. استفاده از گیره کروات باعث می‌شود که کروات شما ثابت روی بدنتان قرار بگیرد، جای مناسب این گیره کروات بین دکمه‌های 3 و 4 پیراهن است بهتر است بالاتر و یا پایین‌تر از این محدوده نصب نشود، زیرا تنها باعث جمع شدن کروات میشود.
برای مراسمات رسمی بهتر است پوست خود را با کروات ست کنید، این مورد تنها باید در مراسمات رسمی استفاده شود. البته اگر از نظر رنگ و نوع پارچه با هم ست شوند بهتر است، ست کردن آنها از لحاظ طرح اصلا اصولی و مناسب مراسمات رسمی نیست.استفاده از کروات برای افراد چاق تر

جوراب مناسب

برای مراسمات رسمی سعی کنید جوراب‌هایی ساده با رنگ‌های تیره بپوشید، پوشیدن جوراب‌های طرح دار و رنگی اصلا مناسب اینگونه مراسمات نیست.

جوراب مناسب استایل اسپرت

کیف مناسب

شما در مراسم‌های رسمی باید از کیف دستی کوچک استفاده کنید، حتی می‌توانید کیف دستی خود را با کفش و یا روسری خود ست کنید. استفاده از کیف‌های بزرگ مناسب برای جمع‌های دوستانه و روزمره زندگیتان است.

زیورآلات مناسب

هیچ وقت نباید زیورآلات طلایی و نقره‌ای را با هم استفاده کرد. به طور کلی استفاده بیش از حد از زیورآلات نه تنها شما را شیک و آراسته نشان نمی‌دهد بلکه شلخته‌تر به نظر می‌رسید.
در مراسم رسمی هیچ‌گاه از ساعت‌های رنگی و بند چرمی استفاده نکنید، بهتر است رنگ ساعت با رنگ دستبدنتان ست و هماهنگ باشد.

برای افراد لاغر اندام و چاق چه نوع پوشش‌هایی مناسب است؟

استفاده از لباس های چین‌دار و چند لایه

به طور کلی لباس های چین دار و چند لایه فرد را کمی چاق تر از وزن فعلی خود نشان می‌دهد، پوشیدن لباس های چین‌دار و پف‌دار می‌تواند گزینه مناسبی برای افراد لاغر اندام باشد، افراد چاق باید از پوشیدن این لباس‌ها بپرهیزند.

کفش‌های پاشنه بلند

افراد لاغر اندام باید از کفش‌های پاشنه بلند استفاده کنند، استفاده از کفش‌های پاشنه 5 تا 7 سانت بسیار مناسب برای این افراد است، پوشیدن کفش‌هایی با پاشنه‌های بسیار بلند برای افراد چاق ممنوع است.

انتخاب شلوار

بهتر است از شلوارهای راسته و گشاد استفاده کنید. استفاده از شلوارهای تنگ می‌تواند لاغر بودن اندام شما را بیشتر نشان دهد. باید از شلوارهای راسته و کتان و یا حتی پارچه‌ای کوتاه استفاده کنید و تا جایی که می‌توانید از انتخاب رنگ‌های تیره در پوششتان پرهیز کنید، به طور کلی استفاده از شلوارهای تنگ و لگ‌های ورزشی را باید فراموش کنید زیرا باعث می‌شوند قد شما کوتاه تر از و اندامتان لاغر‌تر نشان داده شود، استفاده از این‌گونه شلوارها خارج از اصول شیک‌پوشی است.

اگر چاق هستید بهتر است شلوارهای راسته و بلند را انتخاب کنید، انتخاب شلوارهای کوتاه و تنگ می‌تواند شما را چاق تر، قد کوتاه‌تر نشان دهد، استفاد از رنگ‌های روشن برای افراد چاق ممنوع است باید از رنگ‌های تیره استفاده کنید تا پاهایتان را کمی کشیده و لاغرتر نشان بدهد.

انتخاب کیف

استفاده از کیف‌های ظریف و کوچک میتواند مناسب با استایل افراد لاغر باشد، خانم‌های لاغر اندام به هیچ عنوان نباید از کیف‌های بزرگ استفاده کنند، باعث می‌شود لاغر‌تر و ریز نقش‌تر از اندام خودشان نشان داده شوند. اما خانم‌های چاق باید کیف‌هایشان متناسب با اندامشان باشد تا آن‌ها را چاق تر نشان ندهد.

استفاده از لباس‌های راه راه و طرح دار

به طور کلی لباس‌های راه راه عمودی افراد را چاق تر آنچه هستند نشان می‌دهد، پس بهتر است به دنبال لباس و یا حتی مانتو‌هایی بروید که راه راه عمودی داشته باشند تا لاغر بودن اندامتان تا حدودی پوشیده شود. در این مورد هم انتخاب رنگ‌های روشن اهمیت بسیاری دارد، زیرا رنگ‌های تیره شما را لاغرتر نشان می‌دهد. همانطور که گفتیم انتخاب طرح لباس هم می‌تواند دخیل در این موضوع باشد و شما را چاق تر و یا لاغر تر از حالت طبیعی نشان دهد.

اگر فرد چاقی هستید از لباس‌های ساده و با طرح‌های خلوت استفاده کنید، اما اگر فرد لاغری هستید از لباس‌های طرح دار و شلوغ استفاده کنید تا اندامتان پر تر از آنچه هستید نشان دهد.

انتخاب لباس و مانتو

پوشیدن مانتو و لباس‌های آزاد می‌تواند این لاغر بودن اندام شما را بپوشاند، بهتر است از مانتوهای پانچ و آزاد استفاده کنید. لباس های افراد لاغر یک سایز از سایز واقعی خود باید بالاتر باشد تا این لاغر بودن اندام را نشان ندهد. خانم‌های چاق بهتر است از لباس‌هایی مناسب با سایز خودشان استفاده کنند، استفاده از لباس‌های گشادتر و یا تنگ‌تر چاق بودن اندام را بیشتر نشان می‌دهد پس بهتر است سایز استاندارد خود را بپوشید. استفاده از مانتوهای پانچ به این افراد توصیه نمیشود، افراد را چاق‌تر از سایز واقعی خود نشان می‌دهد.
سعی کنید در انتخاب لباس‌ها و مانتوهای خود از رنگ‌های تیره بیشتر استفاده کنید، استفاده از رنگ‌های روشن می‌تواند شما را چاق‌تر از وزن واقعی خود نشان دهد.

اگر چاق هستید، لباس‌های طرح دار و گل گلی کمی شما را چاق تر از حد معمول نشان می‌دهد. پس استفاده از لباس های گل گلی، چین دار، چندلایه، راه راه عمودی، طرح‌های شلوغ به طور کلی فراموش کنید. اما میتوانید از لباس هایی استفاده کنید که خط‌های افقی دارند، اینگونه از لباس‌ها شما را لاغرتر نشان می‌دهد.

دامن بلند

استفاده از دامن به طور کلی می‌تواند عیب اندام را بپوشاند اما برای این دسته از افراد که چاق هستند بهتر از دامن‌های بلند و راسته استفاده کنند، به هیچ عنوان به دنبال دامن‌های کوتاه و کلوش نباشید زیرا شما را بسیار چاق تر از حد معمول نشان میدهد. در انتخاب دامن هم اگر به دنبال رنگ‌های تیره باشید بسیار برای شما معقو‌ل‌تر است.

پوشیدن دامن میتواند تا حدی لاغری پاهای شما و اندامتان را بپوشاند پس بهتر است در مراسم‌ها از دامن‌های بلند و کلوش استفاده کنید. استفاده از دامن های کوتاه و جذب اصلا مناسب خانم های لاغر اندام نیست اگر اندامی لاغر دارید می‌توانید با پوشیدن لباس‌ها و دامن‌های پلیسه و چین دار عیوب اندامتان را بپوشانید و بدن خود را پر تر از حالت عادی نشان دهید. اما توجه کنید که پوشیدن اینگونه لباس‌ها برای افراد چاق اصلا مناسب نیست و باعث می‌شود چاق‌تر از حالت عادی خود به نظر بیایند.

پوشیدن دامن بلند برای افراد چاق

انتخاب رنگ

به طور کلی استفاده از لباس های شلوغ، رنگارنگ، رنگ‌های روشن برای افراد چاق اشتباه است. این افراد بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده کنند. اگر میخواهید از رنگ‌های روشن استفاده کنید به دنبال لباس‌های تک رنگ بروید ک اندام شما را بسیار لاغر‌تر نشان می‌دهد.

خانم‌هایی که وزن بالایی دارند و چاق هستند نباید لباس‌های یک رنگ بپوشند زیرا این چاق بودن اندامشان بیشتر مشخص می‌شود پس بهتر است با رنگ‌ها بازی کنید و تناژهای مختلف نگ را در کنار یکدیگر استفاده کنید تا هارمونی رنگی زیبایی داشته باشد، با این کار می‌توانید عیوب اندامتان را بپوشانید.

چه لباس‌هایی آقایان را چاق و یا لاغر نشان می‌دهد؟

استفاده از کلاه

آقایانی که قد کوتاه، اندام چاقی دارند می‌توانند از کلاه استفاده کنند. استفاده از کلاه علاوه بر اینکه کوتاهی قد شما را تا حدودی پوشش میدهد می‌تواند شما را لاغر‌تر از آنچه هستید نشان دهد. پوشیدن کلاه‌های ساده و یا کلاه‌هایی با خط‌های عمودی میتواند برای افراد چاق مناسب باشد.

کروات پهن

بهترین انتخاب برای افراد چاق استفاده از کروات پهن است. اگر از کرواتی مناسب با اندامتان استفاده کنید چاقی اندامتان به چشم نمی‌آید، اما اگر از کروات‌های باریک استفاده کنید تضادی که با اندامتان دارد چاق بودن شما را بیشتر نشان می‌دهد.

زیوآلات و ساعت

افراد چاق باید از زیورآلات و ساعت‌هایی بزرگ استفاده کنند، استفاده از اکسسوری‌های ظریف برای افراد چاق اصلا کار زیبایی نیست و چاق بودن آن‌ها را بیشتر نمایان می‌کند.

لباس و شلوار سایز

بهتر است لباس و یا شلواری که می‌گیرید اندازه و سایز تنتان باشد، اگر لباس‌های سایز خود را بپوشید اندامتان در حد معمول خود دیده می‌شوند. پوشیدن لباس های تنگ، اگر چاق باشید، چاقی شما را بیشتر در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

کت‌های اپل دار

افراد لاغر برای اینکه چهارشونه تر و خوش فرم تر دیده شوند از کت‌های اپل‌دار استفاده می‌کنند، که بسیار انتخاب اشتباهی است. زیرا این کت‌ها نه تنها شما را خوش پوش تر نشان نمی‌دهد بلکه ظاهر آراسته و خوش پوش شما را از بین می‎برد. پس بهتر است از کت‌هایی استفاده کنید که سایز تنتان باشد.

رنگ لباس

افراد چاق بهتر است از پیراهن سفید استفاده کنند. پوشیدن یک پیراهن سفید با شلوار راسته مشکی می‌تواند شما را لاغر تر از آنچه هستید نشان دهد.

Close Bitnami banner
Bitnami