ad ad

روش صحیح اتو کشیدن پارچه و لباس

روش صحیح اتو کشیدن پارچه و لباس

اکثر پارچه‌ها بعد از شست‌وشو، ظاهر اولیه خود را از دست می‌دهند. هر نوعی از پارچه، به یک روش مراقبت و اتو کردن متفاوت نیاز دارند. بنابراین، لازم است نحوه اتو کردن هر یک را بدانیم. اتو کشیدن پارچه، فرآیندی نسبتاً ساده است، اگرچه ممکن است قبلاً این کار را نکرده باشید. اما کار سختی نیست. ژورنال بخوانید.

برای اتو کشیدن باید مواد خود را از قبل آماده کنید چرا که همانطور که گفتیم؛ پارچه‌های مختلف به تکنیک‌های متفاوت برای اتو کردن نیاز دارند پس در خرید پارچه دقت کنید چرا که جنس پارچه در چروک شدن آن بسیار موثر است:

  1. شما برای اتو کشیدن پارچه به یک میز اتو نیاز دارید؛ که یک سطح بزرگ و مسطح است و می‌توانید پارچه لباس‌های خود را روی آن اتو کنید. از طرفی، هنگام اتو کشیدن پارچه، برای جلوگیری از آسیب رساندن به پارچه‌های ظریف، به یک پارچه قدیمی نیاز خواهید داشت تا آن را بین پارچه اصلی و اتو قرار دهید تا اتو تماس مستقیم با آن نداشته باشد.
  2. لباس‌های خود را بر اساس جنس پارچه مرتب کنید. به عنوان مثال، لباس پنبه‌ای باید جدا از لباس‌های ابریشمی باشد. شما لباس‌هایی را که نیاز به دمای پایین برای اتو زدن دارند را جدا از بقیه اتو کنید چرا که دمای بالای اتو به آن‌های آسیب می‌رساند.
  • استات (پارچه‌ای است که با نخ‌های سلولزی ساخته می‌شود)، ریون، ابریشم و پشم، همه باید با دما و حرارت پایین اتو شوند. ریون و ابریشم، قبل از اتو کردن باید پشت‌ و ‌رو شوند تا از حرارت اتو در امان باشند. برای اتو کشیدن پارچه‌های پشمی، باید پارچه‌ای مرطوب را بین اتو و آیتم مورد نظر قرار بگیرد.
  • برای پارچه پلی‌استر باید از گرمای متوسط استفاده شود، همین گرما برای پارچه پنبه‌ای باید اندکی افزایش پیدا کند. البته هر دو پارچه باید قبل از اتو زدن کمی مرطوب باشد.
  1. بررسی کنید که اتو آماده است. حتما صبر کنید تا اتو برای شروع آماده شود. اتو کردن با آهن خنک، کارایی نخواهد داشت. اگر از آماده بودن اتو مطمئن نیستید، کتابچه راهنمای آن را بررسی کنید.
  2. هنگام اتو کشیدن پارچه‌های توری و پشمی از یک پارچه مرطوب استفاده کنید. پارچه های ظریف مثل توری و پشمی نباید با اتو ارتباط مستقیم داشته باشند. هنگام اتو کشیدن آن‌ها، از پارچه‌ای مرطوب برای قرار دادن بین آیتم و اتو استفاده کنید.

اتوکشیدن لباس

چگونه پیراهن‌ها را اتو کنیم؟

  1. برای اتو کشیدن پیراهن، فرایند را از یقه شروع کنید. چندین بار پشت یقه را اتو بکشید تا مطمئن شوید که به درستی کار انجام شده است، سپس پیراهن را چرخانده و جلوی آن را اتو بکشید.
  2. بعد از یقه، آستین‌ها را از قسمت جلو اتو بکشید.
  3. سپس جلوی پیراهن را روی میز اتو، صاف پهن کنید و به آرامی بوسیله اتو چین‌و‌چروک‌ها را از بین ببرید.
  4. در آخر پیراهن را مستقیماً بعد از اتو کردن آویزان کنید. پیشنهاد می‌کنیم؛ حتما دکمه‌های بالا و وسط پیراهن را ببندید.
  5. هنگام اتو کشیدن پیراهن‌های نخی، از بخار فراوان استفاده کنید.
  6. از اتو کردن پیراهن به صورت دایره‌ای خودداری کنید.
  7. برای اتو کردن پیراهن‌ها، از یقه شروع کنید، سپس از لبه‌های بیرونی به سمت وسط کار بروید.
  8. برای خرید پارچه پیراهنی بهترین پارچه را انتخاب کنید، چرا که پیراهن جزء پوشاک پرمصرف آقایان است.

7 نکته مهم درباره اتو کشیدن صحیح پارچه و لباس

  1. در صورت نیاز، سعی کنید از دکمه بخار و آب‌پاش اتو به تعداد دفعات بالا استفاده کنید.
  2. قبل از اتو زدن، برچسب پوشاک را حتما بررسی کنید و مطابق با دستورالعمل‌ها، فرآیند اتو زدن را انجام دهید.
  3. همه لباس‌ها را بر اساس نوع پارچه قبل از اتو زدن مرتب کنید. ابتدا لباس‌هایی را اتو کنید که نیاز به دما و حرارت پایین دارند.
  4. هنگام استفاده از بخار در اتو کشیدن، آن را آهسته روی پارچه بکشید تا بخار بتواند به پارچه نفوذ کند و اجازه دهید گرمای موجود باعث ایجاد رطوبت روی پارچه شود.
  5. استفاده از نشاسته به صورت اسپری روی پارچه، عمل اتو کردن را بسیار آسان‌تر می‌کند.
  6. وقتی دمای اتو را بالا می‌برید، چراغ روشن آن نشانگر این است که اتو به دمای مناسب برای کار رسیده است.
  7. هنگام پایین آمدن دمای اتو، صبر کنید تا چراغ مجدد روشن شود، سپس اتو کشیدن لباس خود را شروع کنید.

نکاتی درباره اتو کشیدن شلوار

  1. اتو کشیدن شلوار را از ناحیه کمر آن شروع کنید.
  2. برچسب شلوار خود را حتما بررسی کنید تا مطمئن شوید شلوار قابل اتو کردن است.
  3. شلوارهای جنس پنبه، جین، پارچه‌ای، پلاستیکی، پلی‌استر و پشمی قابل اتو کردن است.
  4. پس از اتو کشیدن، شلوار خود را تا کنید و در کمد یا کشو نگه دارید. همیشه آویزان کردن شلوار بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد چین‌وچروک شدن آن نیست.
  5. برای خرید پارچه شلوار، پارچه‌هایی را انتخاب کنید که نرم‌تر هستند.

نکاتی درباره اتو کردن شلوار

ترفندهایی برای راحت اتو کشیدن لباس یا پارچه

  1. استفاده از نرم‌کننده پارچه در شست‌وشو، فرآیند اتو کشیدن پارچه را آسان‌تر می‌کند.
  2. اضافه کردن مقداری سرکه سفید در آب اتو و اسپری کردن آن روی پارچه فرآیند اتو کشیدن را بهبود می‌بخشد. کافیست مقداری از آن را روی پارچه موردنظر خود اسپری کنید و سپس اتو را روی آن بگذارید تا به راحتی چین‌و‌چروک‌های را از بین ببرید.
  3. قبل از شروع کار، مطمئن شوید که سطح میز اتو شما صاف، یکنواخت و محکم با یک پوشش با کیفیت و خوب است. هنگام اتو کشیدن پارچه، کوچک‌ترین ناهمواری در میز اتو کشیدن شما می‌تواند باعث ایجاد چین‌و‌چروک عمیق در لباس شود.
  4. شایع‌ترین اشتباه، معمولا بررسی نکردن صفحه‌ی اتو است. لکه‌های صفحه اتو را قبل از اتو کردن با یک دستمال پاک کنید! اگر صفحه کثیف باشد، اثر آن هنگام اتو کردن روی پارچه موردنظر خواهد ماند. برای از بین بردن کثیفی سطح اتو، جوش شیرین و آب را مستقیماً روی صفحه اتو بمالید و سپس آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.
  5. قبل از اتو کردن، لکه‌های لباس خود را از بررسی کنید. گرمای اتو باعث تشدید این لکه‌ها روی لباس می‌شود و بعداً شست‌وشوی آن‌ها هم سخت‌تر می‌شود.
  6. همان‌طور که قبل‌تر گفتیم؛ پارچه‌ها با توچه به جنسی که دارند با درجه حرارت متفاوت اتو می‌شوند. پس برای اتو کردن از دمای پایین شروع کنید. قبل از افزایش درجه حرارت برای دیگر پارچه‌ها، ابتدا اتو کردن پارچه‌هایی را انجام دهید که نیاز به درجه حرارت پایین دارند.
  7. هنگام خرید پارچه به میزان آسیب‌پذیری آن توسط اتو دقن لازم را به خرج دهید.

ترفندهایی برای راحت اتو کردن لباس یا پارچه

چگونه از برق انداختن اتو روی لباس و پارچه جلوگیری کنیم؟

برخی مواقع، ممکن است بعد از اتو زدن متوجه نشانه‌های براقی روی لباس خود شوید. البته برای خلاص شدن از درخشش‌ها می‌توانید چند روش را امتحان کنید؛ اما مطمئناً هیچ تضمینی برای این کار وجود ندارد. اگر خوش شانس نباشید، این نشانه‌های براق می‌توانند دائمی باشند و این باعث از بین رفتن زیبایی در ظاهر لباس و پارچه می‌شود. درخشش باعث می‌شود لباس‌های شما ارزان و فرسوده به نظر برسد، زیرا در پارچه‌های مشکی و تیره، این برق‌ها بسیار روشن و آشکار به نظر می‌رسد. بنابراین، اگر می‌خواهید این درخشش‌ها را از بین ببرید، خوب است یاد بگیرید که چگونه؛ از ایجاد چنین نشانه‌هایی بر روی لباس خود اجتناب کنید تا بارها و بارها با همان مشکل روبرو نشوید. اما در ابتدا، باید بدانیم که چرا لباس‌ها بعد از اتو براق می‌شود:

  1. درخشش به وجود آمده، می‌تواند ناشی از اتو کشیدن پارچه در دمای خیلی زیاد باشد. اگر سطح ناهمواری در پارچه؛ مانند اطراف جیب را با دمای بالا اتو کنید، احتمال براق شدن آن بسیار بیشتر است.
  2. اگر اتو خیلی گرم باشد، الیاف پارچه را ذوب کرده و بافت اصلی آن را تغییر می‌دهد. این باعث می شود که لکه‌های براق روی لباس شما ظاهر شود.
  3. شاید نتوان این مشکل را به طور کامل حل کرد اما می‌توان با انتخاب پارچه‌های مناسب برای لباس خود، و انتخاب دمای مناسب برای انواع مختلف پارچه، هنگام اتو کردن، میزان خطر را به حداقل رساند.

برای جلوگیری از این اتفاق، ابتدا باید نوع پارچه لباس خود را تعیین کنید. احتمال از بین بردن این درخشش‌ها در الیاف طبیعی، مانند پارچه پنبه‌ای بیشتر است. الیاف مصنوعی یا دست‌ساز مانند پلی‌استر ممکن است در صورت ذوب شدن الیاف به دلیل گرما، هیچگاه نتوانند به حالت اولیه خود بازگردند.

اتوکشی صحیح لباس

اگر لباس شما از الیاف طبیعی ساخته شده است، ساده‌ترین راه اتو کشبدن استفاده از بخار اتو است. کافی است اتو را روی ناحیه براق نگه دارید و بخار آن را بزنید تا به پارچه نفوذ کند. این کار برای درخشش‌هایی که چندان آشکار نیستند، قابل استفاده است. اگر پارچه‌ موردنظر پارچه ظریفی است، می‌توانید از یک برس نرم هم استفاده کنید و الیاف فشرده شده را نرم کنید، با این کار درخشش پارچه کاهش پیدا می‌کند و حتی گاهی ممکن است به صورت کامل از بین برود.

اگر تصمیم به شست‌وشوی مجدد لباس‌های خود دارید، می‌توانید مقداری سرکه را با مواد شوینده خود مخلوط کنید و قبل از شست‌وشو آن را در آب سرد خیس کنید. اما اگر زمان زیادی ندارید، فقط یک پارچه را با سرکه و دیگری را با آب مرطوب کنید. پارچه‌ها را به طور متناوب روی تکه‌های براق بچسبانید. چند بار این کار را انجام دهید، تا ببینید که آیا درخشش از بین می‌رود یا خیر. همچنین می‌توانید لباس‌ها را پشت‌و‌رو کنید و پارچه مرطوب شده با سرکه را روی قسمت براق بمالید. سپس اجازه دهید بخار اتو به بافت پارچه نفوذ کند. برخی افراد هم برای انجام این کار، به جای سرکه از پراکسید هیدروژن استفاده می‌کنند. پراکسید هیدروژن یک محلول بی‌رنگ است که اغلب در خانه به صورت ماده ضدعفونی‌کننده و تمیزکننده وجود دارد.

بهتر است برای جلوگیری از ایجاد این لکه‌های براق موارد زیر را رعایت کنید:

  1. حتما از میز اتو هنگام اتو کشیدن لباس‌ها استفاده کنید
  2. همیشه پارچه‌های ظریف را از داخل با دمای کم اتو کنید

دمای اتو برای پارچه‌های مختلف

  1. پارچه پنبه‌ای: اتو دارای دمای متوسط و پارچه حتما مرطوب باشد.
  2. پارچه ابریشمی: دمای اتو را در حالت معمولی قرار دهید و پارچه را از قبل مرطوب کنید.
  3. پارچه‌ پشمی (بافتنی): لباس را پشت‌و‌رو کنید و با بخار اتو آن را صاف کنید.
  4. پارچه پشمی (بافته شده): برای جلوگیری از سوختن آن، بین پارچه و اتو یک پارچه دیگر قرار دهید و اتو را در دمای کم بگذارید.

اتو کردن لباس چروک

مراقبت از اتو

  1. سطح اتو را با یک تمیزکننده مخصوص بعد از هر بار استفاده تمیز کنید.
  2. اگر از مواد نشاسته‌ای هنگام اتو کردن لباس‌ها استفاده می‌کنید، اتو را خیلی داغ نکنید چرا که نشاسته روی اتو کشیدن داغ می‌سوزد و باعث ایجاد لک و خرابی اتو می‌شود.
  3. اگر پارچه مصنوعی مانند نایلون به صورت اتفاقی روی صفحه اتو ذوب شد، اجازه ندهید که اتو خنک شود، قبل از خنک شدن آن، با دقت با استفاده از کاغذ، پارچه ذوب شده را از روی اتو بردارید و در همان زمانی که سطح اتو گرم است، آن را تمیز کنید. توجه کنید؛ از آنجایی که اتو گرم است، باید در طی این فرایند مراقبت‎های لازم را انجام دهید تا آسیب نبینید.

آیا باید لباس‌ها را از داخل اتو کرد؟

پارچه‌های ظریف و حساس به اتو را همیشه باید از داخل با حرارت کم اتو کرد. برای این کار از یک پارچه پرس، مانند کیسه‌ی بالش استفاده کنید.

آیا اتو کردن سخت است؟

همیشه اتو کشیدن پارچه یا لباس‌های کاملا خشک کمی دشوار است. از بین بردن چین‌و‌چروک لباس، زمانی که کمی مرطوب است فرآیند اتو کردن را بسیار آسان‌تر می‌کند. درضمن اگر هنگام خرید پارچه دقت لازم را به خرج دهید مشکلات اتو کردن لباس‌هایتان را به حداقل رسانده‌اید.

چگونه علائم سوختگی در لباس را از بین ببریم؟

اتو کشیدن می‌تواند در کمتر از چند دقیقه لباس چروک شما را صاف و مرتب کند. اما چه اتفاقی می‌افتد؛ وقتی که به طور ناگهانی فقط یک ثانیه اتو را روی پیراهن می‌گذارید؟ لباس شما می‌سوزد و ظاهر زیبایش از بین می‌رود. ممکن است بتوانید زیبایی لباس را برگردانید، اما مهمترین ترفند این است که سرعت عمل بالایی داشته باشید.

قبل از خواندن ادامه مطلب لازم است بگوئیم، برخی از علائم سوختگی روی لباس ممکن است غیرقابل بازگردانی باشد. شما اساساً پارچه را سوزانده‌اید، بنابراین (متأسفانه) این نوع لکه می‌تواند دائمی باشد. با این حال، برای علائم سوختگی نور امیدی هم وجود دارد.
شما می‌توانید با استفاده از این روش‌ها علائم سوختگی را از روی لباس جدا کنید:

  1. سریع عمل کنید تا علائم سوختگی را از بین ببرید. بلافاصله اتو را از لباس جدا کرده و آن را خاموش کنید و به اتو کشیدن خود ادامه ندهید.
  2. سریعا لباس را در آب گرم بشویید.
  3. در سفیدکننده (اختیاری) لباس را خیس کنید. البته برچسب مراقبت از روی پوشاک خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از سفیدکننده برای آن بی‌خطر است و آسیبی نمی‌رساند. در این صورت می‌توانید با خیساندن آن در سفید‌کننده رقیق شده، به مدت حدود 15 دقیقه، سوختگی روی لباس مورد نظر را بیشتر بهبود دهید. خیساندن می‌تواند، به بهبود احتمالی علائم سوختگی کمک کند، اما همیشه باید با برچسب محصول برای جلوگیری از صدمه زدن بیشتر به لباس مراجعه کنید. اگر لباس شما نباید با سفید‌کننده شسته شود، می‌توانید به جای سفیدکننده از پاک‌کننده‌های معمولی استفاده کنید.
  4. سپس لباس را در مواد شوینده با کیفیت بالا، بشوئید.
  5. پس از اتمام شست‌وشو، بررسی کنید که آیا علامت سوختگی کمتر شده است یا نه! و آن را آویزان کنید تا در نور مستقیم آفتاب خشک شود. نور طبیعی خورشید به روشن‌تر کردن علامت سوختگی کمک کند. از طرفی، می‌توانید مراحل قبل را تکرار کنید تا نتیجه بهتری حاصل شود.

 

از-بین-بردن-چین-و-چروک-پارچه-با-استفاده-از-گرما

چرا اتو کردن لباس مهم است؟

اتو کشیدن نه تنها چین‌وچروک را از بین می‌برد، بلکه باعث می‌شود لباس‌ها ظاهری شاداب‌تر و زیباتر داشته باشد. اتو کردن همچنین باعث بهبود پارچه و لباس می‌شود و ماندگاری بالایی به آن می‌بخشد. داشتن لباس تمیز و مرتب قطعا احساس بهتری نسبت شخص می‌دهد و اعتماد‌به‌نفس را هم افزایش می‌دهد.

از بین بردن چین و چروک لباس بدون استفاده از اتو

شاید شما هم یک تیشرت با دوام و نرم دارید که می‌تواند در برابر ساییدگی و پارگی زیادی مقاومت کند، به احتمال خیلی زیاد جنس این تیشرت از پلی‌استر است. پارچه پلی‌استر نوعی فیبر است که از یک قرن پیش مورداستفاده قرار می‌گرفت. پلی‌اتیلن ترفتالات ترکیبی است که برای تولید الیاف مصنوعی مانند پلی‌استر استفاده می شود. در حال حاضر از پلی‌استر برای ساخت طیف گسترده‌ای از پوشاک، کیسه‌خواب، فرش و پارچه استفاده می‌شود.

هنگامی که خیلی عجله دارید، لباس‌های پلی‌استر بهترین انتخاب برای شستن، خشک کردن و پوشیدن است. با این‌حال، این جنس لباس هم مانند سایر لباس‌های ابریشمی یا نایلونی چروک می‌شود. بنابراین هنگامی که می‌خواهید آن لباس یا پیراهن پلی‌استر را که دوست دارید بپوشید، در صورت نبودن اتو باید بدانید که چطور چین‌وچروک‌های لباس پلی‌استر را صاف کنید.

پلی‌استر ذاتا موادی است که کمتر از پارچه‌های معمولی مانند نخی، چروک می‌شود. پلی‌استر برخلاف پنبه، با دمای بالای مطبوع شما، مستعد سوختن است و از بین بردن چین‌وچروک‌های لباس شما می‌تواند یک تجربه ناامید کننده باشد. بنابراین اتو کشیدن پیراهن‌ها یا لباس‌های پلی‌استر باید با احتیاط بسیار زیاد انجام شود.

خوشبختانه می‌توان بدون استفاده از اتو، لباس‌های خود را از هر نوع چین‌و‌چروکی صاف کرد. کافیست چند نکته ساده در مورد چگونگی صاف کردن چین‌وچروک‌های پلی‌استر بدون اتو را در ادامه مقاله ما بخوانید:

اتو کردن با دوش آب گرم

  1. استفاده از دوش حمام

همه می‌دانیم که یک دوش آب گرم می‌تواند احساس طراوت و انرژی زیادی را به ما ببخشد، اما دوش عملکرد دوگانه‌ای دارد. شما می توانید با استفاده از دوش حمام، به عنوان ابزاری برای صاف کردن چین‌وچروک‌های لباس خود، در زمان صرفه‌جویی کنید. درها و پنجره‌های حمام را ببندید و لباس چروک شده را روی میله دوش بیندازید. رطوبت و گرمای حمام به راحتی باعث می‌شود پارچه پلی‌استر چین‌وچروک خود را از دست بدهد.

  1. استفاده از خشک‌کن

خشک‌کن یک وسیله ضروری برای خشک کردن لباس‌های شما است، اما برای صاف کردن چین‌وچروک هم می‌تواند مفید باشد. بنابراین اگر نمی‌دانید چطور چین‌وچروک یک لباس پلی‌استر را بدون اتو از بین ببرید، از خشک‌کن برای این کار استفاده کنید. در اینجا آمده است:

  1. نرم‌کننده پارچه را به نسبت یک به سه با آب مخلوط کنید.
  2. از مخلوط روی همه لباس‌های چروک اسپری کنید.
  3. پارچه چروک را به همراه یک حوله مرطوب در خشک کن قرار دهید.
  4. خشک‌کن را برای حدود 10 دقیقه روشن کنید.
  5. پارچه‌ها و لباس‌های چروک را چک کنید.
  6. اگر چین‌وچروکی هنوز وجود داشت، 10 دقیقه دیگر مجدد خشک‌کن را روشن کنید.

قبل از انجام این کار، حتما مطمئن شوید لباس‌ها از جنس پلی‌استر است.

چگونه اتو کنیم

  1. از بین بردن چین‌و‌چروک پارچه با استفاده از گرما

چگونگی از بین بردن چین‌وچروک از پلی‌استر بدون در دسترس بودن اتو، یک سؤال ساده است که راه حل بسیاری ساده‌ای هم دارد.  با استفاده از سشوار، می‌توان هوای گرم را به پارچه پلی‌استر منتقل کرد و چین‌و‌چروک‌های پارچه را از بین برد. مراقب باشید که سشوار را در تماس مستقیم با پارچه قرار ندهید. سشوار را در حرکت و کمی دور از پارچه پلی‌استر چروک شده نگه دارید تا از سوختن پلی استر جلوگیری شود.

اتو کشیذن لباس‌ها واقعاً فرایندی ظریف است. اتو گرما و حرارت زیادی تولید می‌کند، پس که اگر مطمئن نیستید که چگونه باید لباس را اتو کنید، قبل از شروع کار حتما فرآیند یادگیری آن را ببینید. یادگیری این فرآیند برای بعضی از افراد مدت زمان زیادی طول می‌کشد، اما اگر یاد بگیرید چگونه اتو کنید، به مرور می‌توانید مدت زمانی آن کاهش میابد.

چند ایده برای خلاصی از اتو کردن لباس

  • لباس‌ها را مستقیماً از خشک کن بیرون بیاورید.
  • از ویژگی بخار روی خشک‌کن استفاده کنید. برخی از خشک‌کن‌ها، بوسیله بخار تا حدی چروک‌های لباس را از بین می‌برند.
  • از شوینده‌های ضدچروک استفاده کنید. این نوع شوینده، باعث ایجاد لطافت در لباس و پارچه‌های شما ایجاد شود و همچنین از چروک شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.
  • بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی در آن لباس نشوئید. وقتی ماشین را بیش از ظرفیت آن بار می‌کنید، فضای کافی برای جابجایی لباس وجود ندارد و باعث چروک شدن بیش از حد لباس‌ها و پارچه‌ها می‌شود.
  • برای شستن لباس‌ها از آب داغ استفاده نکنید.

استفاده از اتو پرسی

استفاده از اتوهای پرسی

نحوه استفاده از اتو پرس

اتو پرس یک لوازم خانگی است که برای اتو سریع و کارآمد لباس ساخته شده است. شما می‌توانید از اتو پرس، با بخار یا بدون بخار، بدون هیچ زحمتی، دقیقاً مثل اتو معمولی استفاده کنید.
قسمت پایین اتو پرس، معمولاً به اندازه و شکل یک میز اتو کوچک است. قسمت بالای آن مطابق شکل دقیق قسمت پایین و دقیقاً مانند یک اتو بزرگ است. از آنجا که سطح اتو پرس بسیار بزرگ‌تر از یک اتو معمولی است، اتو کردن لباس و ملحفه و پارچه زمان بسیار کمتری از وقت شما را می‌گیرد.

برای استفاده از اتو پرس، کافی است لباس یا پارچه خود را روی سطح پرس اتو بگذارید. سپس از دسته اتو پرس استفاده کنید و آن را روی پارچه بگذارید. باید صبر کنید تا صدای بوق به شما اطلاع دهد که می‌توانید دسته را بالا ببرید.

اضافه کردن آب

اگر نیاز به استفاده از بخار دارید، از یک دریچه مخصوص، آب را در اتو بریزید.
خروجی بخار بر روی سطح وسیعی از اتو پرس به شما این امکان را می‌دهد؛ تا سریع و کارآمد لباس‌های خود را بخار دهید و صاف کنید. کارایی دستگاه اتو پرس نسبت به اتو معمولی، باعث می‌شود لباس یا پارچه مدت زمان طولانی‌تری صاف بماند.

معایب استفاده از اتو پرس

نقطه ضعف اصلی اتو پرس در زمان اتو کردن یقه پیراهن مشخص می‌شود. همچنین اتو دستی که برای اتو کردن مناطق کوچک در دامن، لباس و بلوز راحت‌تر است.
نوک کوچک آهن دستی به شما کنترل لازم را می‌دهد تا همه قسمت‌ها را اتو کنید اما در اتوپرس این کنترل راحت وجود ندارد.

جدول اتو کردن انواع پارچه

پارچه‌ مخملی کبریتی برای اتو کشیدن ای نوع پارچه، روی میز اتو، یک حوله سفید مخملی قرار دهید و پارچه خود را روی آن بگذارید و اتو کنید.
پارچه‌ پنبه‌ای پارچه حتما باید مرطوب باشد و اتو در دما و حرارت بالا تنظیم شود.
پارچه‌ توری برای اتو کشیدن تور، حتماً از یک پارچه بین تور و اتو استفاده کنید.
پارچه کتان پارچه حتما باید مرطوب باشد و اتو در دما و حرارت بالا تنظیم شود تا تمامی چین‌و‌چروک‌ها از بین برود.
پارچه پلی‌استر درجه حرارت اتو باید متوسط رو به کم باشد، لباس‌ها حتما مرطوب باشد و اتو کردن از بالا به پایین انجام شود.
پارچه ریون درجه حرارت اتو کم باشد و پارچه را هنگام اتو کردن نکشید.
پارچه ساتن اتو برای این نوع پارچه نباید در حالت بخار باشد. پارچه را پشت‌ و ‌رو کنید و مطمئن شوید که به اندازه کافی مرطوب است.
پارچه ابریشم اتو در پایین‌ترین درجه حرارت قرار دهید، سپس برای اتو کردن، پارچه را پشت‌ و ‌رو کنید.
پارچه پشمی برای اتو کشیدن این نوع پارچه حالت بخار اتو باید خاموش باشد و اتو مستقیما با پارچه تماس نداشته باشد.
پارچه‌های استات هنگام اتو کردن پارچه استات، از تنظیم دمای پایین و بخار استفاده نکنید. از طرفی پارچه را باید پشت و رو کنید تا هنگام اتو کردن آسیب نبیند.
پارچه جین اتو را در بالاترین دما قرار دهید و از بخار استفاده کنید. از اسپری نشاسته هنگام اتو کردن این نوع پارچه بسیار مفید است.
پارچه نایلونی هنگام اتو کشیدن نایلون، از کمترین میزان دمای اتو استفاده کنید و حتما یک پارچه دیگر بین اتو و پارچه نایلونی قرار دهید.
پارچه ویسکوز پارچه ویسکوز را با یک اسپری آب قبل از اتو کردن مرطوب کنید. دما ی اتو را در پایین‌ترین دما تنظیم کنید. برای جلوگیری از درخشش روی پارچه، یک پارچه مانند دستمال نخی تمیز را بین اتو و پارچه قرار دهید.

 

Close Bitnami banner
Bitnami