ad ad

چرا باید اسم ملزومات خیاطی به انگلیسی را بدانیم؟

چرا باید اسم ملزومات خیاطی به انگلیسی را بدانیم؟

همانطور که گفتیم ابزارها برای ما اهمیت ویژه‌ای دارند به همین منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره آن‌ها هم می‌تواند خیلی برای ما مفید باشد. دانستن اسم انگلیسی ملزومات خیاطی به انگلیسی، به ما کمک می‌کند تا بتوانیم جستجو بهتر و کامل‌تری در این مورد داشته باشیم و با مدل‌های روز آشنا بشیم. حتی می‌توان برای طرز استفاده درست و یا ترفندهای استفاده ابزارها از اسم انگلیسی استفاده کرد. برای تجربه یک دوخت و دوز دقیق و رضایت بخش، ابزار و وسایل بسیار مهم است. ابزارها به یک خیاط کمک می‌کنند که کارها را راحت‌تر و دقیق‌تر انجام داده و سرعت کار خود را بهبود ببخشد.

انواع ملزومات خیاطی به انگلیسی

به طور کلی لوازم خیاطی به انگلیسی Sewing accessories می‌شود

قیچی به انگلیسی scissor نام دارد.

مهم‌ترین کاربرد قیچی برای برش زدن است و انواع مختلفی از قیچی برای خیاطی وجود دارد. از کاربردی‌ترین قیچی‌ها می‌توان به قیچی باریک، قیچی پهن، قیچی بلند و کوتاه و یا قیچی سوزنی و ظریف اشاره کرد که هر کدام کاربرد مختلفی دارد. در واقع برای هر پارچه‌ای نیاز به قیچی مخصوص به آن را داریم. با داشتن این قیچی‌ها خیاطی برای شما راحت و لذت بخش خواهد شد.

قیچی به انگلیسی

اسم قرقره به انگلیسی Pulley یا spool می‌شود.

وسیله‌ای که برای جمع کردن نخ و راحت استفاده کردن از نخ هنگام دوخت به کار می‌رود. قرقره یکی از ملزومات خیاطی است که اگر نبود کار خیاطی خیلی سخت و زمان‌بر می‌شد.

قرقره به انگلیسی

متر خیاطی به انگلیسی  sewing meter یا tape measure می‌شود.

از متر خیاطی برای اندازه گیری، مشخص کردن سایز و دوخت دقیق استفاده می‌شود. برای متر هم انواع مختلفی وجود دارد که هرکدام استفاده خاصی دارند، مثلا از متر انعطاف‌پذیر برای اندازه‌گیری حلقه آستین یا اشکال منحنی استفاده می‌شود. این متر در هنگام تغییر دادن الگوها نیز کاربرد دارد. یا مترهای بلند که معمولا 2 برابر دیگر مترها طول دارند، در هنگام دوخت پرده، روتختی، لباس‌های عروس و مجلسی‌های دنباله دار کاربرد دارند.

متر به انگلیسی

نام سوزن خیاطی به انگلیسی Sewing needle است.

سوزن یکی از مهمترین ملزومات خیاطی است و بسته به نوع دوخت و پارچه، سوزنی که انتخاب می‌شود متفاوت است. سوزن‌های خیاطی بسیار تنوع دارند و اگر سوزن مخصوص دوختی که انجام می‌دهید را درست انتخاب کنید، کار شما بهترین نتیجه را خواهد داشت. سوزن‌های خیاطی به دو دسته مخصوص چرخ خیاطی و سوزن دستی تقسیم می‌شوند. از انواع سوزن‌های چرخ می‌توان به سوزن HA، سوزن DB، سوزن DV، سوزن DC و سوزن  HA/DP اشاره کرد که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. سوزن‌های خیاطی دستی هم شامل سوزن ربان دوزی، سوزن تشک دوزی، سوزن لحاف دوزی، سوزن جوالدوز، سوزن گونی بافی، سوزن سرمه دوزی و سوزن منجق دوزی است.

سوزن خیاطی به انگلیسی

انگشتانه به انگلیسی thimble می‌شود.

شاید خیلی مهم بنظر نرسد ولی یکی از پرکاربردترین ملزومات خیاطی، انگشتانه است. این وسیله که به آن انگشت‌دونه هم گفته می‌شود وسیله‌ای از جنس فلز است که نوک انگشت قرار می‌گیرد تا مانع از فرورفتن سوزن به انگشت حین خیاطی شود. انگشتانه در انواع فلزی، پلاستیکی، چرمی، سرامیکی و شیشه‌ای وجود دارد.

انگشتانه به انگلیسی

جاسوزنی به انگلیسی Hand needle نام دارد.

احتمالا اینطور بنظر می‌رسد که جاسوزنی در دوخت کمکی به خیاط نمی‌کند پس از ملزومات خیاطی محسوب نمی‌شود ولی باد گفت که یکی از مشکلات خیاط‌ها در کار با ابزار خود، گم کردن آن‌ها به دلیل کوچک بودن و ظریف بودنشان است و جاسوزنی وسیله‌ای است که مانع از گم کردن سوزن‌ها می‌شود پس قطعا در خیاطی لازم است.از جاسوزنی برای جمع‌آوری و نگهداری سوزن‌ها استفاده می‌شود تا سوزن‌های شما همیشه منظم در جای خود قرار داشته باشند.

جاسوزنی به انگلیسی

اسم بشکاف به انگلیسی seam ripper است.

بشکاف ابزاری است که بیشتر برای شکافتن درز و یا بازکردن جادکمه استفاده می‌شود. اگرچه بشکاف از ملزومات خیاطی است که خیلی کاربرد دارد، در استفاده از آن باید دقت کنید زیرا کوچک‌ترین بی احتیاطی در هنگام استفاده از بشکاف، می‌تواند باعث پاره شدن یا سوراخ شدن پارچه شود.

بشکاف به انگلیسی

الگو خیاطی به انگیسی sewing pattern نام دارد.

از اصلی ترین ملزومات خیاطی الگو است. الگوی خیاطی راهنمایی برای برش لباس است که تولید کنندگان برای دوخت انواع لباس از آن استفاده می کنند. خیاطی با استفاده از الگو کار خیاط را راحت‌تر می‌کند و فقط خیاطانی که تجربه و مهارت بالایی دارند می‌توانند بدون الگو خیاطی کنند زیرا اگر کوچک‌ترین اشتباهی در برش پارچه انجام شود، آن پارچه کاملا بلا استفاده است. پس به افراد مبتدی و افرادی که تجربه زیادی در کار خیاطی ندارند توصیه می‌شود استفاده از الگو را در دستور کار خود قرار دهند.

الگوخیاطی به انگلیسی

صابون خیاطی به انگلیسی Sewing soap نام دارد.

کاربرد صابون خیاطی برای علامت‌ گذاری روی پارچه است.  همچنین می‌توان برای علامت‌گذاری دور تا دور الگو و علامت‌ کناره‌های الگو که بر روی پارچه قرار گرفته شده از صابون استفاده کرد. صابون‌ها انواع مختلفی دارند، مثلا حالت مومی و روغنی برای پارچه‌های ضخیم مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوع دیگری از این صابون‌ها هستند که جنس گچی دارند که راحت از روی پارچه پاک می‎‌‌‌شوند. نوعی از صابون به نام مل هم وجود دارد که  برای علامتگذاری روی پارچه‌های پالتویی از آن اسفاده می‌شود.

صابون خیاطی به انگلیسی

نام دکمه به انگلیسی Button است

دکمه یکی از ابزار مهم خیاطی است و در دوخت لباس بسیار کاربرد دارد. برای بستن لباس از دکمه استفاده می‌شود. دکمه انواع مختلفی دارد که باید بسته به نوع پارچه و استایلی که لباس با آن دوخته می‌شود انتخاب شود. از انواع دکمه‌ها می‌توان به دکمه شلواری، مانتویی، پالتویی، پیراهنی، کت شلواری، مجلسی زنانه، مخفی، نوزادی، شیشه‌ای، چوبی و…. اشاره کرد.

دکمه به انگلیسی

قزن به انگلیسی clasp می‌شود.

قزن قفلی‌ها شاید از لحاظ ظاهر در دسته دکمه قرار نگیرند اما وظیفه‌اس مشابه به دکمه‌ها را دارند. دکمه‌های قزن قفلی انواع مختلفی از ساده تا مجلسی دارند که بسته به نوع لباس باید از آن استفاده کرد.

قزن به انگلیسی

کاغذ الگو به انگلیسی Pattern paper Sewing می‌شود

کاغذ الگو جنسی روزنامه‌ای دارد که روی آن الگو را رسم می‌کنند که رنگ‌ها و سایز‌های متفاوتی دارد و معمولا کاغذهای الگو به دو دسته گراف و روغنی تقسیم می‌شوند.

کاغذ الگو به انگلیسی

چرخ خیاطی به انگلیسی Sewing Machine نام دارد.

چرخ خیاطی از آن دسته ملزومات خیاطی است که کار خیاط‌ها را بسیار راحت کرده و مورد علاقه تمام فعالان هنر دوخت است. چرخ خیاطی‌ها به دو دسته صنعتی و خانگی تقسیم می‌شوند. این دو دسته تفاوت‌های زیادی باهم دارند، مثلا چرخ‌های خانگی چند مدل دوخت دارند اما چرخ‌های صنعتی معمولا یک نوع دوخت را تخصصی انجام می‌دهند. سرعت دوخت با چرخ‌های صنعتی بسیار بالاست و از طرفی دیگر هزینه نگهداری و تعمیرات آن هم نسبت به چرخ خانگی زیاد است. در آخر چرخ‌های صنعتی اجازه دوخت و دوز با هر پارچه‌ای را به شما می‌دهند اما با چرخ خانگی به راحتی نمی‌‍توان پارچه‌های سنگین را دوخت.

چرخ خیاطی به انگلیسی

ماسوره به انگلیسی bobbin می‌شود.

قرقره کوچکی است که در پایه چرخ زیر سوزن و نعل و داخل ماکو قرار می‌گیرد. وظیفه ماسوره این است که نخ دوم لازم را برای قلاب بخیه تامین می‌کند.

ماسوره به انگلیسی

روغن چرخ خیاطی به انگلیسی Sewing machine oil می‌شود.

روغنی که برای مراقبت و روانکاری چرخ خیاطی استفاده می‌شود. روغن چرخ خیاطی برای نگهداری و سرویس‌های دوره‌ای چرخ خیاطی بسیار مفید است به طوری که می‌توان با روغن کاری درست و منظم عمر چرخ را بیشتر کرد و از آسیب دیدن آن جلوگیری کرد.

روغن چرخ خیاطی به انگلیسی

Close Bitnami banner
Bitnami